GP Indii: wynik kwalifikacji

Vettel wygrywa zupełnie niezagrożony
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.S. Vettel (1)Red Bull RB911.1:25,94341.1:24,56831.1:24,1195
11. 1:25,943 4
1. 1:24,568 3
1. 1:24,119 5
12
2.N. Rosberg (9)Mercedes F1 W047.1:25,833106.1:25,30462.1:24,8715
7. 1:25,833 10
6. 1:25,304 6
2. 1:24,871 5
21
3.L. Hamilton (10)Mercedes F1 W045.1:25,80295.1:25,25963.1:24,9415
5. 1:25,802 9
5. 1:25,259 6
3. 1:24,941 5
20
4.M. Webber (2)Red Bull RB92.1:25,66553.1:25,09754.1:25,0477
2. 1:25,665 5
3. 1:25,097 5
4. 1:25,047 7
17
5.F. Massa (4)Ferrari F1384.1:25,793109.1:25,38965.1:25,2013
4. 1:25,793 10
9. 1:25,389 6
5. 1:25,201 3
19
6.K. Raikkonen (7)Lotus E216.1:25,81994.1:25,19166.1:25,2483
6. 1:25,819 9
4. 1:25,191 6
6. 1:25,248 3
18
7.N. Hulkenberg (11)Sauber C328.1:25,883107.1:25,33967.1:25,3343
8. 1:25,883 10
7. 1:25,339 6
7. 1:25,334 3
19
8.F. Alonso (3)Ferrari F13810.1:25,93432.1:24,88568.1:25,8266
10. 1:25,934 3
2. 1:24,885 6
8. 1:25,826 6
15
9.S. Perez (6)McLaren MP4-2813.1:26,10798.1:25,36569.1:26,1536
13. 1:26,107 9
8. 1:25,365 6
9. 1:26,153 6
21
10.J. Button (5)McLaren MP4-281.1:25,5741110.1:25,458610.1:26,4876
1. 1:25,574 11
10. 1:25,458 6
10. 1:26,487 6
23
11.D. Ricciardo (19)Toro Rosso STR83.1:25,673811.1:25,5196-
3. 1:25,673 8
11. 1:25,519 6
.
14
12.P. di Resta (14)Force India VJM069.1:25,908912.1:25,7116-
9. 1:25,908 9
12. 1:25,711 6
.
15
13.A. Sutil (15)Force India VJM0615.1:26,164913.1:25,7407-
15. 1:26,164 9
13. 1:25,740 7
.
16
14.J. Vergne (18)Toro Rosso STR814.1:26,155814.1:25,7986-
14. 1:26,155 8
14. 1:25,798 6
.
14
15.V. Bottas (17)Williams FW3516.1:26,178915.1:26,1346-
16. 1:26,178 9
15. 1:26,134 6
.
15
16.E. Gutierrez (12)Sauber C3212.1:26,057616.1:26,3365-
12. 1:26,057 6
16. 1:26,336 5
.
11
17.R. Grosjean (8)Lotus E2117.1:26,5777--
17. 1:26,577 7
.
.
7
18.P. Maldonado (16)Williams FW3518.1:26,8429--
18. 1:26,842 9
.
.
9
19.J. Bianchi (22)Marussia MR0219.1:26,9708--
19. 1:26,970 8
.
.
8
20.G. van der Garde (21)Caterham CT0320.1:27,1056--
20. 1:27,105 6
.
.
6
21.C. Pic (20)Caterham CT0321.1:27,4877--
21. 1:27,487 7
.
.
7
22.M. Chilton (23)Marussia MR0222.1:28,1388--
22. 1:28,138 8
.
.
