GP Japonii: opony użyte w wyścigu
Na Suzuce ponownie najlepsze okazały się dwa pit stopy
14.10.1300:52
2392wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | Zmiana 4 | @Suma wizyt w boksach |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | Pu | Tn (14) | Tn (37) | 2 | ||
2. | Webber | Pu | Tu (11) | Tn (25) | Pu (42) | 3 | |
3. | Grosjean | Pu | Tu (12) | Tn (29) | 2 | ||
4. | Alonso | Pu | Tn (13) | Tu (30) | 2 | ||
5. | Räikkönen | Pu | Tu (11) | Tn (31) | 2 | ||
6. | Hülkenberg | Pu | Tn (10) | Tn (29) | 2 | ||
7. | Gutierrez | Pu | Tn (9) | Tn (30) | 2 | ||
8. | Rosberg | Pu | Tn (12) | DT (16) | Pu (24) | Tn (39) | 4 |
9. | Button | Pu | Tn (8) | Tn (23) | Pu (40) | 3 | |
10. | Massa | Pu | Tu (11) | Tn (28) | DT (34) | 3 | |
11. | di Resta | Pu | Tn (10) | Tn (26) | 2 | ||
12. | Vergne | Pn | Tn (7) | Pn (21) | Tn (38) | 3 | |
13. | Ricciardo | Tn | Tn (21) | DT (32) | Pu (44) | 3 | |
14. | Sutil | Pn | Tn (8) | Tn (27) | 2 | ||
15. | Perez | Pn | Tn (12) | Tn (30) | Pu (42) | 3 | |
16. | Maldonado | Pu | Tn (9) | Tn (28) | 2 | ||
17. | Bottas | Pu | Tn (8) | Tn (27) | 2 | ||
18. | Pic | Tn | DT (1) | Pn (17) | Tn (35) | 3 | |
19. | Chilton | Pn | Tn (11) | Tn (29) | 2 |
|van der Garde|Pn|||||0
|Bianchi|Pn|||||0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Wyścig zapowiadał się na bardzo zacięty, przy niewielkich różnicach w osiągach pomiędzy nominowanymi mieszankami. Mieliśmy do czynienia z różnymi strategiami, wykorzystującymi pośrednią i twardą mieszankę na różnych etapach wyścigu. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, większość kierowców zjeżdżała po dwa razy: ze względu na płynny układ pętli i niskie wymagania jeśli chodzi o trakcję zużycie ogumienia na Suzuce nie jest duże, za to duże obciążenia boczne oznaczają, że czynnikiem decydującym o osiągach jest degradacja. Sytuacja oczywiście się pogarsza, kiedy samochody jadą blisko jeden za drugim - w takiej sytuacji aerodynamika działa z mniejszą skutecznością i auta bardziej się ślizgają. Vettel wykorzystał taktykę dwóch postojów, ale walka między Webberem i Grosjeanem była bardzo wyrównana. Kolejny raz spotkaliśmy się ze wspaniałym przyjęciem w Japonii. To jeden z najtrudniejszych torów dla kierowców, samochodów i opon, a dzięki fantastycznym kibicom panuje tutaj niezwykła atmosfera.