Grand Prix Europy - zapowiedź - BMW Sauber
Zespół BMW Sauber F1 oczekuje swojego domowego wyścigu, GP Europy na torze Nürburgring
01.05.0619:15
1523wyświetlenia
Grand Prix Europy, Nürburgring
5-7 maja 2006 r.
Piąta runda mistrzostw świata (z osiemnastu)
Zapowiedź
Zespół BMW Sauber F1 Team oczekuje swojego domowego wyścigu, Grand Prix Europy na torze Nürburgring. Przed rozegraniem piątej rundy tegorocznych mistrzostw świata pozostało jednak kilka rzeczy do załatwienia: otwarcie jedynego w swoim rodzaju Pit Lane Park przygotowanego przez BMW Sauber F1 Team, przejażdżki dla fanów wokół toru z zawodnikami F1 za kierownicą, a młodzi kierowcy startujący w mistrzostwach Niemiec Formuły BMW będą mieli szansę pokazania swoich umiejętności przed starszymi kolegami z Formuły 1.
W tygodniu po Grand Prix San Marino odbyły się sesje testowe na torze Silverstone. Zespół skupił się na technicznym przygotowaniu bolidów BMW Sauber F1.06. Wszyscy trzej kierowcy - Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve i Robert Kubica - ciężko pracowali na angielskim torze.
Nick Heidfeld:
"Wyścig na Nürburgringu jest zawsze dla mnie czymś specjalnym. To moja domowa Grand Prix. Ten tor jest położony najbliżej Mönchengladbach, gdzie się urodziłem i dorastałem. Jako trzyletni chłopak uczyłem się tu jeździć na rowerze. Ojciec często zabierał mnie i moich dwóch braci na Nürburgring, zimą jeździliśmy tu nawet na sankach. W wieku ośmiu lat po raz pierwszy jeździłem tu gokartem - to wspaniałe wspomnienia z dzieciństwa. Wiele razy ścigałem się na Nürburgringu - w Formule Ford, Formule 3, Formule 3000 i w końcu w Formule 1. Cieszyłem się każdym wyścigiem w górach Eifel, sporo z nich wygrałem. Rok temu zdobyłem tu moje pierwsze pole position w Formule 1, a w wyścigu byłem drugi. Takie osiągnięcia przed "własnymi" kibicami dają szczególne powody do radości. Nie czuję szczególnej presji w domowym wyścigu. Wręcz przeciwnie, już nie mogę się doczekać wsparcia kibiców. Nigdzie indziej nie mam tylu kibiców".
Jacques Villeneuve:
"Nürburgring nie należy do moich ulubionych torów, chociaż w przeszłości dobrze mi tu szło: tu wygrałem po raz pierwszy i po raz ostatni w F1: w 1996 i 1997 r. W zeszłym roku Grand Prix Europy była jednym z najtrudniejszych wyścigów sezonu. Nie lubię tego toru od czasu przebudowy pierwszej sekcji, spośród wszystkich obiektów chyba najmniej lubię Nürburgring. Mimo to mam nadzieję, że uda nam się uzyskać tu dobry rezultat, zwłaszcza, że ścigamy się w Niemczech - co jest bardzo ważne dla BMW. Zawsze chciałem, abyśmy mogli pościgać się na Nordschleife. Jeszcze nie miałem okazji przejechać Północnej Pętli, ale wyścig na niej byłby niesamowity".
Robert Kubica:
"Nie mogę się doczekać występu na drugim europejskim torze. Znam Nürburgring, zwłaszcza wersję Grand Prix, ale także przejechałem się parę razy po Nordschleife. Weekend powinien ułożyć się dobrze, poza tym to pierwszy wyścig sezonu w Niemczech. Zawody w ojczyźnie BMW to dobra rzecz dla zespołu. Tutaj będziemy świadkami otwarcie Pit Lane Park, co oznacza, że poza normalnymi obowiązkami w piątek będę miał dużo zajęć w sobotę i niedzielę. Mam nadzieję, że nasze wyniki będą lepsze niż podczas weekendu na Imoli.
Sam tor niespecjalnie mi się podoba, choć niektóre fragmenty są fajne - zwłaszcza szybkie łuki. Ważne jest dobre ustawienie samochodu, odpowiedni balans pod szybkie i wolne zakręty oraz szykany. Nürburgring wymaga bycia uniwersalnym".
