Ferrari: Żywotność silnika będzie kluczowa w sezonie 2014
Luca Marmorini uważa, że producenci mogą mieć problemy z niezawodnością
03.07.1314:17
4612wyświetlenia
Szef działu silnikowego Ferrari, Luca Marmorini, uważa, że żywotność silników, będzie kluczem do sukcesu w przyszłym roku.
Wraz z wprowadzeniem nowych jednostek 1.6 turbo ograniczona zostanie także ilość dostępnych silników w sezonie. W przyszłym roku każdy z kierowców będzie mógł skorzystać z pięciu jednostek, zamiast obecnych ośmiu.
Marmorini uważa, iż każdy z producentów będzie miał problem z uniknięciem kar, gdyż nowe silniki mogą sprawić trochę kłopotów.
W przyszłym roku ten, kto poradzi sobie z niezawodnością silnika, ten odniesie sukces w mistrzostwach. Myślę, że w drugiej części sezonu wszyscy będą mieli problemy z bezproblemowym dotrwaniem do końca. Mówimy o przebiegach rzędu 4-5 tysięcy kilometrów, czyli dwukrotnie większych niż teraz.
Przyszłoroczne przepisy dzielą silniki na sześć modułów pozwalając zespołom dowolnie je mieszać w ramach regulaminowych pięciu jednostek. Jeśli ekipa przekroczy ten limit w przypadku któregokolwiek z modułów, wtedy kierowca otrzyma karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie. Wymiana całego silnika zaowocuje rozpoczęciem wyścigu z końca stawki.
Celem jest korzystanie z czterech silników na sezon. Pięć zostało wprowadzonych, aby sytuacja była trochę łatwiejsza w pierwszym roku. Silnik zostanie podzielony na sześć części, które będzie można dowolnie zmieniać, jednak kiedy użyje się, której z poza pięciu regulaminowych kompletów wtedy będzie kara cofnięcia o 10 pozycji na starcie, a w przypadku wymiany całego silnika start z końca stawki. W dodatku, aby zapobiec strategicznym wymianom, kara może zostać przeniesiona na kolejny wyścig.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE