Ricciardo obawia się ewentualnej kary za wymianę silnika w Monako

Australijczyk korzysta już z czwartej jednostki napędowej.
09.05.1509:06
Nataniel Piórkowski
996wyświetlenia


Daniel Ricciardo ma nadzieję, że jego czwarty w tym sezonie silnik Renault zdoła przetrwać bez żadnej poważnej awarii aż do zakończenia weekendu o Grand Prix Monako.

W piątek, po wykryciu wycieku płynu, Red Bull zdecydował się zamontować w bolidzie Australijczyka czwartą jednostkę napędową w tym sezonie. Chociaż kierowca z Perth zdołał przejechać w drugim treningu tylko cztery okrążenia, przyznaje, że nawet bez wcześniejszej awarii nie pokonałby większej liczby kilometrów, starając się oszczędzać silnik swojego bolidu, tak by uniknąć kary za ewentualną kolejną wymianę podczas Grand Prix Monako, gdzie wyprzedzanie jest niemal niemożliwe.

I tak spodziewaliśmy się, że w piątek nie przejedziemy zbyt wielu kilometrów. Najważniejsze, by silnik wytrzymał do końca Grand Prix Monako. To ostatnie miejsce, gdzie chcesz otrzymać karę. Trzymamy kciuki, że jednostka wytrzyma jeszcze dwa tygodnie, po czym oszacujemy naszą sytuację.

Tak czy siak musimy dbać o jednostkę napędową, więc nawet gdyby nie pojawiły się problemy, to i tak nie przejechalibyśmy dziś dużo więcej okrążeń. Może pokusilibyśmy się o jeden dodatkowy przejazd. Mamy pełną świadomość, że już teraz korzystam z ostatniego silnika z puli dostępnej na cały sezon. Nie możemy tego ignorować. Robimy, co tylko w naszej mocy i wierzymy, że przejedziemy GP Monako bez problemów. Nie chcemy otrzymać kary na ulicznym obiekcie - zakończył.

KOMENTARZE

3
Gie
09.05.2015 08:30
A gdyby sobie teraz, tak prewencyjnie, wziął 5 silnik? To w Monako mógłby startować na nim bez kary. W Barcelonie łatwiej wyprzedzać a tak czy siak i tak będzie musiał skorzystać z dodatkowych silników.
Sar trek
09.05.2015 07:53
@Masio jeśli ktoś tu nie ma mózgu, to są to inżynierowie Renault, ale to by były za mocne słowa. W zeszłym roku przy limicie 5 silników nie było z tym dużych problemów. Te limity to jeden ze sposobów ograniczenia kosztów. Jak chcemy utrzymać stawce takie zespoły, jak Sauber, Force India, Manor, Lotus, to limity muszą być.
Masio
09.05.2015 07:44
Ci którzy wymyślili i wprowadzili limit 4 silników na sezon w ogóle nie mają mózgu...