ACO opublikowało listę startową WEC

Poznaliśmy również kolejnych kierowców Porsche oraz Nissana
05.02.1522:23
Paweł Zając
3194wyświetlenia

Organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata zwiększyli w tym roku dopuszczalny limit samochodów w stawce, przez co podczas każdej rundy zobaczymy co najmniej 35 aut.

Pierwotnie limit miał zostać ustalony na 32 samochody, jednak wraz wieloma poważnymi zgłoszeniami ACO zdecydowało się zwiększyć limit.

W tym roku zobaczymy więc, aż 11 samochodów klasy LMP1 - po dwa od Audi, Toyoty, Porsche, Nissana oraz Rebelliona oraz jedno od Team ByKolles, które bazuje na zeszłorocznej ekipie Lotusa. W Le Mans stawka najszybszych prototypów zostanie powiększona o dodatkowe trzy auta, które przygotują wszyscy producenci poza Toyotą.

Wraz z ogłoszeniem listy poznaliśmy także partnerów zespołowych Nico Hulkenberga w trzecim aucie Porsche - Nicka Tandiego awansowanego z programu GT oraz Earla Bambera, który w tym roku został mistrzem Porsche Supercup. Ponadto Nissan podał trzy kolejne nazwiska, które pojawią się za kierownicą ich nietypowego prototypu. Będą to Oliver Pla, Harry Tincknell oraz Tsugio Matsuda, który jest obecnym mistrzem Super GT.

W klasie LMP2 zobaczymy aż 10 samochodów, gdyż do zeszłorocznych czterech zgłoszeń dołączają Extreme Speed Motorsports i Team SARD-Morand, a także powracająca po problemach Strakka Racing. Oak Racing będzie przygotowywał trzy samochody natomiast Signatech Alpine przechodzi do WEC z ELMS jako obecni czempioni serii.

W GTE Pro oprócz standardowych dwóch zgłoszeń od Aston Martina, Porsche i AF Corse zobaczymy trzecie auto brytyjskiej marki, gdyż jedno z aut Am awansowało do wyższej klasy. W GTE Am z resztą będzie aż 9 samochodów, wśród których pojawi się Larbre Competition wraz z nową generacją Corvette C7.R.

Warto również dodać, że rozszerzenie stawki nastręczyło kilku problemów organizacyjnych takich jak potrzeba dostawienia piątego samolotu transportowego do obsługi rund zamorskich czy też prośba do ekip GTE, które wystawiają dwa auta, o korzystanie z jednego garażu na Nurburgringu i w Szanghaju, gdyż ona tory nie posiadają aż 35 boksów.

Lista startowa WEC 2015


KOMENTARZE

6
Kamikadze2000
06.02.2015 12:52
Też by się przydało, aby Berthon tam poszedł. Poza nimi jest jeszcze kilku, co się zasiedzieli w seriach promocyjnych.
Arturo_R30
06.02.2015 10:45
Możliwe, że Berthon też zasili szeregi Kollesa, w ubiegłym sezonie razem z Trummerem tam wystąpił :) Jako trzeci to możliwe że Pierre Kaffer, tyle że on ma kontrakt za oceanem w Risi Competizone w USCC, albo Albers/Bouchut :D Tak nawiasem, Kolles odłączył się od Kodewy i własnego ojca ? Bo widzę, że mają austriacką licencję, a Kodewa ma siedzibę w Grending...
Kamikadze2000
06.02.2015 09:49
W stawce widzę Trummera. Wreszcie chłopak ruszył się z GP2. :)
rolnik sam w dolinie
06.02.2015 08:55
@enstone Toyota nie raz mówiła, że mają budżet wieloletni którego nie da się rozciągnąć do wystawienia trzeciego prototypu. Szkoda, ale takie prawo dżungli, skoro ich nie stać to nic na siłę. Lepsze takie wyjście niż skończenie w niebycie jak Peugeot - szkoda, że nie znalazł się jakiś prywaciarz ze sporym budżetem aby wystawić im ten trzeci prototyp. Na szczęście w tym roku jest jeszcze Nissan do walki z niemiecką koalicją. Nudno nie będzie, a jak będzie ciekawie to może i jeszcze ktoś się skusi na dołączenie do stawki? ByKolles nie może wprowadzić dwóch aut na Le Mans bo zgłosił jedno - to jest proste jak budowa cepa.
FM WMR
06.02.2015 06:10
@enstone Zgadzam się z pierwszą częścią wypowiedzi.Co do reszty to nie.Niech próbuje,to są wyścigi.Imponująca stawka jak na LM P1,czyżby przepisy skruszały;-).
enstone
05.02.2015 10:14
Toyota znowu tylko z dwoma autami na Le Mans, dziwną mają politykę ciężko będzie tam wygrać, bo dodatkowe auto w razie czego by jechało. Kolles kolejny niewypalony projekt.? Będzie bazował na czeskim Lotusie od Kodewy ze zmienioną nazwą na TEAM byKOLLES i chce wprowadzić dwa auta na Le Mans cóż za optymista.!!