8

KOMENTARZE

44
sstass
27.10.2013 08:08
@modlicha Dobra nie bedziemy sie klocic, kazdy ma swoje zdanie na ten temat i tyle. W jednym napewno masz racje niedlugo wyścig. Jaki przewidujesz scenariusz??
modlicha
27.10.2013 07:54
@sstass Pisałem Ci, że w większości korzystam z portali anglojęzycznych. Tutaj coraz częściej tłumaczenie tego co mówią zespoły/kierowcy odbiega od znaczenia tego co mi przynajmniej wydaje się, że osoba wypowiadająca się chciała przekazać. Musiałbym spędzić teraz mnóstwo czasu, żeby poszukać. Szkoda mi go. Za chwilę wyścig :-) Co do sytuacji z Senną to wg mnie na pewno nie było winy Senny - był po wewnętrznej na optymalnej linii jazdy, rewelacyjne wyprzedził dwa bolidy - jak mogli brać winę na siebie. Vettela też rozgrzeszam bo po pierwsze skupiony był na blokowaniu Raikkonena, którego miał z prawej po zewnętrznej. Do tego był bolid w środku między nim a Senną więc nie widział na pewno brazylijczyka. Sytuacja z Kobayashim jest dla mnie wzorcowa jeśli chodzi o nowy przepis. Nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia dlaczego sędziowie się tym nie zajęli, oprócz tego że nie było chętnych aby brać taki ciężar odpowiedzialności na swoje barki.
sstass
27.10.2013 07:43
@modlicha Zgadza sie tylko zainteresowane zespoły mogły interweniowac. Specjalnie cofnałem sie rok wstecz i prosze pokaz mi wypowiedz Saubera ze walka nie do konca była fair. Bo z wypowiedzi Wiliamsa to ich wypowiedzi skłaniaja raczej do tego ze to była raczej ich wina. Z kolei w Sauberze nie znalazlem nawet zdania o zaistnialej sytuacji. Więc skoro zespoły i sędziowie nic z tym nie zrobili wiec chyba było wszystko ok. A pózniejsze analizy i szukanie dziury w calym to wygladalo jak odgrzewany kotlet. Pozdro
modlicha
27.10.2013 06:05
@Boom O tym też gdzieś czytałem. Ferrari mogło tylko wystosować prośbę o wyjaśnienie sprawy flag. W incydenty z udziałem Senny i Kobayashiego mogli interweniować tylko sędziowie lub bezpośrednio zainteresowane zespoły. Wypowiedź Sauber też była, że walka nie była do końca fair, ale już jest po mistrzostwach i protestu składać nie będą. Williams nie wiem czy coś komentował.
Boom
26.10.2013 10:07
@modlicha czyli wychodzisz z założenia, że Ferrari i Alonso nie zależało na tytule? Bo ja cały czas nie o sędziach, ale o tym, dlaczego Ferrari wysłało zapytanie o tylko jedną "wątpliwość" podczas gdy Ty uważasz, że błędów Vettela było więcej i były poważniejsze.
modlicha
26.10.2013 10:01
@Boom Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Są filmiki, onboardy, i wiem jak to wyglądało. Sędziowie już wielokrotnie, i w czasach Senny, Prosta i późniejszych pokazali, że decyzję są podejmowane wg ich polityki, a nie koniecznie zgodnie z przepisami które sami ustalają i zmieniają kiedy chcą.
sstass
26.10.2013 09:57
@modlicha To niestety jest klopot nowych torow. Dlatego osobiście wole stare tory, nie raz była dyskusja na ile zawodnicy moga sobie pozwolic. Zawsze beda jakies punkty zapalne, dobrze ze ich poinformował wogole to wiedzieli na czym stoja.
Boom
26.10.2013 09:49
@modlicha Jeśli przesłanki byłyby wyraźniejsze, pewniejsze i w większej liczbie - z całą pewnością. Tak samo jak Prost, Senna czy Schumacher nie mieli problemów z wjeżdżaniem w swoich rywali, tak samo jestem pewny, że ani Alonso ani Ferrari nie mielihy problemu z medialnym szambem, jaki pojawiłby się po zmianie wyników, jeśli tylko Alonso zostałby mistrzem. W związku z tym mi wniosek nasuwa się tylko jeden... Te "błędy" Vettela z Brazylii 2012są jedtnie wymysłem.
modlicha
26.10.2013 09:39
@Boom A coś by to dało? Zresztą szkoda dyskusji. Było minęło. [quote="sstass"]czy to byloby fer[/quote] hmmm jeśli uważasz, że tak jak jest jest fair to niech tak będzie. Natomiast całą ta dyskusja zaczęła się od tego, że nagle sędziowie pozwalają na torze w Indiach nie przestrzegać linii, "bo jest to trudne". No kurcze teoretycznie ponad 20 najlepszych kierowców świata i ciężko im utrzymać optymalną linię? Każdy ma 7 biegów, gaz,hamulec i refleks/percepcje którego nie ma nikt z nas zwykłych śmiertelników, więc co to za prośby do Charliego o zgodę na wyjeżdżanie poza tor.
