Formuła E pokazała układ pierwszego toru

Obiekt w Pekinie zostanie zlokalizowany wokół Stadionu Olimpijskiego
13.03.1413:34
Paweł Zając
4283wyświetlenia

Formula E zaprezentowała dziś układ toru ulicznego w Pekinie, na którym zostanie rozegrany inauguracyjny wyścig elektrycznych mistrzostw.

Tymczasowy obiekt zlokalizowano na terenach wokół Stadionu Olimpijskiego, który nazywany jest też Ptasim Gniazdem.

Tor składa się z 20 zakrętów, jednak większość z nich to szykany lub zmiany kierunku pod kątem 90 stopni.Ciekawostką jest jednak nietypowy kształt alei serwisowej, która nie będzie przylegać do prostej startowej, a stworzy literę U.

Szef Formuły E, Alejandro Agag, powiedział: Dzisiejsza prezentacja toru w Pekinie jest wyjątkową chwilą dla rozwoju Formuły E. Teraz ludzie mogą sobie wyobrazić gdzie odbędzie się pierwszy wyścig elektrycznych bolidów, który na pewno będzie zadziwiającym widowiskiem. Dotarcie do tego etapu wymagało wielkiego wysiłku wszystkich zaangażowanych osób i chciałbym im podziękować za realizację wizji FIA.

Jak na razie tylko dwóch kierowców potwierdziło swoje starty w Formule E - Daniel Abt oraz były kierowca F1, Lucas di Grassi. Niedawno do Klubu Kierowców Formuły E dołączył także Kuba Giermaziak, jednak w jego przypadku pewną są jedynie testy elektrycznej maszyny.



Fot: Formula E, Wikipedia

KOMENTARZE

10
Indy
13.03.2014 04:43
@Ralph1537 Uznali że tory uliczne w "globalnych" miastach to marketingowo najlepsza opcja.
Ralph1537
13.03.2014 03:29
Czemu się nie ścigają na normalnych torach?
zefu
13.03.2014 03:20
@hejter Przy odpowiedniej konfiguracji aut to właśnie najlepsza opcja do emocji
Amalio
13.03.2014 02:54
@pawel92setter żaden przełom nie jest potrzebny. Obecnie jest rozwijana technika ładowania pojazdów bezprzewodowo podczas postoju, a nawet jazdy. Z taką technologią jazda z mieście elektrykiem będzie miała dużo sensu.
pawel92setter
13.03.2014 02:17
Nie jest powiedziane, że przyszłość należy do aut elektrycznych. Jeśli się o tym pomyśli, to obecnie nie są w stanie konkurować z silnikami spalinowymi. Jedyna przewaga to większy moment na niskich obrotach. W dodatku są znacznie groźniejsze dla środowiska niż silniki spalinowe. To wszystko oczywiście przy obecnym poziomie techniki, może nastąpi jakiś przełom w dziedzinie akumulatorów albo superkondensatorów.
rolnik sam w dolinie
13.03.2014 01:55
Szybko wam poszło, seria jeszcze nie wystartowała, na torze 0 wyścigów, a już wiadomo, że będzie nudno i seria upadnie.... Wg. mnie ze względu na tendencje występujące w motoryzacji cywilnej seria jak najbardziej ma sens. Producenci wiedzą, że przyszłość należeć będzie do aut elektrycznych, które stereotypowo uważane są za wolne. W ten sposób będą mogli pokazać, że tak nie jest i przy okazji się zareklamować. Zresztą część wyścigów jest zaplanowanych w trakcie sezonu zimowego dla innych serii, w związku z czym seria ta może liczyć na większe zainteresowanie fanów. "Na bezrybiu i rak ryba".
hejter
13.03.2014 01:40
Praktycznie tylko zakręty 90st i szykany :D Emocje jak na grzybach.
matinson
13.03.2014 01:38
A mi tor się podoba, nudno tu raczej nie będzie. Zwłaszcza jeśli bolidy będą sprzyjały wyprzedzaniu.
rno2
13.03.2014 12:45
Myślę, że kierowcy już powinni zacząć jeździć po tym torze w symulatorze, żeby przyswoić sobie układ zakrętów... Nie chcę być pesymistą, ale ta Formuła E upadnie szybciej niż powstała...
Wit91
13.03.2014 12:37
Prosty tak jak ta formuła e.