Komisja F1 przeciwko wprowadzeniu alternatywnego silnika
Producenci i FIA będą teraz współpracować w celu opracowania propozycji zmian w przepisach.
25.11.1510:39
2072wyświetlenia
Komisja Formuły 1 zagłosowała przeciwko wprowadzeniu do sportu alternatywnego, niskobudżetowego silnika - poinformowała w oświadczeniu FIA.
Od czasu wejścia w życie nowych przepisów dotyczących hybrydowych jednostek napędowych V6, ceny ich dostaw dla zespołów klienckich osiągnęły poziom około 20 milionów euro za sezon.
Po tym jak Ferrari zawetowało propozycję wprowadzenia maksymalnej ceny, określonej na 12 milionów euro, organ zarządzający oraz Bernie Ecclestone zaproponowali wprowadzenie alternatywnego, tańszego silnika, którego osiągi byłby zrównoważone ze stosowanymi obecnie hybrydowymi jednostkami V6 turbo.
Przed Grand Prix Brazylii, Międzynarodowa Federacja Samochodowa zainaugurowała proces przyjmowania zgłoszeń od niezależnych producentów. Wiadomo, że swoje zainteresowanie projektem wyraziły cztery "wiarygodne" firmy, pośród których znajdują się AER, Ilmor oraz Mecachrome.
We wtorek idea wprowadzenia alternatywnej jednostki została poruszona podczas posiedzenia Grupy Strategicznej oraz następnie przekazana pod obrady Komisji Formuły 1, nie uzyskując jednak wymaganego poparcia. Zamiast tego, producenci współpracując z FIA, opracują do 15 stycznia 2016 roku propozycje rozwiązań mających na celu zaradzenie obecnej, kryzysowej sytuacji.
Podczas prac szczególny nacisk zostanie położony na:
-Zagwarantowanie dostaw jednostek napędowych zespołom
-Potrzebę niższych kosztów jednostek napędowych dla zespołów klienckich
-Uproszczenie specyfikacji technicznej jednostek napędowych
-Poprawienie dźwięku generowanego przez jednostki napędowe
FIA zaznaczyła, że decyzja w kwestii porzucenia planów związanych z wprowadzeniem dostawcy standardowej jednostki napędowej będzie mogła zostać podjęta dopiero po tym, jak producenci przekażą swoje propozycje Grupie Strategicznej. Pośród pomysłów ma znaleźć się zapis zastrzegający minimalną liczbę zespołów, z jakimi ma współpracować dostawca, zapewniając, by wszystkie stajnie miały dostęp do silników. Oczekuje się, że rozwiązania będą gotowe do wprowadzenia najwcześniej przed sezonem 2017, a na pewno w 2018 roku. Pierwsze spotkanie pomiędzy organem zarządzającym sportem i producentami, jakie zostanie poświęcone sprawie zmian w przepisach, odbędzie się przy okazji Grand Prix Abu Zabi.
KOMENTARZE