sstass
26.10.2013 09:37
@modlicha Vettel nie miał uszkodzeń?? Hehe dobre sobie to sie usmialem xD. Tak masz racje dyskusja była w Sky zreszta pozniej sie z tego czesciowo wycofali, a o flagach juz nie wspomne bo to była zenada. W Sky analizowali caly wyscig Vettela bo to jest ich praca, a wnioski snuja tylko ludzie czasem nietrafne. A z drugiej strony powiedz jak mieliby go ukarac wedlug Ciebie?? Bo wiadomo jak zakończył sie wyscig za SC. Ja wiem ze chcialbyś wymierzyc kare ktora godzila by w jego mistrzostwo. Tylko zastanow sie czy to byloby fer. Mowie to tylko hipotetycznie bo uwazam ze bledu nie popełnili. Wiadomo ze jakby mu doliczyli 20 sek to traci mistrzostwo, tylko spojrz jaka miał przewage nad 8 zawodnikiem(wystarczalo mu do MŚ) przed SC. Podpowiem Ci był to Vergne i miał do Vettela strate 25 sek.
Boom
26.10.2013 09:32
@modlicha skoro były "bardziej rażące błędy" niż flagi, to czemu Ferrari wysłało zapytanie jedynie o flagi?Narawdę uważasz, że po takim sezonie jak 2012, Włosi nie zrobiliby wszystkiego, co tylko możliwe i nie powołali się na każdy istniejący przepis byle by dać Alonso mistrza?
modlicha
26.10.2013 09:17
[quote="sstass"]skoro sie tym nie zajeli to było wszystko wporzadku wedlug nich.[/quote] I tego nie rozumiesz. Nie zajęli się bo nikt nie miał odwagi się tym zająć. Poczytaj anglojęzyczne portale jeśli potrafisz i zobacz jaka tam toczona była dyskusja. Świat się nie kończy na f1wm. W BBC i Sky eksperci przekonywali o tym, że Vettel był winny również kolizji z Senną zaraz na początku wyścigu. Vettel nie miał uszkodzeń, ale dla Senny wyścig się skończył. I to właśnie w którejś z brytyjskich telewizji padło stwierdzenie, że sędziowie nie mieli jaj żeby się tym zająć. Nie było po prostu odważnego, który by podjął słuszną decyzję. Bali się takich jak TY ;-D P.S. Na f1WM to się toczyła głupia dyskusja o flagach, a o tych najbardziej rażących przypadkach nie wielu wspominało.
sstass
26.10.2013 09:10
@modlicha No chyba z Tobą, zreszta specjalnie cofnąłem sie rok wstecz i niestety ale wiekszosc jest tego samego zdania co ja. Nie chce sie klocic, ale jak piszesz o razacych bledach to nie mozesz podawac takich przykladow, bo sytuacja jest sporna. Tylu ilu ludzi tyle tez opini a skoro sie tym nie zajeli to było wszystko wporzadku wedlug nich.
modlicha
26.10.2013 09:02
[quote="sstass"]to Vettel atakował[/quote] Z tobą jest gorzej niż myślałem....
sstass
26.10.2013 08:52
@modlicha Czlowieku parodia sam powiedziales ze wyprzedzany musi zostawic miejsce dla atakujacego. W tym przypadku to Vettel atakował no chyba z tym sie zgodzisz?? Właśnie dlatego manewr był wporzadku xD. Ale nie bede Cie przekonywał mam to gdzieś, hejter zawsze nim pozostanie.