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Bez wątpienia dwa wyścigi Formuły 1 w Niemczech mają specjalne znaczenie dla BMW. Przez lata BMW święciło wyjątkowe triumfy właśnie na Nürburgringu. To podręcznikowy przykład na zachowanie historycznego toru wyścigowego przy jednoczesnym jego unowocześnieniu. Atmosfera dzięki temu jest tu wyjątkowa.
Nürburgring plasuje się mniej więcej pośrodku wszystkich torów Grand Prix jeśli chodzi prędkości maksymalne i o czas jazdy z maksymalnie otwartą przepustnicą. Położenie na wysokości 600 metrów nad poziomem morza daje się we znaki silnikom. Rozrzedzone powietrze sprawia, że moc silnika jest niższa o około 1% na każde 100 metrów wysokości. Ponieważ oba nasze silniki bez problemów przejechały dystans dwóch pełnych weekendów Grand Prix, na Nürburgringu Jacques i Nick dostaną nowiutkie, zmodyfikowane jednostki BMW P86. Nasze samochody są już odpowiednio szybkie i jeśli uda nam się przerobić ich potencjał na dobry występ w wyścigu, to mamy realną szansę na zdobycie punktów.
Przygotowaliśmy też specjalne atrakcje dla kibiców: inaugurację BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park. Można powiedzieć, że ten nowoczesny park tematyczny przenosi część boksów i fragment toru tuż przed oczy kibiców: tutaj fani mogą z bliska przyjrzeć się Formule 1. Będzie to dla nich wyjątkowe przeżycie, coś, do czego wcześniej kibice F1 nie mieli dostępu".
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Ostatnie dwa wyścigi pokazały, jak ważne jest odpowiednie wykorzystanie opon. Nürburgirng jest bardzo przyczepnym torem, a zużycie opon nie jest tu duże. To oznacza, że w użyciu będą dość miękkie gumy. Samochody mają tu tendencję do podsterowności, co będziemy mieli na uwadze przy dobieraniu ustawień. Z podsterownością można walczyć albo ustawieniami aerodynamiki, albo modyfikacjami mechanicznymi. Nad tym pracowaliśmy podczas testów na Silverstone. Biorąc pod uwagę zaciętą walkę w środku stawki, po prostu wszystko musi być jak najlepiej przygotowane - zwłaszcza, jeśli chcemy wywalczyć dobre pozycje startowe".
Fakty i liczby
&,../tory/nurburgring.jpg,,
Po czterech wyścigach sezonu 2006 zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje z dziesięcioma punktami na koncie piąte miejsce w mistrzostwach świata konstruktorów.
BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park
Przy okazji Grand Prix Europy na torze Nürburgring, zespół BMW Sauber F1 Team zaprezentuje swój Pit Lane Park. Kompleks o powierzchni 5400 metrów kwadratowych (120 x 45 m) z 90-metrową prostą oferuje kibicom wyjątkowy kontakt z Formułą 1. Przy projektowaniu tego nowoczesnego parku tematycznego konsultowano się z Disney World. Kompleks może przyjąć 16 000 widzów dziennie i oferuje m.in.:
- samochody demonstracyjne ustawione w boksach
- możliwość sfotografowania się w kombinezonie
- udział w interaktywnym quizie o F1
- udział w drużynowym konkursie zmiany kół w samochodzie F1
- przejażdżki w symulatorze
- możliwość zakupu pamiątek BMW Sauber F1 Team
- możliwość zadania pytań kierowcom BMW Sauber F1 Team kilka razy w ciągu weekendu
- starty bolidów Formuły 1 i Formuły BMW z Dirkiem Müllerem i Sebastianem Vettelem w kokpitach
Wstęp jest wolny dla kibiców z biletami na Grand Prix obejmującymi odpowiedni dzień, a także dla posiadaczy samochodów BMW (trzeba okazać kluczyki i dowód rejestracyjny). Oficjalne otwarcie rozpocznie się w czwartek o godzinie 19:00, z udziałem dyrektora BMW Motorsport Mario Theissena i kierowców BMW Sauber F1 Team. Dziennikarze i osoby z przepustkami FIA są zaproszone do udziału w otwarciu.
Pit Lane Park będzie także obecny na wyścigach w Barcelonie, Silverstone, Montrealu, Monzy i Szanghaju.
