Silesia Automotive powalczy we Włoszech!
Ekipie udało się zarejestrować na zawody, które odbędą się na torze Riccardo Paletti
07.02.1408:39
3119wyświetlenia
Zespół Silesia Automotive zaliczył spory sukces - ekipie udało się zarejestrować na swoje pierwsze zawody klasy Formula Student, które odbędą się we Włoszech na torze Riccardo Paletti w dniach 29 sierpnia - 1 września.
Silesia Automotive to zespół studentów budujących bolid wyścigowy klasy Formula Student, działający pod szyldem Politechniki Śląskiej. Wcześniej informowaliśmy o znaczących postępach w pracach nad maszyną, jednak budowa bolidu to nie wszystko, ważniejsza jest rywalizacja z innymi zespołami! We Włoszech chłopaki będą walczyć w grupie 55 ekip posiadających bolidy zasilane silnikiem spalinowym.
Szef zespołu, Łukasz Kaczmarczyk nie kryje zadowolenia z tego kroku milowego i z optymizmem patrzy w przyszłość.
Prace nad bolidem wkraczają w ostatnią fazę, później chcemy zaliczyć testy, by jak najlepiej przygotować się do zawodów- wyjaśnia Łukasz.
Cały projekt jest ogromnym wyzwaniem i niesamowitą okazją do gromadzenia doświadczenia, każdy dzień przynosi niespodzianki, ale i problemy, które sukcesywnie pokonujemy. Dzięki udanej rejestracji do zawodów mamy jeszcze większą motywację do jak najszybszego ukończenia naszego bolidu.
W każdym dziale zespołu wiele się dzieje i każdy z liderów doskonale wie czego potrzeba do ukończenia prac .
Aktualnie pracuję nad nowym modelem zestawu pedałów- opowiada Jakub Topór, lider do spraw układu hamulcowego.
Przygotowuję projekty form, ponieważ chcemy wykonać je z włókna węglowego. Późniejszy montaż czujników to już tylko formalność.
Odpowiedzialny za kompozyty, Artur Jarosz dodaje:
Czeka mnie wiele pracy. Chcemy zastąpić jak najwięcej części elementami wykonanymi z kompozytów. Stawiamy na pewną innowację w dziedzinie motoryzacji, więc póki co nie chcę zdradzać szczegółów.
Cały zespół czeka również z niecierpliwością na pierwsze odpalenie silnika, co również nastąpi już niebawem.
Długo męczyliśmy się z kolektorem ssącym, ale prace są już na finiszu. Osadzamy gniazda wtryskiwaczy, podpinamy listwę paliwową i wszystko będzie gotowe- twierdzi Krystian Kluska, odpowiedzialny za układ paliwowy.
Mamy wszystkie podzespoły niezbędne do ukończenia układu zasilania - specjalne przewody do pracy z paliwem E85 firmy Gates, wydajną pompę paliwa i specjalne wtryskiwacze Magneti Marelli. Pozostaje tylko wykonać bak paliwa.
KOMENTARZE