Green zwycięża ostatni w tym sezonie wyścig DTM
Nieco ponad sekundę za Brytyjczykiem linię mety minął Mattias Ekstrom.
18.10.1517:03
4946wyświetlenia
Jamie Green odniósł zwycięstwo w ostatnim tegorocznym wyścigu serii DTM. Drugie oraz trzecie miejsce w finale na Hockenheim dowieźli do mety odpowiednio Mattias Ekstrom i Edoardo Mortara.
W porównaniu do zdobywcy pierwszego pola - Garry'ego Paffetta, Green z powodzeniem kontrolował losy wyścigu. Były tester McLarena miał wyraźne problemy z utrzymywaniem tempa rywalizacji i stracił prowadzenie już na czwartym okrążeniu w nawrocie Spitzkehre.
Start i pierwsze okrążenia nie układały się także po myśli Mattiasa Ekstroma, który na starcie stracie stracił pozycję na rzecz Maxime'a Martina z BMW. Walczący o tytuł wicemistrza DTM Szwed zrewanżował się jednak Belgowi na piątym okrążeniu, otwierając sobie tym samym drogę do ataku na bezbronnego Paffetta. Do zakończonego powodzeniem ataku doszło zaledwie dwa kółka później.
Pod koniec rywalizacji kierowca Audi zbliżał się do prowadzącego Greene'a, jednak nie był w stanie podjąć próby walki o pozycję lidera, kończąc wyścig 1,3s za Brytyjczykiem. Na trzecie miejsce podium przesunął się Edoardo Mortara, który rywalizował strategię późnego zjazdu na wymianę ogumienia.
Czwarte miejsce przypadło najwyżej sklasyfikowanemu z kierowców Mercedesa - Paulowi di Reście, a piąte Timo Scheiderowi. Niemiec w dalszym ciągu nie może być pewny swej pozycji z uwagi na trwające dochodzenie sędziów w sprawie incydentu w alei serwisowej. Górą z walki o szóstą pozycję wyszedł Martin, który ostatecznie przekroczył linię mety przed Antonio Felixem da Costą.
Zmagający się z problemami Paffett minął flagę w szachownicę dopiero na dziewiątym miejscu: za Bruno Spenglerem, ale przed zamykającym czołową dziesiątkę Martinem Tomczykiem.
Tegoroczny czempion - Pascal Wehrlein rozpoczął walkę z siedemnastego pola i ukończył wyścig na dwudziestym miejscu po kontakcie z Nico Mullerem. Wyścigu nie ukończył Adrien Tambay, który w nawrocie został uderzony przez bezwładnie sunący po torze samochód Christiana Vietorisa. Winnym kraksy był Miguel Molina - Hiszpan został za nią ukarany przejazdem przez boksy. Krótko po starcie z BMW Marco Wittmana odpadła maska, zmuszając Niemca do wycofania się z dalszej rywalizacji.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jamie Green (53) | Audi RS5 DTM | 39 | 1h02m02,198 | 25 | |
2 | Mattias Ekström (5) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:01,351 | 18 | |
3 | Edoardo Mortara (48) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:18,914 | 15 | |
4 | Paul di Resta (3) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:28,694 | 12 | |
5 | Timo Scheider (10) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:30,581 | 10 | |
6 | Maxime Martin (36) | BMW M4 DTM | 39 | +0:38,003 | 8 | |
7 | Antonio Felix da Costa (13) | BMW M4 DTM | 39 | +0:39,190 | 6 | |
8 | Bruno Spengler (7) | BMW M4 DTM | 39 | +0:39,761 | 4 | |
9 | Gary Paffett (2) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:40,197 | 2 | |
10 | Martin Tomczyk (77) | BMW M4 DTM | 39 | +0:47,682 | 1 | |
11 | Miguel Molina (17) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:49,554 | ||
12 | Daniel Juncadella (12) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:55,955 | ||
13 | Maximilian Gotz (84) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +1:00,941 | ||
14 | Augusto Farfus (18) | BMW M4 DTM | 39 | +1:04,344 | ||
15 | Mike Rockenfeller (99) | Audi RS5 DTM | 39 | +1:07,538 | ||
16 | Nico Muller (51) | Audi RS5 DTM | 39 | +1:15,417 | ||
17 | Tom Blomqvist (31) | BMW M4 DTM | 39 | +1:19,406 | ||
18 | Robert Wickens (6) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +1:21,170 | ||
19 | Lucas Auer (22) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +1:23,359 | ||
20 | Pascal Wehrlein (94) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +1:31,948 | ||
21 | Timo Glock (16) | BMW M4 DTM | 39 | +1:54,040 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
22 | Christian Vietoris (8) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 15 | |||
23 | Adrien Tambay (27) | Audi RS5 DTM | 15 | |||
24 | Marco Wittmann (1) | BMW M4 DTM | 7 |
Pole position: Gary Paffett - 1:32,645 Najszybsze okrażenie: Edoardo Mortara - 1:34,086 na 25 okrążeniu
KOMENTARZE