Godziny otwarcia Pit Lane Park na Nürburgringu:
Czwartek - 10:00-14:00
Piątek - 10:00-19:00
Sobota - 10:00-19:00
Niedziela - 10:30-14:30
Historia państwa i toru
BMW Motorsport odniosło wiele sukcesów podczas zawodów na Nürburgringu. Do nich zalicza się 18 zwycięstw w wyścigu 24h Nürburgringu (w tym osiem dubletów) - ostatnie w 2005 r. z BMW M3 GTR. W 2003 r. BMW świętowało tu dublet w Formule 1, po zwycięstwie ekipy WilliamsF1.
Jako partner firmy Nürburgring GmbH, BMW prowadzi centrum testowe u stóp legendarnej Północnej Pętli - Nordschleife. Świeżo po trwającym trzy lata remoncie, ośrodek ten jest najnowocześniejszy w okolicy. Na Nürburgringu swoją siedzibę ma także chyba najlepiej znany ośrodek szkolenia kierowców BMW, oferujący szeroki zakres szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i jazdy wyczynowej. Nürburgring Erlebnis Welt (czyli świat przygody), zlokalizowany przy prostej startowej, zawiera jedyną na świecie stałą wystawę wyścigowych samochodów BMW. Kibice mogą skorzystać także z przejażdżki BMW Ring Taxi, modelem M5 u boku takich kierowców, jak Hans Joachim Stuck, Sabine Schmitz czy Claudia Hürtgen.
W 2006 r. Grand Prix Formuły 1 odbędzie się na Nürburgringu po raz 36. Pierwszą wersję toru otwarto 18-19 czerwca 1927 r. 29 lipca 1951 r. po raz pierwszy zawitały tu samochody Formuły 1. W późnych latach 50. i wczesnych 70. wyścig o Grand Prix Niemiec okazjonalnie gościł odpowiednio na berlińskim torze AVUS i na Hockenheim. Poważny wypadek, w którym Niki Lauda omal nie stracił życia (1 sierpnia 1976 r.) oznaczał koniec legendarnej Północnej Pętli jako toru Formuły 1.
W większość dni roku Północna Pętla jest otwarta dla prywatnych kierowców, którzy za opłatą mogą po niej jeździć własnymi samochodami i motocyklami.
Otwarcie nowego Nürburgringu miało miejsce 12 maja 1984 r. Od tej pory Formuła 1 gościła tu 10 razy z okazji Grand Prix Europy, dwa razy z okazji GP Luksemburga (1997 i 1998) i raz na Grand Prix Niemiec (1985).
W latach 1999-2001 zmodyfikowano obiekt, budując m.in. nowe budynki boksów i centrum prasowe.
W 2002 r. ukończono kompleks Mercedes Arena - sekcję toru przypominającą stadion, która wydłużyła tor o około 600 metrów.
W ramach wyścigów towarzyszących Grand Prix Europy 2006 rozegrany zostanie piąty i szósty wyścig mistrzostw Niemiec Formuły BMW. Obecnie rozgrywane są cztery różne mistrzostwa tej serii (Azja, Wielka Brytania, Niemcy i USA), w której nastolatkowie ścigają się bolidami napędzanymi silnikami BMW o mocy 140 KM.
Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
5-7 maja 2006 r.
Piąta runda mistrzostw świata (z osiemnastu)
Zapowiedź
Zespół BMW Sauber F1 Team oczekuje swojego domowego wyścigu, Grand Prix Europy na torze Nürburgring. Przed rozegraniem piątej rundy tegorocznych mistrzostw świata pozostało jednak kilka rzeczy do załatwienia: otwarcie jedynego w swoim rodzaju Pit Lane Park przygotowanego przez BMW Sauber F1 Team, przejażdżki dla fanów wokół toru z zawodnikami F1 za kierownicą, a młodzi kierowcy startujący w mistrzostwach Niemiec Formuły BMW będą mieli szansę pokazania swoich umiejętności przed starszymi kolegami z Formuły 1.
W tygodniu po Grand Prix San Marino odbyły się sesje testowe na torze Silverstone. Zespół skupił się na technicznym przygotowaniu bolidów BMW Sauber F1.06. Wszyscy trzej kierowcy - Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve i Robert Kubica - ciężko pracowali na angielskim torze.
