Grand Prix Monako - czwartkowe treningi - część 2

Wurz na czele po czwartkowych treningach na ulicach Monte Carlo
25.05.0615:17
Marek Roczniak
5584wyświetlenia
Alex Wurz okazał się najszybszym kierowcą w drugiej sesji treningowej na ulicznym torze w Monako, poprawiając jednocześnie najlepszy czas Fernando Alonso z przedpołudnia o blisko sekundę. Kierowca testowy Williamsa jako jedyny zszedł dzisiaj poniżej jednej minuty i 15 sekund, jednak co ciekawe na pierwszym sektorze okazał się wolniejszy do trzech następnych kierowców o ponad 0.1 sekundy, a dopiero na pozostałych okazał się szybszy. Drugi czas uzyskał kierowca testowy Hondy, Anthony Davidson, tracąc niespełna 0.2 sekundy do Wurza. Brytyjczyk do połowy sesji był najszybszy, jednak na swoim 15 okrążeniu uderzył w bandę na zakręcie Sainte Devote, przerabiając w ten sposób swoją Hondę RA106 w "trójkołowca". Wcześniej Davidson był sprawcą jeszcze jednego wstrzymania sesji, kiedy to uderzony przez niego pachołek zatrzymał się na środku toru, stwarzając niebezpieczeństwo dla innych kierowców.

Autorem ostatniego wywieszenia czerwonej flagi był tymczasem Robert Kubica, który stracił kontrolę nad tyłem swojego bolidu BMW Sauber F1.06 na 12 okrążeniu i uderzył w bandę na wirażu Rascasse. Ostatecznie Polak został sklasyfikowany dopiero na 26 pozycji, mając ponad trzy sekundy straty do Wurza i Davidsona. W oficjalnym komunikacie prasowym stajnia z Hinwil poinformowała, że przyczyną wypadku, podobnie zresztą jak i zatrzymania się na torze w pierwszej sesji, była awaria elektroniki. Po wypadku Roberta zespół zdecydował się na przedwczesne zakończenie udziału w drugiej sesji w celu dokładnego zbadania przyczyny problemu. W tej sytuacji główni kierowcy BMW, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld, sklasyfikowani zostali odpowiednio na 20 i 22 pozycji, mając około dwie sekundy straty do Wurza. Pomimo problemów zespół jest przekonany, że zgromadził wystarczającą ilość danych, aby dobrze przygotować się do dalszej części weekendu.

Najszybszym kierowcą nietestowym okazał się dzisiaj Juan Pablo Montoya, któremu w końcówce sesji udało się pokonać Alonso o mniej niż 0.1 sekundy. Zwycięzca Grand Prix Monako z 2003 roku stracił do najszybszego Wurza niewiele ponad 0.2 sekundy, łącznie przejeżdżając dzisiaj 31 okrążeń. W pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi kierowca McLarena, Kimi Raikkonen (P6, +0.8s), który na ulicach Księstwa triumfował z kolei w zeszłym roku. Fin w pierwszej sesji przejechał tylko trzy okrążenia, co - jak się początkowo wydawało - było spowodowane awarią silnika. Okazało się jednak, że to osłona cieplna doprowadziła do zapalenia się instalacji elektrycznej, a sam silnik nie został uszkodzony i jego wymiana nie była konieczna. Na potwierdzenie tego, że z silnikiem jest wszystko w porządku, Raikkonen w drugiej sesji przejechał blisko 20 okrążeń. McLaren ma więc nadal szansę na uzyskanie dobrego rezultatu w 40 rocznicę swoich startów w Formule 1.

Odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, Fernando Alonso (+0.3s) i Giancarlo Fisichella (+0.8s), a rozdzielił ich piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos. Holender okazał się najbardziej aktywnym uczestnikiem drugiej sesji, łącznie przejeżdżając 36 okrążeń, a jego strata do Wurza wyniosła mniej niż pół sekundy. W pierwszej dziesiątce znalazł się także jeden z głównych kierowców stajni z Milton Keynes, David Coulthard (P8, +0.9s), a oprócz Szkota poniżej jednej sekundy straty do Wurza zmieścił się jeszcze tylko kierowca Hondy, Jenson Button. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Felipe Massa, który okazał się najszybszym kierowcą Ferrari w drugiej sesji. Brazylijczyk okazał się szybszy od Michaela Schumachera (P15) o ponad 0.3 sekundy. Siedmiokrotny mistrz świata podczas tego weekendu nosi nieco inny kombinezon niż zwykle - pojawiły się na nim żółte plamy i białe gwiazdki. Sam zainteresowany twierdzi, że jest to realizacja zabawnego pomysłu, jaki przyszedł mu do głowy ostatniej zimy. Póki co ekipa Ferrari nie jest zadowolona z szybkości bolidu 248 F1 w Monako.

