GP Japonii: opony użyte w wyścigu

Na Suzuce ponownie najlepsze okazały się dwa pit stopy
14.10.1300:52
Paweł Zając
2392wyświetlenia
@P.KierowcaStartZmiana 1Zmiana 2Zmiana 3Zmiana 4@Suma wizyt w boksach
1.VettelPuTn (14)Tn (37)2
2.WebberPuTu (11)Tn (25)Pu (42)3
3.GrosjeanPuTu (12)Tn (29)2
4.AlonsoPuTn (13)Tu (30)2
5.RäikkönenPuTu (11)Tn (31)2
6.HülkenbergPuTn (10)Tn (29)2
7.GutierrezPuTn (9)Tn (30)2
8.RosbergPuTn (12)DT (16)Pu (24)Tn (39)4
9.ButtonPuTn (8)Tn (23)Pu (40)3
10.MassaPuTu (11)Tn (28)DT (34)3
11.di RestaPuTn (10)Tn (26)2
12.VergnePnTn (7)Pn (21)Tn (38)3
13.RicciardoTnTn (21)DT (32)Pu (44)3
14.SutilPnTn (8)Tn (27)2
15.PerezPnTn (12)Tn (30)Pu (42)3
16.MaldonadoPuTn (9)Tn (28)2
17.BottasPuTn (8)Tn (27)2
18.PicTnDT (1)Pn (17)Tn (35)3
19.ChiltonPnTn (11)Tn (29)2
&Niesklasyfikowani|Hamilton|Pu|Tn (1)||||1
|van der Garde|Pn|||||0
|Bianchi|Pn|||||0

W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Wyścig zapowiadał się na bardzo zacięty, przy niewielkich różnicach w osiągach pomiędzy nominowanymi mieszankami. Mieliśmy do czynienia z różnymi strategiami, wykorzystującymi pośrednią i twardą mieszankę na różnych etapach wyścigu. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, większość kierowców zjeżdżała po dwa razy: ze względu na płynny układ pętli i niskie wymagania jeśli chodzi o trakcję zużycie ogumienia na Suzuce nie jest duże, za to duże obciążenia boczne oznaczają, że czynnikiem decydującym o osiągach jest degradacja. Sytuacja oczywiście się pogarsza, kiedy samochody jadą blisko jeden za drugim - w takiej sytuacji aerodynamika działa z mniejszą skutecznością i auta bardziej się ślizgają. Vettel wykorzystał taktykę dwóch postojów, ale walka między Webberem i Grosjeanem była bardzo wyrównana. Kolejny raz spotkaliśmy się ze wspaniałym przyjęciem w Japonii. To jeden z najtrudniejszych torów dla kierowców, samochodów i opon, a dzięki fantastycznym kibicom panuje tutaj niezwykła atmosfera.