Nick Heidfeld:
"Wyścig na Nürburgringu jest zawsze dla mnie czymś specjalnym. To moja domowa Grand Prix. Ten tor jest położony najbliżej Mönchengladbach, gdzie się urodziłem i dorastałem. Jako trzyletni chłopak uczyłem się tu jeździć na rowerze. Ojciec często zabierał mnie i moich dwóch braci na Nürburgring, zimą jeździliśmy tu nawet na sankach. W wieku ośmiu lat po raz pierwszy jeździłem tu gokartem - to wspaniałe wspomnienia z dzieciństwa. Wiele razy ścigałem się na Nürburgringu - w Formule Ford, Formule 3, Formule 3000 i w końcu w Formule 1. Cieszyłem się każdym wyścigiem w górach Eifel, sporo z nich wygrałem. Rok temu zdobyłem tu moje pierwsze pole position w Formule 1, a w wyścigu byłem drugi. Takie osiągnięcia przed "własnymi" kibicami dają szczególne powody do radości. Nie czuję szczególnej presji w domowym wyścigu. Wręcz przeciwnie, już nie mogę się doczekać wsparcia kibiców. Nigdzie indziej nie mam tylu kibiców".
Jacques Villeneuve:
"Nürburgring nie należy do moich ulubionych torów, chociaż w przeszłości dobrze mi tu szło: tu wygrałem po raz pierwszy i po raz ostatni w F1: w 1996 i 1997 r. W zeszłym roku Grand Prix Europy była jednym z najtrudniejszych wyścigów sezonu. Nie lubię tego toru od czasu przebudowy pierwszej sekcji, spośród wszystkich obiektów chyba najmniej lubię Nürburgring. Mimo to mam nadzieję, że uda nam się uzyskać tu dobry rezultat, zwłaszcza, że ścigamy się w Niemczech - co jest bardzo ważne dla BMW. Zawsze chciałem, abyśmy mogli pościgać się na Nordschleife. Jeszcze nie miałem okazji przejechać Północnej Pętli, ale wyścig na niej byłby niesamowity".
Robert Kubica:
"Nie mogę się doczekać występu na drugim europejskim torze. Znam Nürburgring, zwłaszcza wersję Grand Prix, ale także przejechałem się parę razy po Nordschleife. Weekend powinien ułożyć się dobrze, poza tym to pierwszy wyścig sezonu w Niemczech. Zawody w ojczyźnie BMW to dobra rzecz dla zespołu. Tutaj będziemy świadkami otwarcie Pit Lane Park, co oznacza, że poza normalnymi obowiązkami w piątek będę miał dużo zajęć w sobotę i niedzielę. Mam nadzieję, że nasze wyniki będą lepsze niż podczas weekendu na Imoli.
Sam tor niespecjalnie mi się podoba, choć niektóre fragmenty są fajne - zwłaszcza szybkie łuki. Ważne jest dobre ustawienie samochodu, odpowiedni balans pod szybkie i wolne zakręty oraz szykany. Nürburgring wymaga bycia uniwersalnym".
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Bez wątpienia dwa wyścigi Formuły 1 w Niemczech mają specjalne znaczenie dla BMW. Przez lata BMW święciło wyjątkowe triumfy właśnie na Nürburgringu. To podręcznikowy przykład na zachowanie historycznego toru wyścigowego przy jednoczesnym jego unowocześnieniu. Atmosfera dzięki temu jest tu wyjątkowa.
Nürburgring plasuje się mniej więcej pośrodku wszystkich torów Grand Prix jeśli chodzi prędkości maksymalne i o czas jazdy z maksymalnie otwartą przepustnicą. Położenie na wysokości 600 metrów nad poziomem morza daje się we znaki silnikom. Rozrzedzone powietrze sprawia, że moc silnika jest niższa o około 1% na każde 100 metrów wysokości. Ponieważ oba nasze silniki bez problemów przejechały dystans dwóch pełnych weekendów Grand Prix, na Nürburgringu Jacques i Nick dostaną nowiutkie, zmodyfikowane jednostki BMW P86. Nasze samochody są już odpowiednio szybkie i jeśli uda nam się przerobić ich potencjał na dobry występ w wyścigu, to mamy realną szansę na zdobycie punktów.