modlicha
26.10.2013 08:37
@sstass Po pierwsze wywiązała się dyskusja o sędziach i ich wybiórczej pracy więc podałem najbardziej rażący przykład. Po drugie pokaż nam swoją prywatną korespondencje z Kobayashim w którym przyznaje Ci się że się wystraszył? Wg mnie uniknął kolizji. Gdyby został na swoim miejscu to kto najwięcej by stracił? Po trzecie jeśli się znasz na F1 to powinieneś wiedzieć, że tarka znajduje się POZA LINIĄ toru i wypchnięcie na nią też jest wypchnięciem poza tor. Tak to m.in zostało zinterpretowane na tegorocznym SPA. To że Kobayashi uciekł z tarki jeszcze dalej to było całkiem logiczne, żeby uniknąć poślizgu. Ale na tarce która jest POZA TOREM znalazł się z winy Vettela. Po czwarte wg przepisu jeśli atakujący zrówna się swoim skrzydłem z tylną osią broniącego to broniący MUSI zostawić miejsce dla atakującego. Koniec kropka i nie masz racji. Kobayashi był na równi z bolidem RBR. Piszesz, że Vettel puścił gaz...widocznie to było za mało. Bolid ma jeszcze hamulce. Klasyczne 2-Wide w którym jeden wypycha drugiego i zyskuje przewagę niezbyt fair, a wg przepisu nawet w sposób zabroniony. W każdym innym wyścigu i przy innym kierowcy byłoby drive through. Ale nie w tym wyścigu i nie z Vettelem w roli głównej. Ale nie liczę na to, że to zrozumiesz, czy że Cię przekonam. Z twoich tekstów wynika, że jesteś gburowatym osobnikiem, do tego subiektywnym fanatykiem Vettela - bo ja choć nie jestem jego kibicem to potrafię docenić postępy i uważam że na miejsce w pierwszej 10-tce najlepszych kierowców z pewnością po obecnym sezonie zasługuje. Ty zaś nie potrafisz tego uszanować. Albo ktoś uważa tak jak ty albo.... a zresztą szkoda kończyć. Oszczędź sobie wycieczki osobiste i o mój zawód się nie martw. Sądząc po twoich wypowiedziach i sposobie wysławiania się Twój zawód bliski jest pojęciom takim jak stylisko i czerpak.EOT
sstass
26.10.2013 07:55
@modlicha Kolego minął juz prawie rok od Brazylii a Ty nadal rozpamietujesz ta sytuacje. Ale powaznie nie masz racji, jak chcesz sędziowac takie sytuacje to zmien zawod jeśli wogole jakis masz:). Kobayashi sie tam przestraszył śliskiej tarkii dlatego odbił, a Vettel miał prawo tak zareagowac. A poza tym wiesz wogole ze na tym luku Vettel odjął gaz zeby nic nie wywinac?? Pewnie nie to poszukaj na youtubie dzis ogladalem jego pogon za czolowka.
modlicha
26.10.2013 07:39
@Kamikadze2000 Obecnie ten przepis jest precyzyjny, aż do bólu. To sędziowie pokazują, że czasami chcą kogoś karać a czasami nie. Sytuacja z Brazylii jest tak ewidentna, że aż podręcznikowa - tam prawdę mówiąc nie ma co interpretować jeśli ktoś jest obiektywny. Ale w tamtym momencie nikt z sędziów nie wziął na swoje barki odpowiedzialności za jedyną słuszną decyzję i się upiekło. W sumie to nikomu się nie dziwię, że nie miał odwagi. Kilku fanatyków Vettela z tego forum pokazuje mi jaki podniósłby się jazgot (Ciebie nie mam na myśli - raczej nie reagujesz "z pianą na ustach" ;-) - przynajmniej sobie nie przypominam ). Pozdrawiam.
Kamikadze2000
26.10.2013 07:31
@modlicha - fakt - @Dante udzielił Ci świetnej odpowiedzi, do której w zupełności się przyłączam. Sam widzisz, jak mało precyzyjne są przepisy. I tak nadal mamy różne kontrowersje.
modlicha
26.10.2013 04:09
@Dante O widzisz Dante ty jako jedyny udzieliłeś cywilizowanejv odpowiedzi. Pozdrawiam. @Kamikadze2000 Bo nie było jeszcze doprecyzowaniego przepisu w tym względzie? ;-)
Dante
26.10.2013 04:00
@modlicha - Poszukaj na YT hot-lapa Vettela z Q3 i sam zobaczysz, że to nie jest ta sama powtórka, którą pokazywał realizator. A pokazał tamtą powtórkę, bo pochodziła ona z okrążenia które miało być mierzone, ale Seb zjechał do alei zamiast przejechać linie mety. Poza tym wszyscy w tym miejscu poszerzali, mocniej lub słabiej, bo Charlie im na to pozwolił.
