Marussia nie otrzymała zgody na skorzystanie z ubiegłorocznego bolidu

Niewykluczone, że decyzja ta jest równoznaczna z upadkiem zespołu
05.02.1522:01
Mateusz Szymkiewicz
3965wyświetlenia

Według doniesień z dzisiejszego spotkania Grupy Strategicznej, zespół Marussia nie otrzymał zgody na skorzystanie w sezonie 2015 z ubiegłorocznego bolidu.

Grupa Strategiczna, która w tym roku składa się między innymi z przedstawicieli zespołów Mercedesa, Red Bulla, Williamsa, Ferrari, McLarena oraz Force India, odbyła dzisiaj spotkanie w Paryżu, podczas którego omawiano kwestię przyszłych zmian w Formule 1 oraz prośbę ekipy Marussia, która jest gotów powrócić do stawki, aczkolwiek wystawiając samochód z sezonu 2014.

By stajnia z Banbury mogła wykonać taki krok, potrzebna była zgoda osób zasiadających w Grupie i według doniesień z dzisiejszego posiedzenia, co najmniej jeden z podmiotów nie wyraził zgody na taki ruch. Według wcześniejszych informacji, w sytuacji, gdy Marussia będzie niezdolna do powrotu do stawki, transza jej należnych pieniędzy za dziewiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów zostanie podzielona i przyznana pozostałym zespołom.

Dzisiejsza informacja o braku zgody na wystawienie przez ekipę Marussia bolidu z sezonu 2014 może oznaczać, iż ta definitywnie nie powróci do stawki Formuły 1. Najprawdopodobniej ten sam los spotka Caterhama, który ogłosił dzisiaj wystawienie na aukcję m.in. swojej fabryki czy samochodów.

