Lotus będzie używał pasywnego DRS

James Allison tłumaczy również, dlaczego nie zastosowali panelu maskującego
28.01.1321:39
Łukasz Godula
3439wyświetlenia

Lotus będzie używał w nowym bolidzie E21 pasywnego DRS, który testował w zeszłym sezonie.

Ekipa z Enstone pierwszy raz wypróbowała urządzenie podczas treningu przed GP Niemiec, jednak pomimo dalszych testów w kolejnych sesjach treningowych, nigdy się z nim nie ścigała.

W tym roku system bazujący na otwarciu dziur w tylnym skrzydle gdy DRS jest aktywny został zakazany, jednak pasywne wersje, które polegają na osiągnięciu przez bolid określonej prędkości, dzięki czemu otwiera się przepływ powietrza, który wygasza tylne skrzydło, w dalszym ciągu są dozwolone.

Pomimo problemów Lotusa z ustawieniem wyłączania się systemu w tej samej prędkości, w której się włączał, dyrektor techniczny ekipy, James Allison jest przekonany, że koncept zostanie zastosowany w bolidzie podczas przedsezonowych testów. Nie był on jednak obecny na prezentacji nowego bolidu.

Jest to obszar, nad którym kontynuujemy prace, a pasywna natura naszego systemu oznacza, że nie jest zakazany przez ostatnie regulacje - wyjaśnia Allison. Nie będzie to coś, co uczyni nasz bolid niedoścignionym, jednak może dodać osiągów, jako część całościowego projektu.

Allison potwierdził również, że zespół nie planuje zamontowania panelu maskującego, który został dozwolony w tym roku, by zespoły mogły ukryć schodkowe nosy. Jako że część nie daje żadnego zysku w osiągach, a dodaje wagę, uważa on, że nie ma korzyści z jego zastosowania.

Jest jedna zasada, która daje nam możliwość zmiany, gdyż możemy zamontować panel maskujący na górnej części nosa, by uniknąć schodka, który pojawił się w 2012 roku. Jednakże taki panel dodaje kilka gramów, więc będziemy z nim jeździć tylko w momencie, gdy będzie dawał jakieś korzyści w osiągach.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

5
Kamikadze2000
29.01.2013 08:07
Bolid jest piękny i oby był tak samo szybki. :) Mam nadzieje, że ich nowinka się sprawdzi. :)
lukmack
28.01.2013 11:00
ze schodkowych bolidów to najładniejszy był Lotus,Williams i Sauber, a najbrzydsze to Ferrari i Mercedes
Carolius
28.01.2013 09:45
Ja do schodków się przyzwyczaiłem także nie mam nic przeciwko :D teraz to najbardziej czekam na Williamsa i Ferrari :D Co oni pokażą :D
jednooki_cyklop
28.01.2013 09:26
Mam nadzieję, że ten pasywny DRS ich nie zgubi jak to miało miejsce w przypadku BMW i ich systemu KERS.
Anderis
28.01.2013 09:22
Jestem zadowolony, że Lotus zagrał niektórym na nosie z tym brakiem panelu maskującego na... nosie. Nie zdziwię się jednak, gdy w pewnym momencie znajdą sposób jak generować tym docisk i wstawią to na bolid. Ale póki co będę się cieszył z każdego dziobaka, który przetrwa próbę ich wytępienia. :)