adnowseb
26.10.2013 03:54
@jednooki_cyklop Dzięki.Z braku czasu nie czytałem jeszcze tego newsa. Jeszcze godzinka i będę ''wolny''
Kamikadze2000
26.10.2013 03:54
@modlicha - odpowiem tym samym... czemu Hamilton nie został ukarany w GP Niemiec 2008 za wypychanie z toru Felipe Massy?? ;)
modlicha
26.10.2013 03:28
@Dante , @sstass Pokażcie na jakiej podstawie wy WIECIE NA PEWNO, że pokazany replay to było to kółko z którego Vettel zjechał. Bo przyjrzałem się temu i na powtórce nie ma ANI JEDNEJ wskazówki którego momentu dotyczył replay. Więc skąd taka zajadłość na djescape? Dajcie jakiś screenshot jak macie taką wskazówkę, bo wydajecie się w 100% pewni. Może coś przeoczyłem. Pozostaje pytanie po co realizator pokazuje replay z niby okrążenia zjazdowego na którym nic takiego się nie wydarzyło. Po za tym dowodem na nietykalność Vettela jest ostatni wyścig 2012 roku gdzie za wypchnięcie Kobayashiego, żaden sędzia nie odważył się dać kary. Za to w tym roku na Spa poszła kara za śmieszne przyblokowanie Groszka.
robertunio
26.10.2013 03:27
Za czasow MSC w Ferrari to FIA nie robila nic aby zapobiec dominacji, a teraz to caly czas rzucaja RBR klody pod nogi - jak wymyslili dmuchany dyfuzor, to zabronili, elastyczne skrzydlo - zzaostrzyli testy obciazeniowe a RBR z VET i tak sie utrzymuje na fali i naleza im sie gratulacje.
Dante
26.10.2013 02:52
@Challenger - Spiskujo, c'nie? Pewnie w porozumieniu z FIA i Bernim dostali specjalne opony, których nie mają żadne inne zespoły, w dodatku żaden zespół nie może tego oprotestować, bo Bernie zrobił tak, że nie może (bo tak, bo spiseg!). A te wszystkie dyfuzory to FIA wymyśliła, żeby zrobić z Seba 4-krotnego mistrza świata - bo to przecież niemożliwe, żeby RBR miał po prostu świetny skład inżynierów i niemożliwe, żeby wydawał miliony ojrosów na projektowanie bolidu pod wszystkie "kruczki prawne", które z taką samą łatwością mogłyby budować inne ekipy, ale najwidoczniej nie mają aż tak dobrych projektantów (albo tak dużo pieniędzy). Ale wiadomo - to wszystko wina Seba, że ma najlepszy bolid od 4 sezonów, bo prawdziwy mistrz zdobyłby tytuł w HRT. ;)
Challenger
26.10.2013 02:19
komentarzy nie ma dużo bo ten sezon już się nudny zrobił. Zobaczysz jak Paluch zapewni sobie majstra, albo w ogóle nie będzie komentarzy oprócz miłośników Niemca, albo w co wątpię wszyscy skupią się na miejscach 2-10 a Paluch pójdzie na ryby. Mam nadzieje że więcej FIA nie wykręci żadnego numeru, żeby tylko szkopy wszystko wygrywały, bo po dominacji Schumachera i 4 lata płaczącego palucha mam dość F1 na kolejne lata. Skończyły się dmuchane dyfuzory, elastyczne skrzydła, elastyczne nosy to RBR dostał w prezencie nowe opony dopasowane dokładnie pod nich. Dziękuje panowie za te zielonostolikowe zwycięstwa jednej ekipy.Mam nadzieje, że paluch w przyszłym roku nie wygra ani razu jego kibice nacieszyli się już za bardzo. Teraz pora na innych.
jednooki_cyklop
26.10.2013 02:16
@adnowseb http://www.f1wm.pl/php/news_id-30601.html, wypowiedź Buttona.
sstass
26.10.2013 01:58
@djescape To moze jak nie jestes pewny to lepiej sie nie wypowiadac na ten temat. Widac jak uwaznie ogladales kwalifikacje skoro nie jestes w stanie wysnuc tak prostych wnioskow.
djescape
26.10.2013 01:46
@Dante Nie psioczę na Vettela bo nie napisałem że jestem pewny (cyt. ze mnie: "te okrążenia nie były jego najlepszymi z tego co pamiętam") bo na prawdę nie pamietałem tej sytuacji od rana, poza tym równości w motorsporcie nigdy nie było i nie będzie i tego się będę trzymał.