KOMENTARZE

24
jednooki_cyklop
07.02.2015 06:19
@badyl W innych sportach jak ktoś jest słabszy, to pozwólmy mu stosować doping ;)
badyl
07.02.2015 08:52
[quote="macieiii"]pozostali powinni mieć możliwość takiego sponsoringu[/quote] Ale tu nie ma "powinni" z prostego powodu: zakaz reklam wyrobów tytoniowych nie nie sprawka FIA, tylko polityka rządów, to ogólnokrajowe prawa zabraniają reklamować papierosy. Jak to sobie wyobrażasz, parlament Hiszpanii ma zmienić ustaw o zakazie reklamy wyrobów tytoniowych na czas wyścigu F1, ponieważ w F1 panuje chory podział zysków i chory wyścig na budżety? A co z innymi sportami, jak gdzieś jest sytuacja patologiczna to też pod pojedyncze osoby ma wrócić pozwolenie na reklamowanie trucizny?
macieiii
07.02.2015 12:37
@badyl akurat nie tylko Oni cierpią. W zeszłym sezonie poprawił się Williams. W tym może Sauber trochę podskoczy jeśli silnik Ferrari rzeczywiście się poprawił. Około połowa stawki ma duże problemy z budżetem i mimo że ogólnie brak koncernów tytoniowych jest dobry dla F1, to z wyłączeniem czterech największych graczy pozostali powinni mieć możliwość takiego sponsoringu "homologowaną" w zależności od wyników.
SirKamil
06.02.2015 09:06
anty, jesteś w stanie wskazać mi choć jedno słowo bądź frazę mojego autorstwa w tym wątku, która nie jest zrozumiała w wyniku hmmm... trudnego słownictwa? ;)
FM WMR
06.02.2015 08:15
Panowie tu nie chodzi o przepisy ,zwyczajnie sposòb w jaki Marussia złożyła wniosek był nie odpowiedni dla grupy strategicznej oraz jego treść.Najbardziej nie zadowoleni byli w F I.Mianowicie we wniosku nie było dobrego uzasadnienia dla wystawienia starego bolidu i nie została wyjaśniona sprawa właściciela zespołu,ale to nie koniec historii,bo z tego co wiem Maruśka nie zamierza rezygnować.Ot cała afera.
antyf1wm
06.02.2015 07:50
SirKamil, problem polega na tym, że często używasz mądrych, aczkolwiek nie zawsze zrozumiałych określeń przez co trudniej zrozumieć o co Ci chodzi. Podejrzewam,że stąd problem z interpretacją Twoich postów w przypadku niektórych użytkowników.
LH44fan
06.02.2015 07:43
Boją się konkurencji dlatego się nie zgodzili :D
badyl
06.02.2015 01:37
[quote="Sar trek"]nigdy nie byłem zwolennikiem dwóch zestawów regulaminów, jak to było w WTCC[/quote] W trudnej sytuacji czasami i po takie "wynalazki" trzeba sięgnąć. W MotoGP był moment, gdzie naprawdę zaczynało grozić to parodią wyścigów z gridem liczącym 10 motocyki i Dorna właśnie podwójnym (a nawet potrójnym) regulaminem uratowała serię, dzisiaj wszystko powoli wraca do normy. F1 co prawda jeszcze nie upada, ale dobrze też nie jest, kto wie jak ją będzie trzeba ratować za kilka lat. [quote="macieiii"]Powinno się takiemu upadłemu zespołowi pozwolić na reklamę tytoniową[/quote] Kto miałby na to pozwolić? Dla jakiegoś śmiesznego zespołu (z całym szacunkiem, to tylko po to, żeby podkreślić jak mało znaczą) kilkanaście krajów miałoby zmieniać swoje prawo? Zgadzam się z SirKamilem - tu nie chodzi o jeden zespół, tu trzeba wstrząsnąć całą serią i zrobić z tym porządek. A na to widoków nie ma, zajmują się jakimiś pierdołami jak iskry spod podłogi, hałas silnika, a tu chodzi przecież tylko i wyłącznie o kasę.
rno2
06.02.2015 08:41
A czy zmiany techniczne są aż tak duże w stosunku do ubiegłego roku, że Marussia nie mogłaby dostosować starego bolidu? Przeprojektować nos, dostosować bolid do nowej specyfikacji silnika - to chyba nie jest aż tak wielki ogrom pracy, a gra jest warta świeczki.
Zykmaster
06.02.2015 08:25
Nie wiem po co te dywagacje. Force India miało także głos w tej sprawie więc zapewne to oni byli najbardziej przeciwni tylko po to aby te 3 zespoły(STR,FI i Sauber) mogły się podzielić po 16 baniek które Marussia zdobyła za 9 miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
dancom
06.02.2015 07:46
skrzydło przerobić i można jeździć...
Indy
06.02.2015 06:47
Nie powinni otrzymać takiej zgody ale przed pochwaleniem Grupy Strategicznej za tą decyzję powstrzymuje mnie fakt, że między innymi ta sama Grupa doprowadziła do chorej sytuacji w jakiej znajdują się mniejsze zespoły.
Gie
06.02.2015 06:00
Już o tym pisałem na forum. Zeszłoroczna Marussia mocno odstawała od reszty samochodów. Tegoroczne mają być jeszcze szybsze. Bardzo prawdopodobne że w każdych kwalifikacjach nie mieściłaby się w 107%. I co wtedy? Co każde kwalifikacje warunkowe dopuszczenie do wyścigu? Po co? By dojeżdżali 4 okrążenia za zwycięzcą?
macieiii
05.02.2015 11:46