Z pozostałych kierowców bardzo dobrze spisali się reprezentanci zespołu MF1 Racing, Tiago Monteiro i kierowca testowy Giorgio Mondini, plasując się ze stratą niewiele ponad półtorej sekundy do Wurza odpowiednio na 12 i 14 pozycji. Rozdzielił ich drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello, który podczas tego weekendu zdecydował się na zamianę kasków ze swoim dobrym przyjacielem z serii IndyCar, Tony Kanaanem. Kanaan zawsze chciał wystartować w Grand Prix Monako i w ten sposób jego marzenie częściowo się spełniło. W zamian Barrichello "zadebiutuje" w słynnym wyścigu Indianapolis 500. Na koniec warto zwrócić uwagę na udany występ Francka Montagny'ego (P25), który tym razem okazał się szybszy od swojego partnera z zespołu Super Aguri, Takumy Sato (P28), o ponad sekundę.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 37°C
Prędkość wiatru: 0,7 mps
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Alex Wurz (35)Williams FW281:15,90727
2Anthony Davidson (36)Honda RA1061:16,0750,1680,16815
3Juan Pablo Montoya (4)McLaren MP4-211:16,1380,2310,06324
4Fernando Alonso (1)Renault R261:16,2210,3140,08318
5Robert Doornbos (37)Red Bull RB21:16,2920,3850,07136
6Kimi Raikkonen (3)McLaren MP4-211:16,7070,8000,41518
7Giancarlo Fisichella (2)Renault R261:16,7210,8140,01423
8David Coulthard (14)Red Bull RB21:16,8700,9630,14919
9Jenson Button (12)Honda RA1061:16,9030,9960,03320
10Felipe Massa (6)Ferrari 248 F11:17,2511,3440,34825
11Jarno Trulli (8)Toyota TF106B1:17,3251,4180,07425
12Tiago Monteiro (18)Midland M161:17,4391,5320,11430
13Rubens Barrichello (11)Honda RA1061:17,4561,5490,01724
14Giorgio Mondini (39)Midland M161:17,4971,5900,04130
15Michael Schumacher (5)Ferrari 248 F11:17,6031,6960,10625
16Vitantonio Liuzzi (20)Toro Rosso STR11:17,6381,7310,03531
17Mark Webber (9)Williams FW281:17,7441,8370,10619
18Ralf Schumacher (7)Toyota TF106B1:17,7931,8860,04926
19Nico Rosberg (10)Williams FW281:17,8451,9380,05215
20Jacques Villeneuve (17)BMW Sauber F1.061:17,8741,9670,02913
21Christian Klien (15)Red Bull RB21:18,1232,2160,24922
22Nick Heidfeld (16)BMW Sauber F1.061:18,2572,3500,13410
23Scott Speed (21)Toro Rosso STR11:18,4202,5130,16329
24Christijan Albers (19)Midland M161:18,4302,5230,01024
25Franck Montagny (23)Super Aguri SA051:18,7312,8240,30119
26Robert Kubica (38)BMW Sauber F1.061:19,2733,3660,54212
27Neel Jani (40)Toro Rosso STR11:19,4453,5380,17227
28Takuma Sato (22)Super Aguri SA051:19,8033,8960,35831
107% najlepszego czasu: 1:21,220

