Viper wraca do Le Mans

ACO opublikowało listę startową do 24-godzinnego wyścigu
01.02.1318:29
Paweł Zając
5544wyświetlenia

Wraz opublikowaniem listy startowej do Le Mans 24h dowiedzieliśmy się, że Viper wraca do rywalizacji we francuskim klasyku.

Za wystawienie dwóch samochodów odpowiedzialna będzie ekipa SRT Motorsports, która zajmuje się fabrycznym programem Vipera w ALMS. Kierowcami zgłoszonym do maszyn z numerami 93 i 94 są Marc Goossens i Dominik Farnbacher.

Beth Paretta, dyrektor SRT, powiedział: Naszym celem podczas pierwszego roku było otrzymanie zaproszenia. Jesteśmy bardzo podekscytowani powrotem do Le Mans. Znów pojawimy się na arenie światowych wyścigów.

Vipery będą miały sporą konkurencje w klasie GTE Pro. Na starcie w Le Mans staną aż 3 Ferrari, dwie Corvetty oraz dwie Porsche 991, najnowszej generacji. W klasie LMP1 pojawiło się tylko 8 zgłoszeń, gdyż JRM zdecydowało się zawiesić program z powodów finansowych, a OAK Racing woli się skupić na przygotowaniach na sezon 2014. Najliczniej jest obsadzona klasa LMP2, w której zobaczymy aż 21 samochodów.

Lista startowa do Le Mans 24h
NumerZespółSamochódKierowca
LMP1
1.Audi Sport Team JoestAudiAndre Lotterer
2.Audi Sport Team JoestAudiTom Kristensen
3.Audi Sport Team JoestAudiMarc Gene
7.Toyota RacingToyotaAlex Wurz
8.Toyota RacingToyotaAnthony Davidson
12.Rebellion RacingLola-ToyotaNicolas Prost
13.Rebellion RacingLola-ToyotaNeel Jani
21.Strakka RacingHPD-HondaNick Leventis
LMP2
24.OAK RacingMorgan-NissanJacques Nicolet
25.Delta-ADRORECA-NissanJohn Martin
26.G-Drive RacingORECA-NissanRoman Rusinov
27.Sebastien Loeb RacingORECA-NissanFranck Montagny
28.Gulf Racing Middle EastLola-NissanFabien Giroix
29.Gulf Racing Middle EastLola-NissanFrederic Fatien
30.HVM Status GPLola-JuddJonathan Kennard
31.LotusLotusKevin Weeda
32.LotusLotusThomas Holzer
33.Level 5 MotorsportsHPD-HondaScott Tucker
35.OAK RacingMorgan-NissanOlivier Pla
36.SignatechORECA-NIssanFranck Maillieux
38.Jota SportZytek-NissanSimon Dolan
40.Boutsen Ginion RacingORECA-NissanKoen Wauters
41.Greaves MotorsportZytek-NissanChristian Zugel
42.Greaves MotorsportZytek-NissanTom Kimber-Smith
44.Starworks MotorsportHPD-HondaAlex Popow
45.OAK RacingMorgan-NissanDavid Heinemeier Hansson
46.Thiriet by TDSORECA-NissanPiere Thiriet
47.KCMGMorgan-NissanAlexandre Imperatori
48.Murphy PrototypesORECA-NissanBrendon Hartley
GTE Pro
51.AF CorseFerrariGianmaria Bruni
66.JMW MotorsportFerrariTim Sugden
71.AF CorseFerrariOlivier Beretta
73.Corvette RacingCorvetteAntonio Garcia
74.Corvette RacingCorvetteOliver Gavin
91.Porsche AG Team MantheyPorscheMarc Lieb
92.Porsche AG Team MantheyPorscheJorg Bergmeister
93.SRT MotorsportsViperMarco Goossens
94.SRT MotorsportsViperDominik Farnbacher
97.Aston Martin RacingAston MartinDarren Turner
99.Aston Martin RacingAston MartinStefan Mucke
GTE Am
50.Larbre CompetitionCorvette Patrick Bornhauser
54.AF CorseFerrariYannick Mallegol
55.AF CorseFerrariPiergiuseppe Perazzini
57.Krohn RacingFerrariTracy Krohn
61.AF CorseFerrariJack Gerber
67.Imsa PerformancePorschePascal Gibon
70.Larbre CompetitionCorvettePedro Lamy
76.Imsa PerformancePorscheRaymond Narac
77.Dempsey ProtonPorschePatrick Dempsey
80.Extreme Speed MotorsportsFerrari Scott Sharp
81.8Star MotorsportsFerrariEnzo Potolicchio
88.Proton CompetitionPorscheChristian Ried
95.Aston Martin RacingAston MartinAllan Simonsen
96.Aston Martin RacingAston MartinRoald Goethe
Garage 56
56.Green GTGreen GTChristian Pescatori
Lista rezerwowa (w kolejności ewentualnego dopuszczenia do wyścigu)
34.Race PerformanceORECA-JuddMichel Frey (LMP2)
43.Morand RacingMorgan-JuddNatacha Gachnang (LMP2)
39. DKR EngineeringLola-JuddOlivier Porta (LMP2)
37. Signatech ORECA-NissanPierre Ragues (LMP2)
23. Delta-ADR ORECA-NissanShinji Nakano (LMP2)
20. HVM Status GPLola-JuddWarren Hughes (LMP2)
98.Aston Martin RacingAston MartinStuart Hall (GTE Am)
75. ProSpeed CompetitionPorscheAbdulaziz Al Faisal (GTE Am)
52.Ram RacingFerrariJohnny Mowlem (GTE Pro)
90.TRG AMR North AmericaAston MartinKevin Buckler (GTE Am)