Przygotowaliśmy też specjalne atrakcje dla kibiców: inaugurację BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park. Można powiedzieć, że ten nowoczesny park tematyczny przenosi część boksów i fragment toru tuż przed oczy kibiców: tutaj fani mogą z bliska przyjrzeć się Formule 1. Będzie to dla nich wyjątkowe przeżycie, coś, do czego wcześniej kibice F1 nie mieli dostępu".
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Ostatnie dwa wyścigi pokazały, jak ważne jest odpowiednie wykorzystanie opon. Nürburgirng jest bardzo przyczepnym torem, a zużycie opon nie jest tu duże. To oznacza, że w użyciu będą dość miękkie gumy. Samochody mają tu tendencję do podsterowności, co będziemy mieli na uwadze przy dobieraniu ustawień. Z podsterownością można walczyć albo ustawieniami aerodynamiki, albo modyfikacjami mechanicznymi. Nad tym pracowaliśmy podczas testów na Silverstone. Biorąc pod uwagę zaciętą walkę w środku stawki, po prostu wszystko musi być jak najlepiej przygotowane - zwłaszcza, jeśli chcemy wywalczyć dobre pozycje startowe".
Fakty i liczby
Tor/Data | Nürburgring / 7 maja 2006 |
Czas startu (lokalny/GMT) | 14:00/12:00 |
Okrążenie/Długość wyścigu | 5,148 km/308,863 km (60 okrążeń) |
Zwycięzca 2005 | Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:31.46,648 |
Pole position 2005 | Nick Heidfeld (BMW WilliamsF1 Team), 1:30,081 |
Najszybsze okrążenie 2005 | Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:30,711 (na 44. okrążeniu) |
Rekord toru | Michael Schumacher (Scuderia Ferrari Marlboro), 1:29,468 (2004 r.) |
&,../tory/nurburgring.jpg,,
Kierowca | Nick Heidfeld | Jacques Villeneuve | Robert Kubica |
---|---|---|---|
Data urodzin | 10.05.1977 | 09.04.1971 | 07.12.1984 |
Miejsce urodzin | Mönchengladbach/Niemcy | St-Jean-sur-Richelieu/ Quebec, Kanada | Kraków/Polska |
Narodowość | Niemiec | Kanadyjczyk | Polak |
Zamieszkały | Stäfa, Szwajcaria | Villars, Szwajcaria | Kraków, Polska |
Stan cywilny | Dziewczyna Patricia Papen, córka Juni | Kawaler | Kawaler |
Wzrost | 164 cm | 171 cm | 184 cm |
Waga | 59 kg | 67 kg | 73 kg |
Debiut w F1 | 2000, Melbourne | 1996, Melbourne | - |
Starty w GP | 102 | 156 | - |
Udział w GP | 104 | 157 | - |
Pole position | 1 | 13 | - |
Wygrane | - | 11 | - |
Miejsca na podium | 4 | 23 | - |
Najszybsze okrążenia | - | 9 | - |
Najlepsze miejsce w mistrzostwach | 8 | 1997 mistrz świata (Williams Renault) | - |
Zdobyte punkty | 61 | 233 | - |
Punkty w sezonie 2006 | 5 | 5 | - |
Kierowca | Nick Heidfeld | Jacques Villeneuve | ||||
Kwalifikacje | Wyścig | Punkty | Kwalifikacje | Wyścig | Punkty | |
GP Bahrajnu | 10. | 12. | - | 11. | nie ukończył | - |
GP Malezji | 15. | nie ukończył | - | 14. | 7. | 2 |
GP Australii | 8. | 4. | 5. | 9. | 6. | 3 |
GP San Marino | 15. | 13. | - | 12. | 12. | - |
Po czterech wyścigach sezonu 2006 zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje z dziesięcioma punktami na koncie piąte miejsce w mistrzostwach świata konstruktorów.
BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park
Przy okazji Grand Prix Europy na torze Nürburgring, zespół BMW Sauber F1 Team zaprezentuje swój Pit Lane Park. Kompleks o powierzchni 5400 metrów kwadratowych (120 x 45 m) z 90-metrową prostą oferuje kibicom wyjątkowy kontakt z Formułą 1. Przy projektowaniu tego nowoczesnego parku tematycznego konsultowano się z Disney World. Kompleks może przyjąć 16 000 widzów dziennie i oferuje m.in.:
- samochody demonstracyjne ustawione w boksach
- możliwość sfotografowania się w kombinezonie
- udział w interaktywnym quizie o F1
- udział w drużynowym konkursie zmiany kół w samochodzie F1
- przejażdżki w symulatorze
- możliwość zakupu pamiątek BMW Sauber F1 Team
- możliwość zadania pytań kierowcom BMW Sauber F1 Team kilka razy w ciągu weekendu
- starty bolidów Formuły 1 i Formuły BMW z Dirkiem Müllerem i Sebastianem Vettelem w kokpitach
Wstęp jest wolny dla kibiców z biletami na Grand Prix obejmującymi odpowiedni dzień, a także dla posiadaczy samochodów BMW (trzeba okazać kluczyki i dowód rejestracyjny). Oficjalne otwarcie rozpocznie się w czwartek o godzinie 19:00, z udziałem dyrektora BMW Motorsport Mario Theissena i kierowców BMW Sauber F1 Team. Dziennikarze i osoby z przepustkami FIA są zaproszone do udziału w otwarciu.
Pit Lane Park będzie także obecny na wyścigach w Barcelonie, Silverstone, Montrealu, Monzy i Szanghaju.
Godziny otwarcia Pit Lane Park na Nürburgringu:
Czwartek - 10:00-14:00
Piątek - 10:00-19:00
Sobota - 10:00-19:00
Niedziela - 10:30-14:30
Historia państwa i toru
BMW Motorsport odniosło wiele sukcesów podczas zawodów na Nürburgringu. Do nich zalicza się 18 zwycięstw w wyścigu 24h Nürburgringu (w tym osiem dubletów) - ostatnie w 2005 r. z BMW M3 GTR. W 2003 r. BMW świętowało tu dublet w Formule 1, po zwycięstwie ekipy WilliamsF1.
Jako partner firmy Nürburgring GmbH, BMW prowadzi centrum testowe u stóp legendarnej Północnej Pętli - Nordschleife. Świeżo po trwającym trzy lata remoncie, ośrodek ten jest najnowocześniejszy w okolicy. Na Nürburgringu swoją siedzibę ma także chyba najlepiej znany ośrodek szkolenia kierowców BMW, oferujący szeroki zakres szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i jazdy wyczynowej. Nürburgring Erlebnis Welt (czyli świat przygody), zlokalizowany przy prostej startowej, zawiera jedyną na świecie stałą wystawę wyścigowych samochodów BMW. Kibice mogą skorzystać także z przejażdżki BMW Ring Taxi, modelem M5 u boku takich kierowców, jak Hans Joachim Stuck, Sabine Schmitz czy Claudia Hürtgen.
W 2006 r. Grand Prix Formuły 1 odbędzie się na Nürburgringu po raz 36. Pierwszą wersję toru otwarto 18-19 czerwca 1927 r. 29 lipca 1951 r. po raz pierwszy zawitały tu samochody Formuły 1. W późnych latach 50. i wczesnych 70. wyścig o Grand Prix Niemiec okazjonalnie gościł odpowiednio na berlińskim torze AVUS i na Hockenheim. Poważny wypadek, w którym Niki Lauda omal nie stracił życia (1 sierpnia 1976 r.) oznaczał koniec legendarnej Północnej Pętli jako toru Formuły 1.
W większość dni roku Północna Pętla jest otwarta dla prywatnych kierowców, którzy za opłatą mogą po niej jeździć własnymi samochodami i motocyklami.
Otwarcie nowego Nürburgringu miało miejsce 12 maja 1984 r. Od tej pory Formuła 1 gościła tu 10 razy z okazji Grand Prix Europy, dwa razy z okazji GP Luksemburga (1997 i 1998) i raz na Grand Prix Niemiec (1985).
W latach 1999-2001 zmodyfikowano obiekt, budując m.in. nowe budynki boksów i centrum prasowe.
W 2002 r. ukończono kompleks Mercedes Arena - sekcję toru przypominającą stadion, która wydłużyła tor o około 600 metrów.
W ramach wyścigów towarzyszących Grand Prix Europy 2006 rozegrany zostanie piąty i szósty wyścig mistrzostw Niemiec Formuły BMW. Obecnie rozgrywane są cztery różne mistrzostwa tej serii (Azja, Wielka Brytania, Niemcy i USA), w której nastolatkowie ścigają się bolidami napędzanymi silnikami BMW o mocy 140 KM.
Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
KOMENTARZE