GP Brazylii: Hamilton najszybszy również w drugim treningu
Brytyjczyk prezentował dziś bardzo mocne tempo
23.11.1218:29
7717wyświetlenia
Druga sesja przyniosła nam niesamowity upał na Interlagos. 33 stopnie w powietrzu i 48 nawierzchni dawały zawodnikom ciekawe zadanie z ustawieniami bolidu. Dodatkowo do każdego w pitlane należy decyzja, czy zaryzykować deszczowymi ustawieniami, które mogą okazać się niesamowicie przydatne w niedzielę.
Na początku treningu jeszcze nikt się tym nie kłopotał i stawka ochoczo wyjechała na okrążenia instalacyjne. Martin Whitmarsh chwilę przed sesją stwierdził, że zastosują typowy system przygotowań, czyli porównanie twardych i średnich opon, a później przejazd kwalifikacyjny i jeden z pełnym bakiem.
Pierwszy przejazd powodował częste przetasowania na czele tabeli. Po 20 minutach znajdował się tam Massa z wynikiem 1:15,473. Jednak po chwili pobili go Vettel, Alonso i Hamilton i to Niemiec teraz przewodził. Vettel utrzymał niewielką przewagę po pierwszych przejazdach i legitymował się rezultatem 1:15,226.
Po 30 minutach na torze ciągle nie było śladu po HRT, a kierowcy nawet nie pojawili się w garażu. Reszta zawodników przekazała swoje uwagi inżynierom, a ci wprowadzili wymagane poprawki w ustawieniach, po czym niemal wszyscy powrócili na tor, by je sprawdzić. Na pewno zadziałały one w bolidzie Alonso, który poprawił czas Vettela o niecałą 0,1 sekundy.
Na pośredniej mieszance w końcu pojawił się Romain Grosjean i wskoczył od razu na drugą pozycję, ze stratą 0,032s do czasu Alonso. Póki co największym problemem dla zawodników było blokowanie kół, które nagminnie zdarzało się praktycznie każdemu. Tymczasem z garażu wyjechało HRT co zapowiadało, że de la Rosa oraz Karthikeyan jednak przejadą nieco okrążeń.
Grosjean poprawił się na kolejnych kółkach i zszedł poniżej granicy 1:15 z wynikiem 1:14,994. Taki stan utrzymywał się do momentu, w którym inni również wyjechali na średniej mieszance i uwolnili Grosjeana z roli prowadzącego. Wyróżnił się tutaj Hamilton wykręcając czas 1:14,026, który był o ponad pół sekundy lepszy od drugiego Massy.
Nawet Vettel nie był w stanie pobić czasu Hamiltona, aczkolwiek Niemiec anulował swoje drugie szybkie kółko. Był to też ostatni przejazd z niskim ładunkiem paliwa, po czym kierowcy zabrali się za symulacje tempa wyścigowego. Na 20 minut przed końcem sesji w drugim sektorze zatrzymał się Charles Pic, gdyż jego bolid odmówił dalszej jazdy.
Wszelkie dzisiejsze symulacje mogą być bardzo zwodnicze przy predykcji dalszych wydarzeń w ten weekend, gdyż wszystkie prognozy ostrzegają o bardzo możliwym deszczu jutro, a w niedzielę praktycznie pewnych opadach. Z pewnością zapewni nam to niemałe emocje podczas ostatecznej walki o mistrzostwo świata. Zapraszamy was do wspólnego śledzenia dalszych zmagań zawodników!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 11%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (4) | McLaren MP4-27 | 1:14,026 | 35 | |||
2 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB8 | 1:14,300 | 0,274 | 0,274 | 40 | |
3 | Mark Webber (2) | Red Bull RB8 | 1:14,523 | 0,497 | 0,223 | 37 | |
4 | Felipe Massa (6) | Ferrari F2012 | 1:14,553 | 0,527 | 0,030 | 37 | |
5 | Fernando Alonso (5) | Ferrari F2012 | 1:14,592 | 0,566 | 0,039 | 37 | |
6 | Michael Schumacher (7) | Mercedes F1 W03 | 1:14,654 | 0,628 | 0,062 | 36 | |
7 | Nico Rosberg (8) | Mercedes F1 W03 | 1:14,669 | 0,643 | 0,015 | 40 | |
8 | Jenson Button (3) | McLaren MP4-27 | 1:14,863 | 0,837 | 0,194 | 40 | |
9 | Romain Grosjean (10) | Lotus E20 | 1:14,994 | 0,968 | 0,131 | 37 | |
10 | Paul di Resta (11) | Force India VJM05 | 1:15,129 | 1,103 | 0,135 | 39 | |
11 | Nico Hulkenberg (12) | Force India VJM05 | 1:15,131 | 1,105 | 0,002 | 40 | |
12 | Kimi Raikkonen (9) | Lotus E20 | 1:15,371 | 1,345 | 0,240 | 39 | |
13 | Bruno Senna (19) | Williams FW34 | 1:15,432 | 1,406 | 0,061 | 45 | |
14 | Sergio Perez (15) | Sauber C31 | 1:15,542 | 1,516 | 0,110 | 35 | |
15 | Kamui Kobayashi (14) | Sauber C31 | 1:15,839 | 1,813 | 0,297 | 43 | |
16 | Daniel Ricciardo (16) | Toro Rosso STR7 | 1:15,902 | 1,876 | 0,063 | 39 | |
17 | Pastor Maldonado (18) | Williams FW34 | 1:15,953 | 1,927 | 0,051 | 47 | |
18 | Jean-Eric Vergne (17) | Toro Rosso STR7 | 1:16,048 | 2,022 | 0,095 | 40 | |
19 | Witalij Pietrow (21) | Caterham CT01 | 1:16,126 | 2,100 | 0,078 | 39 | |
20 | Heikki Kovalainen (20) | Caterham CT01 | 1:16,655 | 2,629 | 0,529 | 42 | |
21 | Pedro de la Rosa (22) | HRT F112 | 1:17,244 | 3,218 | 0,589 | 15 | |
22 | Timo Glock (24) | Marussia MR01 | 1:17,675 | 3,649 | 0,431 | 41 | |
23 | Charles Pic (25) | Marussia MR01 | 1:18,127 | 4,101 | 0,452 | 31 | |
24 | Narain Karthikeyan (23) | HRT F112 | 1:18,139 | 4,113 | 0,012 | 15 |
107% najlepszego czasu: 1:19,207
KOMENTARZE