trochę szkoda tej Maryśki. 2 lata temu Petrov sprzątnął im sprzed nosa pieniądze, w tym też ich nie dostaną. Powinno się takiemu upadłemu zespołowi pozwolić na reklamę tytoniową, czy inną zakazaną jeśli są takie przez rok. Dużo by kasy nie dostali od koncernów za małą ilość udziału w transmisji ale na bolid lepszy by było bo założę się że to raczej dokładanie niż zarabianie na F1
SirKamil
05.02.2015 10:33
Powtarzasz przypadek piotra del. Dlaczego uparliście się nie czytać ze zrozumieniem?
corey_taylor
05.02.2015 10:23
Sir Kamil czepiam się, ale super aguri nie śmigało na jakiejś przeróbce Arrowsa z 2002 roku? Może mnie pamięć zawodzi ale nie przypominam sobie jakichś większych głosów sprzeciwu w związku z tym.. A Mclaren w 2003? jak to było, bo chyba też jakiś mod poprzedniego bolidu mieli a nie nowy? Inne przepisy wtedy obowiązywały?
bartoszcze
05.02.2015 09:56
Chyba żeby odkupili projekt... i odpuścili pierwsze trzy wyścigi. To im daje dodatkowy miesiąc.
ROOK
05.02.2015 09:41
[quote="piotr_del_grey"]Tylko że przez 'wieki' startowanie z samochodem który służył właściwie sezon lub dwa wcześniej nie był niczym dziwnym i bardzo powszechnym zwłaszcza w przypadku mniejszych ekip.[/quote] [quote="Carolius"]Powinni im dać tę zgodę. Przewegetowaliby ten rok, a w 2016 rozpoczęła by się walka o wyższe cele.[/quote] [color=white].[/color] W tym przypadku SirKamil ma rację. Wyobrażasz sobie dopuszczanie, „bo taki biedniutki i dobrze mu z oczu patrzy…” zespołu z V8 albo podwójnym dyfuzorem, kiedy inni tego nie mogą? [color=white].[/color] Niestety — przez przedłużanie braku rozwiązań systemowych do pozycji Caterhama i Marussii spadają obecnie Sauber i Force India. A jak coś pójdzie nie tak, to i Lotus albo Toro Rosso mogą polecieć… [color=white].[/color] I kolejne gratulacje, kciuki w górę, itd. ;) [color=white].[/color] dla wszystkich naiwnych, którzy krzyczeli, że to tylko lepiej — pogonić biedaków, na miejsce każdego zgłosi się trzech bogatszych…
SirKamil
05.02.2015 09:32
piotr, nic nie zrozumiałeś. Jeśli ktoś chce konkurować w stawce F1, ma zbudować samochód w zgodzie z takimi samymi ograniczeniami jak reszta stawki i to jedyna dopuszczalna sytuacja. Koniec i kropka.
Sar trek
05.02.2015 09:30
@piotr_del_grey--> Caterham nie zdobył żadnych pieniędzy, a Marussia tak. A skoro jej niema, to pieniądze są rozdzielone pomiędzy pozostałe zespoły. Poza tym, oficjalnie nikt nie potwierdził, że Caterham dostał taką zgodę. Były to chyba tylko takie rozważania. Po części zgadzam się z SirKamilem, nigdy nie byłem zwolennikiem dwóch zestawów regulaminów, jak to było w WTCC (chociaż tam to w miarę jeszcze wyglądało, bo kierowcy ze starszymi samochodami mieli swoją klasyfikację). Jednak właściciel tego cyrku powinien dbać o swoich artystów i pomóc im jakoś wybrnąć z opresji. Może pozwolić im dołączyć do stawki w trakcie sezonu, lub ułatwić powrót w 2016.
Carolius
05.02.2015 09:28
Powinni im dać tę zgodę. Przewegetowaliby ten rok, a w 2016 rozpoczęła by się walka o wyższe cele.
piotr_del_grey
05.02.2015 09:24
@SirKamil Tylko że przez 'wieki' startowanie z samochodem który służył właściwie sezon lub dwa wcześniej nie był niczym dziwnym i bardzo powszechnym zwłaszcza w przypadku mniejszych ekip. A z wyścigów o takim obrocie sytuacji jak Monaco '14 powinniśmy się cieszyć i chcieć oglądać takich jak najwięcej. Ale w tak okrojonej stawce wszystko jest do przewidzenia i wielkie zaskoczenia nie będą mogły mieć miejsca...
SirKamil
05.02.2015 09:22
Przykro mi to pisać, ale tak powinno być. Jest jeden regulamin techniczny z załącznikami i wszyscy uczestnicy mistrzostw powinni dysponować samochodami, zgodnymi z jego treścią. To najważniejsze mistrzostwa świata w sporcie motorowym. Co jeśli hipotetycznie Marussia wygrywałaby z kimś dysponującym legalnym samochodem, choćby na skutek splotu wydarzeń ala Monaco 2014 do kwadratu, co wtedy? No właśnie. Druga rzecz. F1 nie może bazować na awaryjnych, kryzysowych niby-rozwiązaniach, które maskują skalę problemów i udawać, że wszystko gra. Zamiast sztucznie wspomagać, reanimować i ożywiać uczestnika, któremu się zmarło, trzeba przyjąć rozwiązania systemowe, które będą sprzyjać jego bytności w pełnym zdrowiu.
piotr_del_grey
05.02.2015 09:09
Więc taki gorzej rokujący Caterham mógł otrzymać ale Marussia już nie? Chociaż nie bez znaczenia był tu czas pozostały do rozpoczęcia mistrzostw. Niemniej nie rozumiem tej decyzji. I mamy najszczuplejszą w historii stawkę na starcie sezonu, brawo Bernie...