Thomas Weber: Nowe silniki zaważyły o pozostaniu Mercedesa w F1

Niemiecki producent podobnie jak Renault rozważał wycofanie swojego zaangażowania
09.04.1414:31
Mateusz Szymkiewicz
2950wyświetlenia

Członek zarządu Daimlera - Thomas Weber, ujawnił, że wprowadzenie nowych silników zaważyło przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu Mercedesa w Formule 1.

W ostatnim czasie było dosyć głośno o Renault, które przy pozostawieniu silników V8 było gotowe opuścić Formułę 1, natomiast Honda, która będzie od przyszłego roku zaopatrywać w swoje jednostki McLarena, nie zdecydowałaby się na powrót. Jak się okazuje, Mercedes rozważał podobny krok co francuski producent i jak ujawnił członek zarządu Daimlera, wprowadzenie turbodoładowanego V6 zaważyło przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu w F1.

Tak - odpowiedział Thomas Weber na pytanie, czy wprowadzenie nowych jednostek napędowych uchroniło Mercedesa przed opuszczeniem Formuły 1. Byłoby lepiej [gdyby Mercedes wygrywał], ale jako zarząd jesteśmy niezależni. Jesteśmy odpowiedzialni za nasze ruchy i pozostanie jedynie ze względu na wygrywanie wyścigów nie jest dobrym argumentem. Jedynym mógłby być marketing. Ale jeżeli jedynym powodem, by zaangażować się w motorsport jest marketing, to dla mnie nie ma dyskusji.

Weber, który był obecny podczas Grand Prix Bahrajnu, ujawnił, iż technologia wykorzystywana w tej chwili w F1 jest bardzo istotna. W dawnych czasach było dla mnie ważne, by pójść na wyścig Formuły 1 dla rozrywki. Teraz jest to część mojego biznesu. Nigdy nie byliśmy tak blisko technologii, której potrzebujemy w samochodach drogowych. Ograniczenia związane z silnikiem, turbosprężarki oraz technologia hybrydowa, to są nazwy gry odbywającej się teraz w F1.

Niemiec przyznał również, iż bardzo ważne jest wyedukowanie kibiców, dlaczego nowe przepisy odnośnie paliwa są tak ważne. Musimy wyjaśnić dlaczego jest to właściwy kierunek i jeśli chodzi o to, to dla mnie nie ma żadnej alternatywy. Oni [krytycy] są zadania, że mogą kontynuować wszystko w nieskończoność. Oni nie zdają sobie sprawy z tego, jak niebezpieczna jest publiczna dyskusja na temat Formuły 1, nawet w niektórych radach nadzorczych. Jeśli chodzi o mnie, to mam zamiar chronić naszego biznesu na przyszłość.

Niki Lauda tymczasem stwierdził, że gdyby nie zdecydowano się na wprowadzenie nowych technologii, to Formule 1 groziłby upadek. Jeśli ludzie nie chcą pojawienia się nowych silników, to będą trzymali się tych starych i powstanie garażowy typ wyścigów. Wtedy żaden duży koncern nie będzie zainteresowany dołączeniem, a gdy spojrzysz gdzie są fani, to ich nie ujrzysz, bo ich nie będzie. To, co musimy robić, to mieć nowoczesną i przyszłościową F1.

KOMENTARZE

8
Siux
11.04.2014 08:03
a jak ktoś miałby ciągle jakieś złudzenia że F1 to nadal sport to niech przeczyta jeszcze raz pierwszy akapit wypowiedzi p. Webbera
mich909090
10.04.2014 08:40
Jak o płaczu mowa to Rosberg coś powiedział: Jesteśmy najlepsi w ramach nowych reguł i w tej chwili absolutnie dominujemy. Tak więc to, że innym zespołom to nie w smak, jest logiczne. W ubiegłym roku to Red Bull wykonał najlepszą pracę, a teraz my. Więc nie jest miłe, że nagle teraz inni płaczą nad zmianą zasad.
Kamikadze2000
10.04.2014 07:21
Silnik ma tylko napędzać, a nie decydować o wynikach. Nie przy ich zamrożeniu... ;] Tak więc płakać nie byłoby po czym... ;)
hejter
09.04.2014 06:33
Garażowy typ wyścigów? W sumie nie miał bym nic przeciwko :D
Ferrarif1
09.04.2014 05:20
Tak tak, wszyscy tak mówią bo mają przewagę :) Fakt że Honda by może i nie weszła do F1 ale ja myślę że by jednak zostali wszyscy Mercedes i tak miał jeden z lepszych silników, Honda trudno się mówi nikt im nie kazał wchodzić do F1. Przez nowe jednostki uciekł Cosworth także tylko wymiana ... A jeśli nawet to może jakiś zespół by odkupił konstrukcje od BMW, Toyoty i dostosował :)
Mahilda111
09.04.2014 04:56
@Anderis Cosworth by się odkuł finansowo :P
Anderis
09.04.2014 04:44
I co wtedy? Ferrari miałoby monopol na silniki? :D
paymey852
09.04.2014 01:26
Dołująca prawda, szkoda że F1 nie pociągnęła jeszcze parę set lat bez tych baterii.