KOMENTARZE

23
MadKaras...psycho fan MS
26.05.2006 07:02
Gdzies przeczytalem wywaid ze Monaco jest takim torem na ktorym slabsi kierowcy moga nawet powalczyc...gdzie t oprzeczytales??? w Fakcie??? Jezeli tor Monaco jest tez dla slabych kierowcow to ja wychodze. Slabi fizycznie kierowcy nie wytrzymuja obciazen jakie ten tor narzuca na kierowce...i nie musze chyba tlumaczyc o co tu chodzi. Pamietam ktores Gp zdaje sie dla Mansela. Po przejechaniu przez mete niesli go do podium bo chlopak byl skrajnie wyczerpany.
McMarcin
26.05.2006 12:04
Czyżby McLaren się poprawiał?? Czy to raczej specyfika toru? Jeśli Montoya nie wleci na bandę, a Kimi pojedzie równo, to może być dobrze. Michael słabiutko, ale poczekam do oficjalnych treningów
slaweksz
26.05.2006 08:24
A dla mnie wszystko jasne. Tor w monako ma swoje zalety i swoje wady. Gdzies przeczytalem wywaid ze Monaco jest takim torem na ktorym slabsi kierowcy moga nawet powalczyc. Chyba jest w tym troszke prawdy. Renault bezapelacyjnie jest teraz na topie. Bardzo dobra postawa Montoy ciekawi mnie forma w jakiej bedzie na wyscigu. Renault destruktorem marzen calej konkurencji
Metalpablo
25.05.2006 08:31
Bardzo fajnie.Spoglądając na tą tabele mój juz i tak ogromny optymmizm nadal rośnie.McLareny w czołówce:D.Monako będzie GORĄCE:D
ifar
25.05.2006 05:16
Milo widziec McLarena ponownie w czolowce, oby podobnie bylo w wyscigu. Co do awarii/wypadku Kubicy (czy tez innych kierowcow) takie rzeczy sie zdarzaja, a szczegolnie w Monako, gdzie zakrety sa ciasne, a moze układ kierowniczy zbyt niewrazliwy? ;)
Maraz
25.05.2006 05:12
Ale fakt faktem kontrola trakcji nie powinna dopuścić do takiego zwykłego poślizgu i właśnie przypadek Roberta to potwierdza. A na pierwszy rzut oka w obydwu przypadkach wyglądało to oczywiście na błąd kierowcy. Szczerze mówiąc gdyby nawet to był błąd Roberta, to na tym torze niejedna sława zakończyła już jazdę na bandzie, więc nie umniejszałoby to jego umiejętności specjalnie :)
Majster
25.05.2006 04:58
Maraz ale zauważ że Montoya jak popełni błąd np. tak jak ostatnio w Hiszpanii to zawsze ma jakieś wytłumczenie, a Robert jak zrobi bład to się do tego przyzna... i dlatego wszyscy w to uwierzyli. A co do testów to cieszy forma Ferrari, ale na wyścig pewnie będą walczyć przynajmniej o podium. :/
McLuke
25.05.2006 02:24
no wreszcie Maki sie obudziły!! co do Roberta to niebyło najgorzej, szkoda że jego wóz zawiódł.Ale tak patrze na Montagny;ego i wreszcie ma lepszy czas od Sato!! ciekawie...
Maraz
25.05.2006 02:13
Zauważcie, że gdy Montoya wpadł w poślizg w Hiszpanii, to nikt mu nie uwierzył w problemy z TC, a był to bardzo podobny przypadek :)
GREGOR
25.05.2006 02:09
Szkoda mi Roberta bo mógł na tym torze świetnie się zaprezentować. Niestety jego bolid zawiódł na obu treningach
fisi
25.05.2006 02:03
No cuz TC zawiodło. Przed wypadkiem miał bodaj 6 czas czyli nie tak żle biorac pod uwage że wtedy juz chyba wszyscy mieli po okrażeniu pomiarowym.
Pussik
25.05.2006 01:53
Robert słaby czas i tylko 12 okr. :(
gregoff
25.05.2006 01:43
Kimi ma probelmy z silnikiem, możliwe, że mu wymienią. Co do reszty to wiadomo, że Reno i Ferka będzie silna a z Makami to nigdy nic nie wiadomo;D
psychocowboy
25.05.2006 01:34
Coś czuje, że Maki mimo słabej formy zespołu, odnotują bardzo odany występ w Monaco.
sadektom
25.05.2006 01:29
Ale Maki przypominaja o sobie. Moze sie wlacza do walki o wysokie lokaty. Reno pokazuje, ze dobre czasy z pierwszego treningu to nie przypadek.
deZZember
25.05.2006 01:26
Okrążenia krótkie (wyścig liczy ich aż 78, jedno ma niewiele ponad 3 km), to i sporo ich przejechali, poza tym silniki na max obrotach jadą króciutko i tylko przy wyjeździe z tunelu, więc nie muszą tak oszczędzać ich. Wyniki -cóż... myślę, że będzie problem z typowaniem na wyścig...
stig
25.05.2006 01:23
Podobno Robertowi nawaliła trakcja...
adams
25.05.2006 01:21
Kiedyś musi być ten pierwszy raz
Maraz
25.05.2006 01:20
Robert uderzył w bandę, podobnie Davidson.
Adriannn
25.05.2006 01:20
Co jest z Kubicą???? Czyżby oszczędzał się na wyścig czy co że tak słabo dzisiaj.I pozycje i czasy Roberta mnie niezadawalają!
lubek888
25.05.2006 01:20
Jak nigdy wcześniej przejechali dzisiaj naprawdę dużo okrążeń
psychocowboy
25.05.2006 01:20
Juan Pablo Montoya mnie zaskoczył, mimo że to treningi to i tak świetny wynik. Franck Montagny niecałe 3 sekundy, gdybym nie widział to bym nie uwierzył. :)
lubek888
25.05.2006 01:18
Wygląda mi na to że FERRARI szykuje jakąś ciekawą strategię. Mysle ze możemy być spokojni o ich kondycję. Ciekawy bedzie trening przed qual. no i same qual. Kubica słabo ale to dlatego że otarł sie o bandę i nie jechał już dalej.