GP Monako: Vettel z najlepszym czasem w trzecim treningu
Niemiec odnotował rezultat o ponad pół sekundy lepszy od wyniku trzeciego Lewisa Hamiltona.
23.05.1512:06
4887wyświetlenia
Sebastian Vettel osiągnął zdecydowanie najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem w Monte Carlo, pobijając przy tym rezultaty duetu Mercedesa.
Po dniu przerwy od jazd, kierowcy Formuły 1 powrócili na tor w Monako przygotowując się do sobotnich kwalifikacji oraz niedzielnego wyścigu. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Daniel Ricciardo. Z garażu szybko wyjechali także kierowcy juniorskiej ekipy Red Bulla - Toro Rosso. Podczas gdy Australijczyk szybko powrócił do swych mechaników, Sainz rozpoczął walkę z czasem ustanawiając pierwszy sobotni rezultat - 1:23,987s. Niedługo później wynik ten został minimalnie poprawiony przez zespołowego kolegę Hiszpana, który wykręcił 1:23,846s.
Po pięciu minutach pierwsze miejsce zajmował już jednak Lewis Hamilton, obok którego nazwiska widniał w tabeli wynik 1:19,074. Brytyjczyk, podobnie jak drugi z kierowców Mercedesa - Nico Rosberg, od samego początku korzystał z supermiękkiej mieszanki. Kolejne dwie pozycje zajmowali Grosjean oraz Hulkenberg. Inny kierowca zespołu środka stawki - Marcus Ericsson narzekał na przyczepność: W ogóle jej nie czuję - donosił swojemu inżynierowi. Na kolejnych szybkich kółkach Hamilton ustawicznie podnosił poprzeczkę aż do poziomu 1:16,705. W tym samym czasie Rosberg osiągał czasy o około pół sekundę gorsze, zgłaszając przy tym nadsterowność w wolnych i średnio-szybkich zakrętach: Sądzę, że trzeba zredukować hamowanie silnikiem - przyznawał pokornie ubiegłoroczny wicemistrz świata.
Po pojawieniu się na torze bolidów Ferrari, Vettel awansował na piątą lokatę, tuż za Ricciardo. Siódme miejsce, po przejeździe na supermiękkiej mieszance zajmował Jenson Button. Drugi z kierowców McLarena - Fernando Alonso, okupował w tym czasie piętnastą lokatę. Po czwartkowych opadach deszczu, jakie zakłóciły przebieg drugiego treningu, kibice zgromadzeni wokół toru nie mogli narzekać na brak akcji. Po zakończeniu trwających po dziesięć okrążeń stintów, reprezentanci Mercedesa powrócili do alei serwisowej i po chwili powrócili do pracy już na miękkich oponach.
Na półmetku sesji Kimi Raikkonen uderzył w bariery na wyjeździe z zakrętu Sainte Devote, uszkadzając lewe tylne zawieszenie swego bolidu. Sesja została wstrzymana na dwie minuty, po czym kierowcy powrócili do swojej pracy. Podczas gdy Fin wracał do pit-lane, Mercedesy kontynuowały przerwany przejazd, co zrozumiałe dużo spokojniejszym tempem niż na początku sesji. W przeciwieństwie do stajni z Brackley, wiele zespołów postanowiło inaczej zaplanować program na sobotnią sesję, poświęcając pracy nad opcjonalną mieszanką jej ostatnich dwadzieścia minut.
Przyniosło to kolejne znaczące zmiany w tabeli: najpierw Verstappen wskoczył na czwartą pozycję, siódme miejsce zajmował Sainz. Z kolei Vettel przesunął się na wysokie, drugie miejsce, tracąc jedynie dwie dziesiętne części sekundy do czasu Hamiltona. Niepomyślnie sesja układała się dla Buttona, który tańcząc pomiędzy barierami zgłaszał problemy z trakcją swojego McLarena. Około dwadzieścia minut przed końcem treningu, Verstappen przeszarżował z tempem ocierając się o ścianę okalającą jeden z ostatnich zakrętów obiektu. Holender mógł kontynuować jazdę, jednak po chwili zgłosił uszkodzenie tylnego skrzydła i powrócił do swych mechaników w celu jego inspekcji.
