Zmieniono sposób ustalania pozycji startowych w WEC w sezonie 2013

Ponadto poczyniono zmiany w regulaminie dotyczącym silników
06.12.1215:13
Dawid Pytel
11218wyświetlenia

Pozycje startowe w przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostwach Świata będą ustalane na podstawie połączonych sumy dwóch kierowców w każdym samochodzie.

Światowa Rada FIA zadecydowała, że kolejność w kwalifikacjach będzie oparta na dwóch najszybszych czasach obydwu kierowców. Oznacza to, że czasy będą ustalane w oparciu o cztery pomiarowe okrążenia. Ruch ten, zdaniem FIA, ma na celu uczynienie kwalifikacji bardziej atrakcyjnymi dla widzów i mediów.

Rozgrzewka w dzień wyścigu została zniesiona w celu redukcji kosztów, chociaż w niektórych przypadkach nadal będzie obowiązywać. Dzięki temu 24-godzinny wyścig Le Mans wciąż zachowa rozgrzewkę w sobotni poranek.

FIA, która tworzy reguły prototypów razem z Automobile Club de l'Quest, potwierdziła również zamiar wydłużenia żywotności silników. Zeszłoroczne zasady miały na celu wydłużenie żywotności na sezon 2013 z 30 do 50 godzin. Ograniczenia dotyczące wykorzystywania opon zostaną wprowadzone od przyszłego roku w klasach LMP2 i GTE Am.

FIA podkreśliła również swoje zaangażowanie w egzekwowanie ścisłej równości pomiędzy samochodami napędzanymi olejem napędowym, a benzyną w klasie LMP1, kiedy w 2014 roku wejdą w życie nowe przepisy.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

2
marios76
06.12.2012 09:40
Mi się nie podoba możliwość stosowania kilku rodzajów paliwa, napędu... To zupełnie inne silniki! Wymagam podziału na klasy! ;)
SirKamil
06.12.2012 09:16
Mieszane uczucia. Wspominam sumowanie czasów w kwalu F1 i nie są to najcieplejsze wspomnienia.