GPM: Mansell odnosi drugie zwycięstwo
Rezultat końcowy wyścigu Grand Prix Masters na torze Losail w Katarze
29.04.0619:02
1004wyświetlenia
Były mistrz świata z 1992 roku, Nigel Mansell, wygrał pierwszy w historii wyścig samochodowy zorganizowany na wybudowanym w 2004 roku Losail International Circuit w Katarze. Był to jednocześnie jeden z najgorętszych wyścigów samochodowych - zanotowana na starcie temperatura toru wyniosła 58 stopni Celsjusza, natomiast temperatura w kokpitach bolidów Grand Prix Masters dochodziła aż do 77 stopni!
W takich to iście "piekielnych" warunkach przyszło się dzisiaj ścigać niemłodym już wiekiem byłym kierowcom Formuły 1. Mansell, który wygrał także inauguracyjny wyścig Grand Prix Masters w listopadzie ubiegłego roku w RPA, po starcie z pole position prowadził od startu do mety, odnosząc tym samym drugie z rzędu zwycięstwo w tej serii podczas naszpikowanego incydentami wyścigu Qtel Masters of Qatar 2006.
Drugie miejsce zajął komentator wyścigów F1 w niemieckiej stacji RTL, Christian Danner, natomiast na najniższym stopniu podium stanął debiutant w serii GP Masters, Eric Van de Poele. Na trzech kolejnych pozycjach finiszowali Eddie Cheever, Derek Warwick i kolejny "debiutant", Pierluigi Martini. Pierwszą szóstkę dzieliło na mecie niespełna sześć sekund, a potwierdzeniem niezwykle wyrównanej walki były niewielkie różnice w najszybszych czasach, uzyskanych na przedostatnim okrążeniu (0.361 sekundy). W wyścigu nie zabrakło manewrów wyprzedzania, incydentów, samochodu bezpieczeństwa i jazdy czterech bolidów w jednych rzędzie na ponad kilometrowej prostej startowej toru Losail. Do mety dojechało 12 z 15 kierowców - odpadli Andrea De Cesaris, Eliseo Salazar i Hans-Joachim Stuck.
Nigel Mansell: "Fantastyczny rezultat, ale to był dzisiaj niezwykle trudny wyścig. To była taktyczna walka od samego startu, a tempo było niezwykle szybkie. Byłem zadowolony z wybranych na wyścig ustawień, gdyż jak można było zobaczyć miałem problemy na pierwszym i drugim zakręcie, ale skupiliśmy się na dostosowaniu ich do ostatnich czterech zakrętów i to ostatecznie zapewniło mi zwycięstwo. Gdzieś tak po trzech okrążeniach zacząłem mieć problemy z siedzeniem, które musiały być następstwem dużego przeciążenia, ale wszystko skończyło się dobrze. Ci faceci doganiali mnie na prostej i jak widzieliście, jeździłem zygzakiem, aby trudniej było im skorzystać ze strugi rozrzedzonego powietrza za moim samochodem. Pierwsze wznowienie wyścigu było świetne, gdyż udało mi się zaskoczyć wszystkich i zyskałem od razu dużą przewagę. Fantastyczny weekend pod każdym względem i moje gratulacje dla wszystkich, którzy byli zaangażowani w zorganizowanie tej zadziwiającej imprezy. Katar okazał się dla nas niezwykle gościnny i mam nadzieję, że znowu będziemy się tu mogli ścigać w niedalekiej przyszłości".
Christian Danner: "Wspaniale jest finiszować na drugiej pozycji za Nigelem, ale niestety mogło być jeszcze lepiej. Eddie (Cheever), który przed wznowieniem wyścigu był na drugiej pozycji, najwyraźniej zaspał i kiedy samochód bezpieczeństwa zjechał do boksów, Nigel był już daleko z przodu. Widziałem co się święci i wiedziałem dokładnie co planuje Nigel, ale nic nie mogłem zrobić. Być może miąłbym dzisiaj szansę pokonać Nigela, ale tak naprawdę nigdy nie mogłem złapać dobrego rytmu. Dopiero po kilku okrążeniach złapałem dobrą przyczepność i wtedy znowu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Jednakże jestem bardzo szczęśliwy z tego co udało nam się osiągnąć w ten weekend i drugie miejce mnie zadowala - tym razem".
Kolejny wyścig Grand Prix Masters został zaplanowany na 18 czerwca i tym razem odbędzie się na słynnym torze Monza, na którym co roku organizowana jest Grand Prix Włoch.
Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.
Rezultat końcowy wyścigu Grand Prix Masters na torze Losail (5,380 km) | |||||||||||
P. | Nr | Kierowca | Nar. | Zespół | Okr. | Czas | Strata | Odst. | Km/h | Naj. okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Mansell N. | GBR | Team Altech | 24 | 52:06.000 | 148.699 | 1:49.249 | 23 | ||
2. | 11 | Danner C. | GER | Team LUK | 24 | 52:06.562 | 00.562 | 00.562 | 148.672 | 1:49.357 | 23 |
3. | 35 | Van de Poele E. | BEL | Team Golden People | 24 | 52:07.174 | 01.174 | 00.612 | 148.643 | 1:49.262 | 23 |
4. | 17 | Cheever E. | USA | Team Altech | 24 | 52:09.016 | 03.016 | 01.842 | 148.555 | 1:49.477 | 23 |
5. | 12 | Warwick D. | GBR | Team Lixxus | 24 | 52:09.420 | 03.420 | 00.404 | 148.536 | 1:49.350 | 23 |
6. | 23 | Martini P. | ITA | Team Global | 24 | 52:11.710 | 05.710 | 02.290 | 148.428 | 1:49.116 | 23 |
7. | 9 | Lammers J. | NED | Team LG | 24 | 52:13.044 | 07.044 | 01.334 | 148.364 | 1:50.082 | 24 |
8. | 2 | Johansson S. | SWE | Team Altech | 24 | 52:14.339 | 08.339 | 01.295 | 148.303 | 1:50.440 | 7 |
9. | 4 | Arnoux R. | FRA | Team Golden People | 24 | 52:15.068 | 09.068 | 00.729 | 148.269 | 1:50.187 | 24 |
10. | 6 | Patrese R. | ITA | Team INA | 24 | 52:15.423 | 09.423 | 00.355 | 148.252 | 1:50.060 | 24 |
11. | 27 | Tambay P. | AUS | Team Lixxus | 24 | 52:21.506 | 15.506 | 06.083 | 147.965 | 1:51.779 | 24 |
12. | 7 | Fittipaldi E. | BRA | Team LG | 24 | 52:35.788 | 29.788 | 14.282 | 147.295 | 1:50.368 | 7 |
Niesklasyfikowani | |||||||||||
10 | De Cesaris A. | ITA | Team INA | 16 | 33:29.621 | 8 okr. | 154.202 | 1:49.997 | 6 | ||
8 | Salazar E. | CHI | Team Phantom | 13 | 52:22.127 | 11 okr. | 80.132 | 1:50.753 | 9 | ||
14 | Stuck H. | AUT | Team Phantom | 5 | 9:28.882 | 19 okr. | 170.229 | 1:51.663 | 4 | ||
Najszybsze okrążenie: Pierluigi Martini - 1:49.116 (23) |
KOMENTARZE