Dante
26.10.2013 01:43
@djescape @gnodeb - Widać eksperci z was - powtórka była z kółka, które Vettel chwilę później sobie odpuścił i zjechał od razu do alei serwisowej. Ale wiadomo, zawsze fajnie na Vettela popsioczyć.
ManiakF1
26.10.2013 01:34
No to zapowiada się na zwycięstwo Vettela start - meta z dużą przewagą. Kosmiczny czas wykręcił. Cieszę się, że dziś Mclareny były konkurencyjne. Fajnie, że Merce na 2 i 3 miejscu i Massa przed Alonso.
djescape
26.10.2013 12:47
Q1 - genialne, moim zdaniem najleszpe w tym sezonie Q2, Q3 - koncert jednego mistrza @gnodeb W motorsporcie ogólnie niektórym osobom wolno więcej a innych się dołuje za drobnostki, niestety do tego trzeba się przyzwyczaić w w motorsporcie od zawsze byli równi i równiejsi. Chociaż wydaje mi się że te okrążenia nie były jego najlepszymi z tego co pamiętam, więc nie było interwencji w tej sprawie.
adnowseb
26.10.2013 12:24
@jednooki_cyklop A skąd ta informacja?
jednooki_cyklop
26.10.2013 11:29
@Aeromis Rewolucja w setupie Buttona na ten weekend polegała na innych ustawieniach bazowych. Po pierwszym treningu okazało się, że są one nietrafione i Button wrócił do tradycyjnych ustawień.
robertunio
26.10.2013 11:16
@gnodeb Ale to bylo Jego drugie kolko w Q3, ktorego nawet nie dokonczyl (bo nie musial).
gnodeb
26.10.2013 10:52
Na powtórkach realizator pokazywał nieprzestrzeganie 'track limits' przez Vettela. Mistrzowi wolno więcej. ps. Alonso zmienił opony w Q3 i jutro startuje na twardszych, według naszych mistrzów spostrzegawczości :)
Simi
26.10.2013 10:42
@robertunio Zapraszamy na forum, tam postów jest mimo wszystko więcej ;) Cóż pisać? Vettel jak zawsze dobrze, P1 oczywiste, jutrzejsza wygrana też leży w jego rękach..
robertunio
26.10.2013 10:32
Po kwalifikacjach GP Malezji bylo 4 strony komentarzy a teraz sa 4 komentarze (nie liczac moich). Slabe to jest zainteresowanie F1. Ale tak naprawde nie ilosc sie liczy tylko jakosc, wiec moze tak jest lepiej. Mam nadzieje ze jutro Seba wygra a przynajmniej niech chociaz stanie na podium.
Zajkos
26.10.2013 10:28
Lotus totalnie zepsuł weekend Grosjeanowi... @THC-303 Gutierrez najprawdopodobniej miał problemu z bolidem. Zresztą chyba Gutek nie radzi sobie dobrze na tym torze. ;)
THC-303
26.10.2013 10:26
Gutierrez powoli zaczyna odzyskiwać formę i wracać tam gdzie jego miejsce.
SkC
26.10.2013 10:04
PP dla Vettela było ZAGROŻONE do ostatnich sekund kwalifikacji, nie spodziewałem się tak zaciętej walki :] Jutro Raikkonen i Alonso powalczą o P3, a Groszek może przebije się do środka TOP10.
Aeromis
26.10.2013 09:58
Jutro 60 okrążeń, czyli Seba ma szanse ukończyć wyścig minute przed pierwszym przegranym. ROS i HAM prawdopodobnie znów spuchną podczas wyścigu, cóż, opony. Czy wyniki PER i BUT wskazują że rewolucja w ustawieniach u BUT właściwie nic nie dała? Gratulacje dla Bianchego, znów na "szczycie". @robertunio Zależy ile straci na starcie ;-)
robertunio
26.10.2013 09:56
Czas Webbera na twardszych - jutro powinien byc drugi na mecie.