Podsumowanie testów Hondy w Walencji
W tym tygodniu zespół Honda Racing F1 testował w Walencji nową konstrukcję: RA106
04.02.0614:13
810wyświetlenia
W tym tygodniu zespół Honda Racing F1 przebywał w Walencji, gdzie odbyły się drugie testy nowego bolidu RA106.
Główna uwaga skupiona była na przejechaniu jak największego dystansu dwoma nowymi autami w połączeniu z programami rozwojowymi opon i silnika. Zespół kontynuował również przygotowania do nowego sezonu przez ćwiczenie kwalifikacji oraz symulację wyścigu. Pomimo złych, zimowych warunków, cykl testów można uznać za udany a nowe konstrukcje pokazały drzemiące w nich możliwości: Jenson Button, Rubens Barrichello i Anthony Davidson regularnie okupowali czołowe pozycje w rankingu najszybszego okrążenia dnia.
Rubens i Anthony rozpoczęli program testowy we wtorek z użyciem w pełni "deszczowych" opon, co było konieczne po nocnych opadach na torze w Walencji. Obaj kierowcy wykonywali procedury jazd testowych i kwalifikacyjnych aby dobrze opanować nową formułę kwalifikacji na rok 2006. W sesji popołudniowej kontynuowane były pracę nad setupem z użyciem opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię, ponieważ tor zaczął wysychać. Obaj kierowcy wykonali po 62 okrążenia, gdzie Rubens osiągnął najlepszy czas a Anthony drugi najlepszy czas dnia.
Jenson dołączył do zespołu w środę, zastępując Davidsona. Rozpoczął dzień od prac nad pakietem aerodynamicznym na "mokrych" oponach, podczas gdy Barrichello pracował nad doskonaleniem rozwiązań set-up'u. Gdy tor wysechł obaj kierowcy rozpoczęli jazdy symulujące wyścig z użyciem obu rodzajów opon. Rubens Barrichello wykonał 117 okrążeń a Jenson 86 i ustanowił drugi, najlepszy czas dnia.
Anthony ponownie dołączył do testów w piątek, kiedy jeździł razem z Jensonem. Na mokrym z rana torze kierowcy realizowali, po raz pierwszy w tej serii testów, program długodystansowych jazd na "suchych" oponach a następnie w sesji popołudniowej symulację wyścigu. Nieszczęśliwie Jenson doświadczył awarii silnika swego bolidu nr 2 na samym początku sesji popołudniowej, zdołał jednak wrócić na tor i dokończyć program badań. Anthony wykonał imponujące 128 okrążeń a Jenson jedynie 85, lecz znów był tego dnia drugim z najszybszych kierowców.
Rubens Barrichello - najlepszy czas: 01:12.062 (środa)
"W pierwszym dniu zrobiłem dość dużo okrążeń na mokrym torze. Drugiego dnia skupiłem się na testach długodystansowych. To dobry sposób na zapoznanie z samochodem i czuję się co raz pewniej. Bardzo przyjemnie obserwuje się jak nasza nowa konstrukcja jest co raz szybsza."
Jenson Button - najlepszy czas: 01:10.924 (piątek)
"Ogólnie rzecz biorąc to był bardzo dobry tydzień, nawet uwzględniając awarię silnika ostatniego dnia w moim bolidzie . Pracowaliśmy głównie nad wytrzymałością podzespołów i wyniki naszej pracy są zadowalające. Jak czyni się z każdymi nowymi pojazdami poddawaliśmy RA106 długodystansowym testom i jestem pod wrażeniem uzyskanych wyników.""
Anthony Davidson - najlepszy czas: 01:11.573 (piątek)
"To było kilka bardzo dobrych dni i wspaniale jeździło się po suchym torze! Ostatniego dnia warunki były dobre i wykonałem dość dużo okrążeń, auto sprawowało się doskonale. Jak pozostali kierowcy uczestniczyłem w długodystansowych testach ogumienia jak również w ćwiczeniu procedur obsługi w boksach, co było nieco zabawne, ponieważ często tego nie robimy. W sumie był to kolejny, bardzo udany tydzień a ja czekam na następne testy i kontynuację prac nad konfiguracją bolidów."
