GP Brazylii: Hamilton najszybszy na otwarcie weekendu
Kierowcy testowali dzisiaj nowe opony Pirelli
23.11.1214:30
7529wyświetlenia
Przed nami ostatni weekend GP tego sezonu. Do tej pory nie poznaliśmy nazwiska mistrza świata, więc rywalizacja wchodzi w decydującą fazę. Jedno jest pewne, w niedzielny wieczór poznamy kierowcę, który zdobył tytuł. Ale najpierw trzeba się przygotować do wyścigu, a to robi się poznając tor w treningach.
Pierwszy trening przywitał zespoły słoneczną i ciepłą pogodą. Oczy wszystkich fanów zwrócone są jednak na prognozy, które mówią, iż w niedzielę możemy spodziewać się mocnych opadów deszczu. Czyż można sobie wymarzyć dramatyczniejszy koniec sezonu?
Trening rozpoczął się tradycyjnie, to znaczy wyjazdami instalacyjnymi, po których kierowcy skryli się w swoich garażach. Lekkim wyjątkiem był Bottas, który ustanowił czas już na początku sesji, jednak i on po 3 kółku zjechał do mechaników. Wyjątkowo szybko do pracy wziął się również Perez, bo już po kilku minutach wyjechał na tor i kręcił czasy.
Dodatkową pracę dało zespołom Pirelli, które przywiozło tutaj mieszankę, która będzie dostępna w 2013 roku. Bruno Senna tłumaczył, iż opona ma inną strukturę i zespoły muszą zrozumieć jej budowę. Potwierdzała to ilość czujników i wymyślnych aparatur na bolidach. Nowe gumy miały pomarańczowe oznaczenia na bocznych ściankach.
Początkowo najszybszy na testowej mieszance był Lewis Hamilton z wynikiem 1:14,131. Za nim w odległości poniżej 0,1 sekundy plasowali się Vettel i Button, którzy również testowali nową mieszankę. Kolejne okrążenia Hamilton wykonał już na tegorocznej twardej mieszance, która dawała bardzo podobne czasy.
Tymczasem w bolidzie Kimiego Raikkonena zdecydowano się na zmianę świecy w silniku, co jest raczej rzadką praktyką w czasie treningów. Na twardej mieszance Vettel nieco się poprawił, ale mimo to nie wyprzedził Brytyjczyka i pozostawał za nim o 0,009s. Niestety HRT kontynuowało swoją strategię małego przebiegu w treningach. Wszyscy w padoku zastanawiają się, czy istnieje szansa na przetrwanie tej ekipy w czasie zimy.
Wymiana świecy w bolidzie Raikkonena niestety nie przyniosła poprawy sytuacji z silnikiem i Fin musiał ponownie zjechać do garażu. Reszta zawodników kręciła dalsze kółka, ale poprawa czasów praktycznie nie występowała. Zespoły z pewnością będą miały mniejsze problemy z rozgrzewaniem opon w ten weekend, gdyż temperatury są znacznie wyższe od tego co widzieliśmy w Austin. Pierwsza sesja zakończyła się najlepszym czasem Hamilton, a jak weekend potoczy się dalej, dowiecie się śledząc go z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (4) | McLaren MP4-27 | 1:14,131 | 33 | |||
2 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB8 | 1:14,140 | 0,009 | 0,009 | 35 | |
3 | Mark Webber (2) | Red Bull RB8 | 1:14,198 | 0,067 | 0,058 | 34 | |
4 | Jenson Button (3) | McLaren MP4-27 | 1:14,217 | 0,086 | 0,019 | 31 | |
5 | Fernando Alonso (5) | Ferrari F2012 | 1:14,392 | 0,261 | 0,175 | 28 | |
6 | Felipe Massa (6) | Ferrari F2012 | 1:14,716 | 0,585 | 0,324 | 29 | |
7 | Romain Grosjean (10) | Lotus E20 | 1:14,719 | 0,588 | 0,003 | 33 | |
8 | Paul di Resta (11) | Force India VJM05 | 1:14,738 | 0,607 | 0,019 | 34 | |
9 | Pastor Maldonado (18) | Williams FW34 | 1:15,015 | 0,884 | 0,277 | 37 | |
10 | Nico Hulkenberg (12) | Force India VJM05 | 1:15,050 | 0,919 | 0,035 | 32 | |
11 | Michael Schumacher (7) | Mercedes F1 W03 | 1:15,114 | 0,983 | 0,064 | 36 | |
12 | Kamui Kobayashi (14) | Sauber C31 | 1:15,255 | 1,124 | 0,141 | 31 | |
13 | Sergio Perez (15) | Sauber C31 | 1:15,396 | 1,265 | 0,141 | 32 | |
14 | Valtteri Bottas (19) | Williams FW34 | 1:15,413 | 1,282 | 0,017 | 23 | |
15 | Daniel Ricciardo (16) | Toro Rosso STR7 | 1:15,587 | 1,456 | 0,174 | 35 | |
16 | Kimi Raikkonen (9) | Lotus E20 | 1:15,701 | 1,570 | 0,114 | 16 | |
17 | Jean-Eric Vergne (17) | Toro Rosso STR7 | 1:16,048 | 1,917 | 0,347 | 35 | |
18 | Nico Rosberg (8) | Mercedes F1 W03 | 1:16,315 | 2,184 | 0,267 | 36 | |
19 | Giedo van der Garde (20) | Caterham CT01 | 1:16,460 | 2,329 | 0,145 | 32 | |
20 | Timo Glock (24) | Marussia MR01 | 1:16,506 | 2,375 | 0,046 | 31 | |
21 | Witalij Pietrow (21) | Caterham CT01 | 1:16,617 | 2,486 | 0,111 | 30 | |
22 | Charles Pic (25) | Marussia MR01 | 1:17,234 | 3,103 | 0,617 | 26 | |
23 | Pedro de la Rosa (22) | HRT F112 | 1:17,678 | 3,547 | 0,444 | 15 | |
24 | Narain Karthikeyan (23) | HRT F112 | 1:17,895 | 3,764 | 0,217 | 13 |
107% najlepszego czasu: 1:19,320
KOMENTARZE