Audi wygrywa dramatyczny wyścig w Austin

Obfite opady deszczu zaowocowały przerwaniem rywalizacji na 50 minut
21.09.1411:51
Paweł Zając
2280wyświetlenia

Audi zdobyło dublet w dramatycznym wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze w Austin.

Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Fassler jako pierwsi minęli linie mety w Audi R18 e-tron quattro z numerem dwa przed swoimi kolegami zespołowymi - Duvalem, Kristensenem i di Grassim.

Wyścig został przerwany na 50 minut po obfitych opadach deszczu. Tuż przed czerwoną flagą Audi znalazło się na prowadzeniu, gdyż Lapierre nie opanował samochodu w dwunastym zakręcie i wypadł w żwir. Sędziowie zdecydowali się na zatrzymanie rywalizacji, gdy do kierowcy Toyoty dołączyły jeszcze dwa auta GT oraz Bernhard w Porsche już na deszczowych oponach.

Załoga z numerem 2 objęła prowadzenie po decyzji o założeniu hybrydowych opon przejściowych (bez bieżnika) na przesychający tor, podczas gdy Kristensen w drugim aucie ubrał deszczówki. Dobry dobór ogumienia sprawił również, że Neel Jani miał okazję znaleźć się na czele wyścigu w Porsche, jednak szanse na zwycięstwo pogrzebane przez problemy z silnikiem w końcówce.

To sprawiło również, że Toyocie udało się uratować trzecie miejsce po udanej szarży Buemiego. Początkowo Szwajcar dominował w wyścigu, jednak wspomniany wyżej błąd Lapierra zaowocował stratą jednego okrążenia. Później załoga była jednak w stanie odrabiać straty i ostatecznie minęła linię mety 10 sekund za drugim Audi.

W klasie LMP2 swoje pierwsze zwycięstwo odniosła ekipa KCMG w składzie Richard Bradley, Matt Howson i Tsugio Matsuda. Załoga też straciła okrążenie podczas czerwonej flagi, jednak udało im się odrobić straty i w końcówce pokonać Minassiana, Medianiego i Złobina.

W GTE Pro zwycięstwo wpadło w ręce Aston Martina. Początkowo walka toczyła się pomiędzy Brytyjczykami i Ferrari, jednak przerwanie wyścigu sprawiło, że na czele znalazły się oba fabryczne auta Porsche. Później Astron był w stanie zredukować przewagę i wyprzedzić niemieckie auta, dzięki czemu Darren Turner i Stefan Mucke finiszowali 9 sekund przed Patrcikiem Pitelem i Fredericiem Makowieckim. W GTE Am również zwyciężyli kierowcy brytyjskiej marki - Lamy, Dalla Lana i Nyggard.

Wyniki wyścigu


KOMENTARZE

3
Darth ZajceV
21.09.2014 02:34
@Masio - startował, ale nie w WEC tylko TUSC (lub USCC jak kto woli) - czyli amerykańskiej serii, która jechała wcześniej na krótszym dystansie. Wynik oszałamiający nie był - P12 w klasie, ale zaliczyli cały dystans.
Masio
21.09.2014 02:22
O ile dobrze pamiętam, to Giermaziak miał startować w tym wyścigu, a nie widzę go na liście. Czy ja coś przegapiłem?
michal2111
21.09.2014 10:54
Można powiedzieć, że Audi wygrało wyścig w swoim stylu. Nie szybkością, lecz strategią. Jedna dobra decyzja o wymianie opon na deszczowe wywindowała ich na czoło stawki. Audi wyprzedziła Toyotę w klasyfikacji konstruktorów. Zarówno Toyota jak i Porsche miały pecha. W LMP2 debiut zespołu ESM w WEC. Zobaczymy ich również w Chinach. Dobry wyścig ekip Aston Martin Racing. Wygrane obie klasy GTE. Ps. Czy ktoś oprócz mnie też obejrzał cały wyścig?