Horner: Szanse na tytuły dla Red Bulla są teraz w rękach Renault

Zdaniem Brytyjczyka, priorytetową kwestią jest poprawa osiągów silnika na prostych
01.04.1416:08
Mateusz Szymkiewicz
1951wyświetlenia

Christian Horner uważa, że szanse Red Bulla na zdobycie mistrzowskich tytułów w sezonie 2014, spoczywają teraz w rękach dostawcy silników - Renault.

Stajnia z Milton Keynes była przed sezonem skazywana na porażkę, jako, że podczas zimowych testów miała ogromne problemy z przegrzewającym się bolidem oraz ciągłymi usterkami jednostki Renault, której w chwili obecnej jedyną wadą jest zbyt mała moc na prostych odcinkach torów. Po zdobyciu dwóch miejsc na podium, szef Red Bulla uważa, iż szanse na mistrzowski tytuł są teraz w rękach jego dostawcy silników.

Jest spora różnica [w porównaniu do Mercedesa] - stwierdził Brytyjczyk. W tej chwili mają oni dosyć sporo w zanadrzu. Myślę, że spisaliśmy się bardzo dobrze w ten weekend, zbliżając się do nich tak blisko jak tylko to było możliwe. Ich przewaga jest całkiem jasna. Są to proste odcinki torów i bardzo ciężko pracujemy z chłopakami z Viry. Biorąc pod uwagę to, w jakim jesteśmy miejscu wraz z silnikiem, to to co w tej chwili robimy przekroczyło jakiekolwiek nasze oczekiwania. Renault wie, że można jeszcze sporo zyskać, w tym przy właściwościach jezdnych i tym podobnych. Mam nadzieję, że nasza poprawa niebawem obejmie wyższe prędkości na prostych.

Horner ujawnił, iż nowa jednostka Renault nie wymaga poprawy na płaszczyźnie mechanicznej. Wiele problemów jest spowodowanych przez oprogramowanie i mam nadzieję, że wykonane kroki pozwolą to rozwiązać. Te silniki są bardzo skomplikowane. Na szczęście jest to kwestia zmuszenia tych wszystkich trzech elementów do spokojnej współpracy, mowa o silniku spalinowym, turbo oraz systemie odzyskiwania energii. To wszystko wpływa na hamowanie, przyspieszanie oraz dostarczanie energii. W tej chwili jeszcze tego nie osiągnęliśmy.

KOMENTARZE

8
Kamikadze2000
03.04.2014 01:14
@Siux - mam taką nadzieje. :))
Siux
02.04.2014 11:32
@Kamikadze2000 jak pisałem, RBR ich dogoni bardzo szybko, na tym polega różnica
Yurek
02.04.2014 11:29
@Kamikadze2000 - mnie Mercedes kojarzy się z Fangio, W196 i dubletem w debiucie, a przed wojną z Caracciolą i walką z Auto Unionem. Natomiast Red Bull kojarzy mi się z napojami energetycznymi. Wolę więc ten kijek w postaci dominacji Mercedesa.
paymey852
02.04.2014 08:29
@jpslotus72 Ja myślę że przez te cztery tytuły to sporo zespołów chciało by mieć takie problemy z KERS i alternatorem. Jeśli wiesz o co mi chodzi :) Hamilton zresztą potwierdza, że jak Byki w puszce się ogarną na prostych to będzie dobra walka. Oby bo nie ma nic gorszego od dominacji.
Kamikadze2000
02.04.2014 07:37
@Siux - ale tak to mamy dominację innego zespołu. Zamienił dziadek siekierkę na kijek... ;)
Siux
02.04.2014 07:26
I w sumie bardzo dobrze, że silniki Renault odstają, bo inaczej RBR byłby znów sekunde z przodu i byłoby pozamiatane jak w poprzednich sezonach. A tak, może będzie ciekawie jak Merc będzie się bronił przed nimi w drugiej części sezonu. Coś jednak czuję że i tak Vettel będzie majstrem.
jpslotus72
01.04.2014 07:37
Czyli - "Co złego, to nie my". Nie można zaprzeczyć, że silnik Renault jest w sensie przenośnym najmniej "turbo". Ale z bolidem Red Bulla zawsze są jakieś problemy. A to KERS nie mogą upakować, a to akurat u nich alternatory są nadwrażliwe, a to przepływomierz nie "kompatybilny"... Więc może i po ich stronie coś jest na rzeczy. [quote]Te silniki są bardzo skomplikowane. Na szczęście jest to kwestia zmuszenia tych wszystkich trzech elementów do spokojnej współpracy, mowa o silniku spalinowym, turbo oraz systemie odzyskiwania energii. To wszystko wpływa na hamowanie, przyspieszanie oraz dostarczanie energii. W tej chwili jeszcze tego nie osiągnęliśmy.[/quote]A może "nie ogarnęliśmy"? :)
pro100
01.04.2014 05:29
A ja się zastanawiam kiedy, o ile w ogóle, i do jakiego poziomu zwiększą zespoły obroty silników wraz z postępującym sezonem. Bo na chwilę obecną, chyba żaden z zespołów w czasie wyścigu nie kręci się ponad 12 000 obr/min