U progu ostatnich piętnastu minut Ricciardo odnotował awans na piąte miejsce korzystając z supermiękkich opon. Tymczasem Ericsson nadal wyrażał głębokie niezadowolenie z pracy swojego samochodu. W odpowiedzi przekazana została mu informacja o tym, że wszystkie dane zbierane przez zespół wyglądają w porządku. Ricciardo kontynuował swój przejazd i około godziny 11:50 poprawił swój czas wskakując na trzecie miejsce. Postępów dokonał także drugi z kierowców Red Bulla, Danił Kwiiat - Rosjanin znalazł się na szóstym miejscu, tracąc 0,3s do zespołowego kolegi.
W ostatnich minutach Rosberg powrócił na tor na oznaczonej czerwonym kolorem mieszance, szybko osiągając na niej awans na drugą lokatę ze stratą 0,065s do Hamiltona. Prawdziwym zaskoczeniem było jednak tempo Vettela, który trzy minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę znalazł się na czele klasyfikacji z czasem 1:16,143 - o pół sekundy lepszym od osiągnięcia dwukrotnego mistrza świata, który zaniepokojony mówił inżynierowi, że z jego samochodem jest coś nie tak, słysząc w odpowiedzi, że problemem mogło być ciśnienie w oponach. W samej końcówce Sainz awansował jeszcze na piąte miejsce, Rosberg na drugie, a Button przesunął się na ósmą lokatę.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Tor: suchy
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF15-T | 1:16,143 | 26 | |||
2 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W06 Hybrid | 1:16,361 | 0,218 | 0,218 | 31 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W06 Hybrid | 1:16,704 | 0,561 | 0,343 | 30 | |
4 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB11 | 1:17,120 | 0,977 | 0,416 | 26 | |
5 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR10 | 1:17,256 | 1,113 | 0,136 | 38 | |
6 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF15-T | 1:17,400 | 1,257 | 0,144 | 9 | |
7 | Daniił Kwiat (26) | Red Bull RB11 | 1:17,471 | 1,328 | 0,071 | 27 | |
8 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-30 | 1:17,766 | 1,623 | 0,295 | 27 | |
9 | Max Verstappen (33) | Toro Rosso STR10 | 1:17,787 | 1,644 | 0,021 | 22 | |
10 | Romain Grosjean (8) | Lotus E23 Hybrid | 1:17,805 | 1,662 | 0,018 | 27 | |
11 | Sergio Perez (11) | Force India VJM08 | 1:17,831 | 1,688 | 0,026 | 29 | |
12 | Pastor Maldonado (13) | Lotus E23 Hybrid | 1:17,956 | 1,813 | 0,125 | 27 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM08 | 1:18,102 | 1,959 | 0,146 | 31 | |
14 | Fernando Alonso (14) | McLaren MP4-30 | 1:18,197 | 2,054 | 0,095 | 25 | |
15 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW37 | 1:18,212 | 2,069 | 0,015 | 28 | |
16 | Felipe Massa (19) | Williams FW37 | 1:18,242 | 2,099 | 0,030 | 31 | |
17 | Felipe Nasr (12) | Sauber C34 | 1:18,766 | 2,623 | 0,524 | 37 | |
18 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C34 | 1:19,269 | 3,126 | 0,503 | 37 | |
19 | Will Stevens (28) | Marussia MR03B | 1:21,093 | 4,950 | 1,824 | 30 | |
20 | Roberto Merhi (98) | Marussia MR03B | 1:22,224 | 6,081 | 1,131 | 29 |
107% najlepszego czasu: 1:21,473
KOMENTARZE