Marussia: Bolid na 2013 zgodnie z planem

Zespół lekko wyprzedza harmonogram
07.12.1216:26
Łukasz Godula
3102wyświetlenia

Bolid Marussii na 2013 rok powstaje zgodnie z planem, by uczestniczyć w pierwszych przedsezonowych testach - tak twierdzi szef zespołu, Graeme Loewdon.

Marussia użyła swojego bolidu z 2011 roku na początku testów w 2012, a ich nowy samochód zadebiutował w ostatniej sesji w Barcelonie, niedługo przed pierwszym wyścigiem w Australii.

Plany zespołu zostały opóźnione przez niezaliczenie obowiązkowych testów zderzeniowych. Lowdon jest pewny, że Marussia podąża teraz zgodnie z planem przy budowie modelu MVR-03 dzięki nowej strukturze technicznej, która została zbudowana po odejściu Nicka Wirtha. Pierwszy testy sezonu 2013 rozpoczną się w Jerez 5 lutego.

To nasz cel i prawdę mówiąc jesteśmy nieco przed harmonogramem - powiedział Lowdon. Jesteśmy pewni siebie. Mamy teraz zupełnie inną strukturę. To będzie pierwszy bolid prawdziwie nasz, który zbudowali nowi zaangażowani w projekt ludzie. Obecny bolid był w pełni stworzony w oparciu o CFD gdy uczestniczył w pierwszym wyścigu.

Marussia ukończyła tegoroczne mistrzostwa na 11 pozycji w klasyfikacji konstruktorów, pomimo wywalczenia 10 lokaty w GP Singapuru. Jednakże Caterham odzyskał tą lokatę w ostatnim wyścigu sezonu w Brazylii. Pomimo przegranej z rywalem, Lowdon jest przekonany, że Marussia jest zespołem z czołowej dziesiątki.

Zdecydowanie uważam, że jest to zespół z pierwszej dziesiątki. Nie mieliśmy bolidu na czołową dziesiątkę, a jest to coś na co potrzeba czasu i pieniędzy. Popatrzmy na Brazylię, najszybszy postój Timo był szybszy od wszystkich postojów jakie zrobił McLaren. Ludzie nie zauważają takich rzeczy, jednak mamy teraz naprawdę bardzo dobry zespół. Dobrą strukturę i bazę, która pozwala na niskie koszty.

Gdybyśmy mieli bolid, który kręciłby lepsze czasy, co jest inną częścią układanki, to nie można by lekceważyć tego zespołu, a z tego co widziałem przyszłoroczny bolid będzie naprawdę dobry. Jestem niesamowicie zadowolony z tego zespołu, nawet jeśli rezultat tego nie pokazuje. Z niecierpliwością czekam na Melbourne - zakończył Lowdon.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
Kazik
09.12.2012 01:25
@ McLuke Racja, najpierw był MVR 01,potem MVR 02,potem MR 01 więc ten następny to chyba MR 02 będzie. Dobrze,że wogóle będzie.
Simi
08.12.2012 08:21
@McLuke Chodziło o pozycję w klasyfikacji generalnej. Marussia się rozwija - więc mają jakąś przyszłość. Pytanie tylko, czy będą w stanie zrobić z tym coś więcej. Moim zdaniem tak Caterham, jak i właśnie Marussia mają szansę na to, by walczyć kiedyś o punkty. Przyszłości nie było w przypadku HRT - tutaj jakaś jest. Ale zobaczymy co będzie dalej. Przed 2012 uwierzyłem Caterhamowi co do walki o punkty - niesłusznie. Dlatego podchodzę ostrożnie do zapowiedzi Marussi.
McLuke
08.12.2012 12:56
@kazik: MVR-02 był, ale pod szyldem Virginu :) Panowie z Autosportu nie wzieli pod uwagę, ze od tego sezonu startuje już inny zespół, który inaczej oznacza swoje bolidy ;) To na pewno wypadek przy pracy :P A btw, jakie dziesiate miejsce w Singapurze? Z tego co pamiętam to Glock był bodajże 12-ty ;) Jakby był 10ty to Marussia musiała by mieć 1pkt. na swoim koncie, co w ich wypadku byłoby wielkim świętem :P
Karol24
07.12.2012 09:23
Na pewno będą lepsi niż w tym roku. KERS + korzystanie z tunelu aerodynamicznego powinno ich sporo przyspieszyć. Może nawet jakieś punkty w wyścigu gdy odpadnie sporo kierowców.
superdetektyw
07.12.2012 09:04
Zawsze wierzyłem w Marussie a z nowym bolidem mogą być lepsi.
jpslotus72
07.12.2012 07:21
W zimie mogą być szybcy - ale wiosną pewnie znowu będą startować wg maksymy - "śpiesz się powoli"... [quote]Zdecydowanie uważam, że jest to zespół z pierwszej dziesiątki.[/quote]No, ta "druga dziesiątka" zespołów w obecnej stawce nie jest zbyt liczna...
michu94
07.12.2012 05:17
"Marussia użyła swojego bolidu z 2011 roku na początku testów w 2012, a ich nowy samochód zadebiutował w ostatniej sesji w Barcelonie, niedługo przed pierwszy wyścigiem w Australii." Akurat MR-01 zadebiutował na Silverstone dzień po ostatniej sesji testowej. Coś ten autosport niedokładny
Kazik
07.12.2012 04:26
Ja tylko nie jestem pewien czy oznaczenie MVR 03 jest prawidłowe. Tegoroczny model nazywał się MR 01. Więc ? P.S.Owszem autosport tak podaje ale chyba jest pomyłka. Nie było modelu MVR 02.
Gie
07.12.2012 03:58
Ciekawe kto będzie im dostarczał silniki w 2014 roku? Renault pewnie nie bo już ma klientów aż nadto. Marussia Ferrari? Marussia Mercedes? Będzie ich stać?
adnowseb
07.12.2012 03:45
HRT ''odpadło'' ,więc zacznę kibicowac Marussi. Powodzenia chłopaki :)) @Campeon STO LAT