Alonso: Obecne bolidy są zdecydowanie wolniejsze od poprzednich

Zdaniem Hiszpana, różnica w tempie wyścigowym w porównaniu do 2004 roku wynosi ok. 10 sekund
03.05.1509:40
Mateusz Szymkiewicz
2821wyświetlenia


Fernando Alonso uważa, że obecna generacja bolidów F1 jest dużo wolniejsza od tej sprzed paru lat.

Od ubiegłego roku bolidy są napędzane hybrydowymi jednostkami V6, które składają się z silnika spalinowego, dwóch systemów odzyskiwania energii oraz turbiny. Zdaniem Fernando Alonso, który zadebiutował w Królowej Sportów Motorowych w 2001 roku, obecna generacja pojazdów podczas wyścigów jest zdecydowanie wolniejsza od tej sprzed kilku lat.

Myślę, że bolidy są teraz całkowicie inne, wolniejsze oraz cięższe - stwierdził Dwukrotny Mistrz Świata. W Chinach moje tempo wyścigowe było na poziomie 1:43, podczas gdy w 2004 roku wynosiło ono 1:33, więc mamy aż dziesięć sekund różnicy. Kiedy prowadzisz bolid wolniejszy o dziesięć sekund, to nie masz w nim tych samych odczuć, jednakże po drugiej stronie DNA sportu pozostało takie samo, czyli nadal musisz pokonać innych i być od nich bystrzejszym. Kiedy ścigałem się gokartem z kolegami, wielką frajdą była jazda 50 km/h, ponieważ cieszyłem się samą rywalizacją. Pod względem odczuć, my jako kierowcy Formuły 1 jesteśmy teraz wolniejsi.

33-latek dodał również, że kierowcy nie mogą zrobić nic innego jak zaakceptować obecny stan rzeczy, ponieważ w chwili obecnej tak naprawdę władzę mają koncerny. Jest ciężko i trudno. Jako kierowca znajdujesz się w pozycji, kiedy pytasz o wiele rzeczy, jednakże tu jest tyle interesów, tyle biznesów w tym sporcie oraz koncernów, które mają władzę, że to wszystko jest silniejsze od opinii zawodników. Skoro cieszyłem się jazdą gokartem, to teraz muszę zadowalać się zwycięstwami.

KOMENTARZE

14
bartoszcze
04.05.2015 11:10
Uprzejmie przypominam, że obecne bolidy są o 100 kg cięższe od tych z 2004.
Mar122
03.05.2015 08:22
@baron Przy tej masie to jest nie możliwe. Moc musiałaby być jeszcze większa
WooQash
03.05.2015 06:00
Może F1 powinno się uczyć od konstruktorów LMP1. W końcu ich jednostki potrafią wytrzymać nawet 24h, a z tego co wiem w ostatnim czasie też i tą serię poddano hybrydowemu maniactwu (może nie do takiego stopnia, ale zawsze).
hejter
03.05.2015 12:32
[quote]Myślę, że bolidy są teraz całkowicie inne, wolniejsze oraz cięższe[/quote] Kolumb XXI wieku.
Aquos
03.05.2015 12:16
W wyścigach długodystansowych kierowcy klasy LMP1 zgodnie twierdzą, że w zakrętach są o wiele szybsi od F1 - to dla mnie dowód, że królowa abdykowała. Od dawna F1 idzie w złą stronę, a co gorsza pozostaje głucha i ślepa na słowa krytyki. Oby planowane zmiany przepisów weszły w życie i dały realną poprawę, choć jakoś wątpię w radykalną zmianę na plus.
WooQash
03.05.2015 11:10
@Falarek dokładnie, aż ręka cierpnie pisząc tą nazwę w stosunku do obecnej F1.
Mickey
03.05.2015 10:37
10s to traci mclaren, merc tylko 7 ;)
Falarek
03.05.2015 10:16
Dlatego mówienie o obecnej F1 jako "królowej sportów motorowych" jest dużym nadużyciem. Może pod względem kasy jest królową ale nie pod względem osiągów i czasów które jakoś nie szokują.
enstone
03.05.2015 10:04
[quote]Alonso: Obecne bolidy są zdecydowanie wolniejsze od poprzednich Zdaniem Hiszpana, różnica w tempie wyścigowym w porównaniu do 2004 roku wynosi ok. 10 sekund.[/quote] Przecież wiadomo to nie od dzisiaj.......
WooQash
03.05.2015 09:57
@ICEman nie wydaje mi się żeby to pomogło. Co z tego, że 1000KM silnik jak się okaże, że może są 2 silniki na sezon... 10 lat temu nie było takich idiotycznych limitów jak teraz. Wszyscy mówią teraz o kasie, a co się działo przez początkowe 60 lat? Oglądam F1 około 10 lat i początkowo nie było (a przynajmniej nie słyszałem) żadnych płaczów dotyczących hajsu, wszystko zaczęło się pruć w 2008 kiedy upadło Super Aguri, odeszło BMW, Toyota i Honda. Rok później otrzymaliśmy dziwne konstrukcje, które towarzyszą nam do dzisiaj i razem z nimi zaczęła się "wojna" o hajs, a co za tym idzie różnorakie regulacje i obostrzenia, które cały czas spowalniają Królową Sportów.
kabans
03.05.2015 09:46
zwycięstwami to się już nie cieszy a można obalić ten reżim rewolucją. F1 jest dla kierowców, producentów i kibiców.
ICEman
03.05.2015 09:41
czekamy na sezon 2017, 1000 KM, felgi 18", aktywne zawieszenie
Sasilton
03.05.2015 08:37
A w MotoGP ciągle poprawiają rekordy toru, smutno się patrzy jak obecne bolidy są o kilka sekund wolniejsze od bolidów sprzed 10 lat.
baron
03.05.2015 08:04
Spokojnie. Za kilka lat, jak dziadki nie będą majstrować znowu przy aerodynamice, a silniki będą mieć 1000HP, to myślę że dadzą radę zbliżyć się do czasów z 2004.