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
konradosf1
02.02.2013 12:53
@Adakar ten pierwszy wygląda dość nietypowo, chociaż po DeltaWingu nie wydaje mi się, aby coś mnie mogło zaskoczyć :) ten drugi z kolei bardzo ładny, wygląda jak połączenie LMP2 i GT. Nawet taka kolorystyka mi odpowiada.
Sar trek
01.02.2013 11:26
Szkoda, że nie ma Deltawinga. Polubiłem ten projekt
IceMan11
01.02.2013 08:42
Za dzieciaka niewiele słów umiałem, ale WIPER to gadałem na dzień dobry ;D Szkoda tylko, że ten nowy Viper jest taki brzydki :/
Mr President
01.02.2013 08:04
@MatiXF1 W LMP1 odpadł Pescarolo, Rumsey tłumaczył się problemami finansowymi, a Nicolet ma nadzieję na powrót w 2014, chociaż Oak Pescarolo 01 był bardzo słabą maszyną, jak na swoją klasę. Odpadły 3 teamy, a nikt nie przybył. Koszty są najwidoczniej wielką przeszkodą dla prywatnych teamów, zwłaszcza zważywszy na fakt, iż tracą ogromnie dużo czasu na każdym okrążeniu do fabrycznych zespołów mimo zdwojonego wysiłku. Pewną rekompensatą jest GTE-Pro, gdzie wystartuje 5 mocnych teamów z różnymi autami. Ciekawe czy AMR rzeczywiście wystawi 4 auta przez cały sezon, skoro nawet Amato Ferrari ograniczył się do trzech samochodów. Dziwna pusta deklaracja, chyba po to, aby potwierdzić słowa pana Neveu co do większej liczby zgłoszeń na drugi sezon. Ostatecznie, nie ma co narzekać, czeka nas ciekawy sezon ścigania na długim dystansie!
MatiXF1
01.02.2013 06:08
@cobra Tak, kolejny rodzynek. Zobacz w googlach ;) Oby Perazzini nie trafił na Davidsona xD Strasznie mało aut w LMP 1. Mam nadzieję że w przyszłym roku będzie lepiej.
Adakar
01.02.2013 06:02
w klasie GT Pro istny EL CLASSICO !!! @cobra chyba chciałeś powiedzieć "kolejny mutant" http://www.greengt.com/en/greengt-h2.php ale niby na LeMans ma się pojawić to: http://www.nikeride.com/green-gt-hydrogen-powered-lmph2-at-le-mans-2012/the-green-gt-lmph2/
cobra
01.02.2013 06:00
Green GT? Czyżby kolejny rodzynek jak rok temu? :)