Hamilton najszybszy w pierwszym treningu na ulicach Monako
Mercedesy nie miały jednak tak dużej przewagi jak w poprzednich rundach
22.05.1411:34
7688wyświetlenia
Lewis Hamilton wygrał pierwszą sesję treningową przed Grand Prix Monako. Mercedesy w dalszym ciągu są faworytami do zwycięstwa na ulicach Monte Carlo, jednak strata rywali na tym krótszym torze nie wygląda aż tak miażdżąco. Za plecami Mercedesów uplasował się Daniel Ricciardo.
Sesja rozpoczęła się jak zwykle okrążeniami instalacyjnymi, które potwierdził nam słowa Buttona o niezwykle niskiej przyczepności na ulicach Monte Carlo. Przez pierwsze 10 minut kierowcy bardzo nieśmiało zapoznawali się z trasą, a pierwsze mierzone kółka zaliczył Rosberg, który jak to bywa w Monako rozpoczął od bardzo słabych wyników, by stopniowo nabierać prędkości.
Hamilton otrzymał informację, iż miękka mieszanka zaczyna pracę od trzecie okrążenia. Tymczasem wszyscy zawodnicy podobnie do Rosberga sukcesywnie poprawiali swoje czasy z okrążenia na okrążenia, czasami nawet o ponad sekundę. Niemiec na chwilę obecną meldował się z czasem 1:20,094 i prowadził w tabeli.
Mercedesy zjechały do garażu po siedmiu okrążeniach, jednak na torze na dłużej został Ricciardo, któremu udało się poprawić czas Rosberga i jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:20 z wynikiem 1:19,912. Pierwszą ofiarą Monako, jednak bez uszkodzeń bolidu był Max Chilton, który obrócił się w zakręcie Mirabeau. Mimo braku uszkodzeń kierowca Marussii nie był w stanie jechać dalej i zatrzymał bolid na poboczu.
Po 30 minutach na torze nastała cisza, gdyż wszyscy kierowcy zjechali do garażów, by oddać pierwszy komplet opon, którego można użyć jedynie w pierwszych 30 minutach sesji. Cisza nie trwała długo i kierowcy Mercedesa wyjechali ponownie na trasę, choć obaj mieli problemy z ruszeniem z garażu. Nie przeszkodziło to jednak Niemcowi z powrotem na czoło tabeli z czasem o sekundę lepszym od Ricciardo. Hamilton zameldował się na mecie z wynikiem gorszym od Rosberga o zaledwie 0,003 sekundy.
Na następnym kółku Nico udało się poprawić i meldował się teraz z wynikiem 1:18,477. Jego partner nie zamierzał jednak odpuszczać i wyprzedził Rosberga z czasem 1:18,271. Tymczasem na czwarte miejsce wskoczył Raikkonen z wynikiem na poziomie 1:20.019. Nieco szybciej pojechał jego partner, Alonso, który wskoczył na trzecią lokatę. Na torze pojawił się ponownie również Ricciardo, którego Red Bull od tego weekendu musiał zamontować kamery na nosie w taki sam sposób jak rywale.
Niezłym okrążeniem popisał się Kevin Magnussen, który plasował się na 40 minut przed końcem sesji na 4 miejscu z czasem 1:19,789. Na trzecie miejsce powrócił jednak Ricciardo, który na metę wjechał ze stratą 0,8 sekundy do Hamiltona. Vettel po słabszym pierwszym przejeździe, drugi zaliczył znacznie lepszy i wskoczył na piątą pozycję, ale w dalszym ciągu tracił do partnera 0,3 sekundy.
W tym czasie Ricciardo ponownie się poprawił i do Rosberga tracił już zaledwie trzy setne sekundy. Na torze pozostali tylko kierowcy Mercedesa i Grosjean, a Perez otrzymał ciekawy komunikat, iż w drugiej sesji możliwość opadów wzrosła do 50%. Zapytano go również czy już teraz chce przez to wypróbować zachowanie bolidu z dużym ładunkiem paliwa, jednak Meksykanin wolał trzymać się planu. Kolejną ofiarą śliskiego toru przy zakręcie Mirabeau był Adrian Sutil, który nie opanował Saubera i uderzył tyłem w bariery.
W końcówce na tor wyjechali praktycznie wszyscy kierowcy. Magnussen niemal nadział się na wolno jadącego Pereza w 19 zakręcie, jednak Duńczyk wykazał się refleksem i uniknął kraksy. Drugi z Sauberów również zaliczył spory problem z hamowaniem przed zakrętem St. Devote i musiał się ratować malutkim poboczem, dostępnym za wirażem. Niestety Gutierrezowi nie udało się wyjechać z niego. W Mirabeau przygodę zaliczył również Alonso, jednak udało mu się wycofać bolid i pojechać dalej. Sesję kierowcy zakończyli próbnymi startami na prostej.
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W05 Hybrid | 1:18,271 | 32 | |||
2 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W05 Hybrid | 1:18,303 | 0,032 | 0,032 | 31 | |
3 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB10 | 1:18,506 | 0,235 | 0,203 | 37 | |
4 | Fernando Alonso (14) | Ferrari F14 T | 1:18,930 | 0,659 | 0,424 | 31 | |
5 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB10 | 1:19,043 | 0,772 | 0,113 | 33 | |
6 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari F14 T | 1:19,467 | 1,196 | 0,424 | 31 | |
7 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW36 | 1:19,494 | 1,223 | 0,027 | 31 | |
8 | Sergio Perez (11) | Force India VJM07 | 1:19,666 | 1,395 | 0,172 | 29 | |
9 | Kevin Magnussen (20) | McLaren MP4-29 | 1:19,789 | 1,518 | 0,123 | 29 | |
10 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM07 | 1:19,856 | 1,585 | 0,067 | 38 | |
11 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-29 | 1:20,033 | 1,762 | 0,177 | 35 | |
12 | Esteban Gutierrez (21) | Sauber C33 | 1:20,118 | 1,847 | 0,085 | 33 | |
13 | Romain Grosjean (8) | Lotus E22 | 1:20,207 | 1,936 | 0,089 | 33 | |
14 | Pastor Maldonado (13) | Lotus E22 | 1:20,241 | 1,970 | 0,034 | 38 | |
15 | Jean-Eric Vergne (25) | Toro Rosso STR9 | 1:20,260 | 1,989 | 0,019 | 36 | |
16 | Felipe Massa (19) | Williams FW36 | 1:20,517 | 2,246 | 0,257 | 25 | |
17 | Adrian Sutil (99) | Sauber C33 | 1:20,736 | 2,465 | 0,219 | 18 | |
18 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR9 | 1:20,914 | 2,643 | 0,178 | 37 | |
19 | Jules Bianchi (17) | Marussia MR03 | 1:21,310 | 3,039 | 0,396 | 27 | |
20 | Marcus Ericsson (9) | Caterham CT05 | 1:22,063 | 3,792 | 0,753 | 40 | |
21 | Kamui Kobayashi (10) | Caterham CT05 | 1:22,492 | 4,221 | 0,429 | 38 | |
22 | Max Chilton (4) | Marussia MR03 | 1:25,817 | 7,546 | 3,325 | 7 |
107% najlepszego czasu: 1:23,749
KOMENTARZE