Herbert i Danner wystartują w wyścigu Mini Challenge

Johnny Herbert i Christian Danner wystartują w wyścigu towarzyszącym niedzielnej
21.04.0620:38
Mariusz Karolak
1414wyświetlenia

Dyrektor sportowy zespołu Midland, były kierowca Formuły 1, Brytyjczyk Johnny Herbert weźmie udział w towarzyszącym niedzielnemu wyścigowi Formuły 1 na torze Imola wyścigu Mini Challenge. Będzie to pierwszy wyścig z zaplanowanych ośmu eliminacji na ten sezon tej kategorii wyścigowej.

Herbert poprowadzi jeden z trzech pojazdów przenaczonych dla vipów. Drugiego poprowadzi inny były kierowca Formuły 1 Christian Danner, a trzeciego gwiazda muzyki pop, czarnoskóry piosenkarz Haddaway. W stawce będzie można ujrzeć łącznie 38 samochodów.

Danner, który w listopadzie 2005 roku zajął siódme miejsce w inaugurującym wyścigu serii Grand Prix Masters w Kyalami, powiedział że będzie starał się dotrzeć do mety i to przed Herbertem. "Bardzo cieszę się z faktu, że dane mi będzie ścigać się w tym tygodniu. Uczestniczyłem już kiedyś w wyścigu Mini Challenge, było to w Spa w roku 2004 i świetnie się wtedy bawiłem." - powiedział Danner.

"Myślę, że Johnny będzie miał nade mną przewagę fizyczną na torze ze względu na swój wzrost, ponieważ jest znacznie lepiej zbudowany do tego rodzaju wyścigów niż ja. W porównaniu ze mną jest karzełkiem! Żarty na bok, to będzie świetny wyścig przeciwko mojemu staremu przyjacielowi. Już nie mogę się doczekać." - żartował urodzony w Monachium były kierowca wyścigowy, a obecnie komentartor telewizyjny.

Niemiec dodał także: "Już trochę czasu upłynęło od momentu, kiedy ostatni raz ścigałem się na torze w Imola, ale jedną z charakterystycznych rzeczy, która bardzo zapadła mi w pamięci jest ta elektyzująca atmosfera. Dwa wyścigi będą poprzedzały tegoroczne Grand Prix San Marino, a fani po prostu kochają rywalizację Mini Challenge."

Z kolei Herbert wyjawił, że on także szykuje się do zaciętej walki, ale w przeciwieństwie do Niemca nie koncentruje się tak bardzo na rywalizacji pomiędzy startującymi w nim vipami.

"Tak jak Christian, również i ja nie mogę doczekać się tego wyścigu. Jestem zdecydowany na ostrą walkę! Dla mnie jednak najważniejsze jest zrobienie dobrego show dla zebranych na torze kibiców oraz danie z siebie wszystkiego, by wypaść jak najlepiej. Może faktycznie mam niewielką przewagę, ale uważam, że on nie stoi na straconej pozycji. Nie obawiam się też Haddaway'a, bo to nie są zawody w śpiewaniu, a gdyby tak było to na pewno miałbym powody do obaw. Ale to są wyścigi, to jest mój świat!" - powiedział Anglik.

Christian Danner urodził się 4 kwietnia 1958 roku. Startował w takich kategoriach wyścigowych jak: samochody turystyczne, Formuła 1, Formuła 2, Formuła 3000, DTM, , ITC, STW, japońska Formuła 3000, IndyCar,. Uczestniczył w kilku wyścigach dobowych, m.in. w roku 1992 wygrał w Spa i na Nürburgringu. W Formule 1 startował w latach 1985-1987 i 1989. Reprezentował zespoły: Zakspeed (1985, 1987), Osella (1986), Rial (1989), Arrows (1986). Uczestniczył w 47 wyścigach. Był także kierowcą testowym ekip: Zakspeed (1988), Reynard/Mugen (1990). Z końcem roku 1997 przeszedł na zasłużoną emeryturę. Od 2000 roku jest komentatorem niemieckiej stacji satelitarnej RTL. W 2002 roku uczestniczył w jednym wyścigu niemieckiej V8 Star, a w ubiegłym roku również pojawił się na jeden wyścig we włoskiej Formule 3000 w zespole Durango.

Johnny Herbert natomiast karierę zaczynał od kartingu, a następnie ścigał się w brytyjskiej Formule Ford, brytyjskiej Formule 3, japońskiej i europejskiej Formule 3000, a od 1989 do 2000 roku startował w Grand Prix Formuły 1. Reprezentował barwy teamów: Benetton (1989, 1994-1995), Lotus (1990-1994), Ligier (1994), Sauber (1996-1998), Stewart (1999), Jaguar (2000). W roku 2001 był kierowcą testowym teamu Arrows. W latach 2001-2004 startował w American LeMans Series. W roku 2004 został mistrzem serii LeMans Endurance Series, startował równocześnie w kilku wyścigach FIA GT Championship oraz zajął drugie miejsce w prestiżowym 24h LeMans prowadząc samochód Audi. Po tych sukcesach zaprzestał ścigania się, ale nie pożegnał się z wyścigami. Pod koniec lipca 2005 roku objął stanowisko menedżera ds. sportu w zespole Jordan, który później został przekształcony na Midland.

Źródło: Crash.net, SpeedSportMag.de