Czwarty dzień testów na torze Jerez
Alonso w Renault R26 dyktuje tempo podczas ostatniego dnia testów na suchym torze
13.01.0618:12
1571wyświetlenia
Zespół Renault zakończył pierwszą serię testów swojego nowego bolidu R26 w najlepszy z możliwych sposobów, jako że w piątek najszybszym kierowcą na torze Jerez okazał się Fernando Alonso. Pogoda uległa dzisiaj pogorszeniu i w testach obok wyjątkowo dużej liczby czerwonych flag, spowodowanych awaria i wypadnięciami z toru (w końcu dziś jest piątek trzynastego), kierowcom przeszkadzały także opady deszczu. Awarie omijały jednak w tym tygodniu R26 z nowym silnikiem RS26 V8, który wcześniej testowany był tylko w laboratoriach zespołu. Niezawodność całego pakietu, a także całkiem przyzwoita szybkość na koniec pierwszej serii testów świadczy więc o tym, iż mistrzowska ekipa z sezonu 2005 nadal jest w znakomitej formie. Giancarlo Fisichella kontynuował tymczasem testy opon Michelin za kierownicą zeszłorocznego bolidu R25. Włoch uplasował się na trzeciej pozycji, tracąc do swojego partnera już ponad sekundę. Kolejne testy zespół Renault będzie przeprowadzał w dniach 25-27 stycznia na torze Catalunya, mając do dyspozycji dwa egzemplarze R26.
Kierowców Renault rozdzielił w piątek główny tester Hondy, Anthony Davidson, tracąc ponad pół sekundy do Alonso. Brytyjczyk ponownie okazał się najbardziej aktywnym kierowcą, choć ze względu na pogorszenie pogody i liczne czerwone flagi nie udało mu się tym razem nawet zbliżyć do granicy 100 okrążeń. Do jego obowiązków należały testy aerodynamiczne i praca nad ustawieniami przejściowego bolidu 078 z silnikiem V8. Za kierownicą drugiego '06 concept car zasiadł Rubens Barrichello, kontynuując naukę jazdy z silnikiem V8. Niestety spektakularna awaria tejże właśnie jednostki napędowej (jak na Hondę przystało) spowodowała, że Brazylijczyk przejechał zaledwie 33 okrążenia, kończąc dzisiejsze testy na szóstej pozycji. Jutro z kierowców Hondy na torze Jerez obecny będzie już tylko Barrichello, przeprowadzając testy deszczowych opon Michelin.
Kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Gary Paffett i Pedro de la Rosa, mając ponad sekundę straty do Alonso. Obaj kierowcy łącznie przejechali zaledwie 83 okrążenia, gdyż sami padli ofiarą problemów technicznych związanych z oprogramowaniem elektroniki (nawiasem mówiąc stajnia z Woking ma z tym problemy od pierwszego dnia testów w tym tygodniu). Zespół ponownie skupił się na testowaniu opon Michelin przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Tymczasem jutro de la Rosa wraz z Barrichello i Christianem Klienem będzie uczestniczył w testach deszczowych opon francuskiego producenta.
Zespół BMW Sauber F1 zakończył dzisiaj trzydniowe testy na torze Jerez. Od środy do piątku przejściowy bolid C24B z silnikiem BMW V8 prowadził jedyny obecny w tym tygodniu w Hiszpanii kierowca stajni z Hinwil, Nick Heidfeld. Niemiec ostatni dzień testów ukończył na siódmej pozycji, ledwo mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Alonso. Program dzisiejszych testów obejmował pracę nad ustawieniami auta, a także testy hamulców i opon Michelin. Były to ostatnie testy z użyciem bolidu C24B, bowiem w przyszłym tygodniu zespół BMW Sauber rozpocznie już testy swojego nowego bolidu (sugerowana nazwa to F1.06) na innym hiszpańskim torze, Ricardo Tormo.
Największego pecha mieli dzisiaj kierowcy Williamsa, Mark Webber i Alex Wurz, którzy uplasowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Australijczykowi przytrafiła się poważna awaria, która o mały włos nie doprowadziła do rozbicia bolidu o bandę. Serwis Pitpass donosi, iż najwięcej problemów sprawia obecnie nowa skrzynia biegów, jednak zespół zapewnia, że wkrótce powinno udać się je rozwiązać. Pomimo problemów Webber zdołał w sumie przejechać ponad 60 okrążeń, przeprowadzając między innymi testy opon Bridgestone. Tymczasem drugi występ Wurza w barwach stajni z Grove ograniczył się do zaledwie 11 okrążeń, zanim w prowadzonym przez Austriaka bolidzie FW27C nastąpiła awaria silnika Cosworth CA2006 V8.
