Kubica wróci do Citroena?

Według plotek Polak miałby zaliczyć pełny sezon w WRC i gościnne starty w WTCC
15.10.1414:29
Paweł Zając
4487wyświetlenia

Francuski magazyn Autonews sugeruje, że w przyszłym roku Robert Kubica mógłby przejść do Citroena, gdzie zaliczyłby pełny sezon w WRC, a także niekolidujące z rajdami rundy WTCC.

Polak już jakiś czas temu sugerował, że jego relacje z M-Sportem nie układają się najlepiej, a w kuluarach mówi się wręcz, że pozostanie Roberta w stajni z Cockermouth wręcz nie jest możliwe.

Jeśli Kubica chce pozostać w rajdach, to nie ma zbyt wielu opcji, szczególnie że sponsoring Lotosu koliduje z umowami poszczególnych zespołów. Wyjściem miałby być Citroen, który podobno nadal zainteresowany jest pozyskaniem Roberta na pełny sezon WRC oraz częściowy program w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.

Plotki mówią, że Francuzi chcą się pozbyć Madsa Ostbega i to jego zastąpiłby Kubica. Ponadto na oesach mielibyśmy oglądać również trzecie auto dla Khalida al-Qassimiego oraz juniorów ekipy - Sebastiena Chardonnet czy Stephane Lefebre. Według doniesień magazynu w WTCC zwolnić ma miejsce Yvan Muller, który będzie szukał innych opcji. Podstawowy skład mają wtedy stworzyć Lopez, Loeb i Hua, a Robert przejąłby od Chińczyka gościnne starty za kierownicą C-Elysee.

KOMENTARZE

9
SirKamil
16.10.2014 04:15
enstone, z księżyca spadłeś? główkujesz nad poznaniem faktów, z których nikt nie robi tajemnicy. Wszyscy użytkownicy silników Renault używają paliw i środków smarnych Total niezależnie od innych form współpracy marketingowej (PDVSA, Cepsa). Wszyscy użytkownicy silników Mercedesa poza McLarenem (ExxonMobile) używają paliw i środków smarnych Petronas. W przyszłym roku rolę wyjątku przejmie Williams używając paliw i środków smarnych Petrobras, bo obok współpracy komercyjnej warunkiem dołączenia do Williamsa przez firmę Petrobras, była też współpraca technologiczna, tj. dostarczenie swojej chemii do silnika. Mercedes się na to zgodził, bo taki był z kolei warunek Williamsa w kontrakcie na dostawę silników a Petrobras zobowiązał się nie wychodzić poza ramy współpracy z Mercedesem i Williamsem w kierunku innych dostawców silników, dzięki czemu uzyskają dostęp do części danych. Mercedes na tym nie traci, jest to najwyżej problem klienta, który nie uzyska tych samych parametrów, co na komponentach projektowych Petronas. Przecież boleśnie oczywiste jest, że jakakolwiek współpraca między Totalem a Mercedesem jest wykluczona, podobnie z resztą jak między Shellem a Mercedesem, Totalem a Ferrari, Shellem a Renault i tak dalej. Nikt w Lotusie nie jest zainteresowany jazdą na chemii Total w silnikach Mercedesa, co z resztą jest absolutnie niemożliwe przez wzgląd na sprzeciw Mercedesa i Petronasa.
ICEman
16.10.2014 03:07
M-Sport był pomyłką
el_diablo
16.10.2014 08:25
"Żyję z rajdu na rajd. Co przyniesie przyszłość? Nie wiem. Zobaczę. Jestem zrelaksowany, bo wiem, że jeśli rajdy nie zadziałają, to wykręcę trzy-cztery numery w telefonie znajdę coś ciekawego do roboty. Najważniejsze dla mnie jest to, żebym mógł robić to, co chcę. Chcę, aby to, co robię dawało mi radość i to jest najważniejsze. Tego szukam."
enstone
15.10.2014 09:16
Fiesta WRC to totalna porażka. M-Sport nie ma kasy, Ford nie chce rozwijać auta to ścigają się tym co mają. Niech idzie do francuzów nawet bez tego Lotosu..... Zastanawia mnie jednak pewna sytuacja dotycząca sponsoringu firm paliwowych. Jak wiadomo PDVSA dogadało się z TOTALEM w sprawie sponsoringu Lotusa, ciekawe jakie oleje i paliwo tam stosują. Teraz słyszymy, że TOTAL rozstaje się z Lotusem z powodu jednostek Mercedesa jak wiadomo Mercedes zaleca wyroby firmy PETRONAS, jednakże na bolidach Williamsa, ForceIndia, oraz McLarena nigdzie nie ma firmy PETRONAS, tylko MOBIL 1, PETROBRAS, oraz ROSHFRANS. Nie rozumiem tego, czyżby TOTAL nie chciał żadnej "fuzji" ??
Adakar
15.10.2014 03:57
A moim zdaniem LOTOS ma dość rolek Kubicy na każdym rajdzie i duuuuuuuużych faktur jakie dostają regularnie (duh!) od M-Sportu ... i teraz Kubica już szuka nowego gniazda, bo wie, że na "pay Fiestę" w "pay M-Sporcie" nie ma kasy. Citroen będący w WRC już na pół-gwizdka, może dać "last blast" Kubicy w rajdach. A pytanie za 100% ... jakie oleje/płyny chlupią w Fieście Kubicy ? Castrol czy Lotos ? :D
dejacek
15.10.2014 03:12
ale citroen jest sponsorowany przez totala, a to bezpośrednia konkurencja lotosa
Kamikadze2000
15.10.2014 02:41
Gdyby tylko mógł, na pewno by wrócił. Ale zdrowie już na to po prostu nie pozwala...
FuX08
15.10.2014 02:09
Mam nadzieję, że rzuci rajdy i ponownie zobaczymy go na torze. To jest jego naturalne środowisko w motosporcie.
No70
15.10.2014 01:38
Równie dobrze RK mógłby skorzystać z M-Sportowego Bentleya GT3 i dzielic starty z rajdami. Nie dość że auto szybsze, to jeszcze coraz szerszy program startów który pewnie mógłby ciekawie spersonalizować. USA w PWC, BES, British GT czy VLN w Europie albo np Asian GT- wybór jest potężny. [quote]Jeśli Kubica chce pozostać w rajdach, to nie ma zbyt wielu opcji, szczególnie że sponsoring Lotosu koliduje z umowami poszczególnych zespołów.[/quote] Zespół fabryczny obejdzie sie bez lokalnego sponsora. @FuX08 mylisz pojęcia, lub zgubiłes 'r' w ostatnim słowie. ;]