Źródło: HondaF1.com
Główna uwaga skupiona była na przejechaniu jak największego dystansu dwoma nowymi autami w połączeniu z programami rozwojowymi opon i silnika. Zespół kontynuował również przygotowania do nowego sezonu przez ćwiczenie kwalifikacji oraz symulację wyścigu. Pomimo złych, zimowych warunków, cykl testów można uznać za udany a nowe konstrukcje pokazały drzemiące w nich możliwości: Jenson Button, Rubens Barrichello i Anthony Davidson regularnie okupowali czołowe pozycje w rankingu najszybszego okrążenia dnia.
Rubens i Anthony rozpoczęli program testowy we wtorek z użyciem w pełni "deszczowych" opon, co było konieczne po nocnych opadach na torze w Walencji. Obaj kierowcy wykonywali procedury jazd testowych i kwalifikacyjnych aby dobrze opanować nową formułę kwalifikacji na rok 2006. W sesji popołudniowej kontynuowane były pracę nad setupem z użyciem opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię, ponieważ tor zaczął wysychać. Obaj kierowcy wykonali po 62 okrążenia, gdzie Rubens osiągnął najlepszy czas a Anthony drugi najlepszy czas dnia.
Jenson dołączył do zespołu w środę, zastępując Davidsona. Rozpoczął dzień od prac nad pakietem aerodynamicznym na "mokrych" oponach, podczas gdy Barrichello pracował nad doskonaleniem rozwiązań set-up'u. Gdy tor wysechł obaj kierowcy rozpoczęli jazdy symulujące wyścig z użyciem obu rodzajów opon. Rubens Barrichello wykonał 117 okrążeń a Jenson 86 i ustanowił drugi, najlepszy czas dnia.
Anthony ponownie dołączył do testów w piątek, kiedy jeździł razem z Jensonem. Na mokrym z rana torze kierowcy realizowali, po raz pierwszy w tej serii testów, program długodystansowych jazd na "suchych" oponach a następnie w sesji popołudniowej symulację wyścigu. Nieszczęśliwie Jenson doświadczył awarii silnika swego bolidu nr 2 na samym początku sesji popołudniowej, zdołał jednak wrócić na tor i dokończyć program badań. Anthony wykonał imponujące 128 okrążeń a Jenson jedynie 85, lecz znów był tego dnia drugim z najszybszych kierowców.
Rubens Barrichello - najlepszy czas: 01:12.062 (środa)
"W pierwszym dniu zrobiłem dość dużo okrążeń na mokrym torze. Drugiego dnia skupiłem się na testach długodystansowych. To dobry sposób na zapoznanie z samochodem i czuję się co raz pewniej. Bardzo przyjemnie obserwuje się jak nasza nowa konstrukcja jest co raz szybsza."
Jenson Button - najlepszy czas: 01:10.924 (piątek)
"Ogólnie rzecz biorąc to był bardzo dobry tydzień, nawet uwzględniając awarię silnika ostatniego dnia w moim bolidzie . Pracowaliśmy głównie nad wytrzymałością podzespołów i wyniki naszej pracy są zadowalające. Jak czyni się z każdymi nowymi pojazdami poddawaliśmy RA106 długodystansowym testom i jestem pod wrażeniem uzyskanych wyników.""
Anthony Davidson - najlepszy czas: 01:11.573 (piątek)
"To było kilka bardzo dobrych dni i wspaniale jeździło się po suchym torze! Ostatniego dnia warunki były dobre i wykonałem dość dużo okrążeń, auto sprawowało się doskonale. Jak pozostali kierowcy uczestniczyłem w długodystansowych testach ogumienia jak również w ćwiczeniu procedur obsługi w boksach, co było nieco zabawne, ponieważ często tego nie robimy. W sumie był to kolejny, bardzo udany tydzień a ja czekam na następne testy i kontynuację prac nad konfiguracją bolidów."
Źródło: HondaF1.com