Rodak Wurza - Christian Klien, także nie miał dzisiaj zbyt dużo szczęścia, gdyż przejechał tylko 24 okrążenia w nowym bolidzie Red Bull Racing RB2. Wycieczka poza tor spowodowała jednak uszkodzenie auta i na tym stajnia z Milton Keynes musiała zakończyć dzisiejsze testy, aby wyrobić się z naprawą przed jutrzejszymi testami deszczowych opon Michelin.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
Kierowców Renault rozdzielił w piątek główny tester Hondy, Anthony Davidson, tracąc ponad pół sekundy do Alonso. Brytyjczyk ponownie okazał się najbardziej aktywnym kierowcą, choć ze względu na pogorszenie pogody i liczne czerwone flagi nie udało mu się tym razem nawet zbliżyć do granicy 100 okrążeń. Do jego obowiązków należały testy aerodynamiczne i praca nad ustawieniami przejściowego bolidu 078 z silnikiem V8. Za kierownicą drugiego '06 concept car zasiadł Rubens Barrichello, kontynuując naukę jazdy z silnikiem V8. Niestety spektakularna awaria tejże właśnie jednostki napędowej (jak na Hondę przystało) spowodowała, że Brazylijczyk przejechał zaledwie 33 okrążenia, kończąc dzisiejsze testy na szóstej pozycji. Jutro z kierowców Hondy na torze Jerez obecny będzie już tylko Barrichello, przeprowadzając testy deszczowych opon Michelin.
Kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Gary Paffett i Pedro de la Rosa, mając ponad sekundę straty do Alonso. Obaj kierowcy łącznie przejechali zaledwie 83 okrążenia, gdyż sami padli ofiarą problemów technicznych związanych z oprogramowaniem elektroniki (nawiasem mówiąc stajnia z Woking ma z tym problemy od pierwszego dnia testów w tym tygodniu). Zespół ponownie skupił się na testowaniu opon Michelin przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Tymczasem jutro de la Rosa wraz z Barrichello i Christianem Klienem będzie uczestniczył w testach deszczowych opon francuskiego producenta.
Zespół BMW Sauber F1 zakończył dzisiaj trzydniowe testy na torze Jerez. Od środy do piątku przejściowy bolid C24B z silnikiem BMW V8 prowadził jedyny obecny w tym tygodniu w Hiszpanii kierowca stajni z Hinwil, Nick Heidfeld. Niemiec ostatni dzień testów ukończył na siódmej pozycji, ledwo mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Alonso. Program dzisiejszych testów obejmował pracę nad ustawieniami auta, a także testy hamulców i opon Michelin. Były to ostatnie testy z użyciem bolidu C24B, bowiem w przyszłym tygodniu zespół BMW Sauber rozpocznie już testy swojego nowego bolidu (sugerowana nazwa to F1.06) na innym hiszpańskim torze, Ricardo Tormo.
Największego pecha mieli dzisiaj kierowcy Williamsa, Mark Webber i Alex Wurz, którzy uplasowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Australijczykowi przytrafiła się poważna awaria, która o mały włos nie doprowadziła do rozbicia bolidu o bandę. Serwis Pitpass donosi, iż najwięcej problemów sprawia obecnie nowa skrzynia biegów, jednak zespół zapewnia, że wkrótce powinno udać się je rozwiązać. Pomimo problemów Webber zdołał w sumie przejechać ponad 60 okrążeń, przeprowadzając między innymi testy opon Bridgestone. Tymczasem drugi występ Wurza w barwach stajni z Grove ograniczył się do zaledwie 11 okrążeń, zanim w prowadzonym przez Austriaka bolidzie FW27C nastąpiła awaria silnika Cosworth CA2006 V8.
Rodak Wurza - Christian Klien, także nie miał dzisiaj zbyt dużo szczęścia, gdyż przejechał tylko 24 okrążenia w nowym bolidzie Red Bull Racing RB2. Wycieczka poza tor spowodowała jednak uszkodzenie auta i na tym stajnia z Milton Keynes musiała zakończyć dzisiejsze testy, aby wyrobić się z naprawą przed jutrzejszymi testami deszczowych opon Michelin.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w piątek na torze Jerez | ||||||
Fernando Alonso | Renault | R26 V8 | mic | 1:18.512 | 65 | |
1 | Anthony Davidson | Honda | 078 V8 | mic | 1:19.257 | 68 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R25 V10 | mic | 1:19.784 | 49 |
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-20 V10 | mic | 1:19.791 | 47 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-20 V10 | mic | 1:19.845 | 36 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | 078 V8 | mic | 1:20.030 | 33 |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | C24B V8 | mic | 1:20.482 | 62 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:20.512 | 61 |
1 | Alex Wurz | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:20.918 | 11 |
1 | Christian Klien | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:21.631 | 24 |
KOMENTARZE