Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Najszybszy dziś był Sebastian Vettel na ultra-miękkich oponach
23.02.1617:58
Łukasz Godula
11387wyświetlenia
&,news/tory/catalunya_testy_mala.jpg,,


Najnowszy wpis

Przejdź do komentarzy na dole strony


09:00 Wczorajszy dzień zdecydowanie zapewnił sporo akcji w świecie Formuły 1. Kilka prezentacji, pierwsze wyjazdy na tor, nowy zespół w padoku. Pierwszy kurz już opadł, wszystkie bolidy przeszły chrzest i można powiedzieć, że żadna ekipa nie napotkała na dramatyczne problemy podczas testowania nowych systemów. Skoro to już mamy za sobą, czas na podkręcenie tempa. Dziś możemy spodziewać się wraz z wyjazdami testującymi aerodynamikę, również tych oceniających w pewnym stopniu osiągi bolidów. Pamiętajmy, że dla tych koncepcji to już trzeci rok, więc ekipy nie muszą aż tak dogłębnie sprawdzać nowych rozwiązań, gdyż są to ewolucje poprzednich bolidów.

Jak wiadomo, działanie bolidu to jedno, a działanie przy obciążeniu to drugie. Dlatego też możemy się spodziewać, że nie wszyscy sprostają temu zadaniu. Wraz z zwiększaniem tempa mogą pojawić się kłopoty, o których oczywiście szybko was poinformujemy. Bez względu na wszystko zapowiada się ciekawy dzień na torze Catalunya! Pogoda dopisuje, rano nie padał deszcz, a prognozy nie przewidują opadów w dalszej części dnia.

Dziś na torze zobaczymy: Rosberga, Alonso, Pereza, Ericssona, Vettela, Gutierreza, Bottasa, Wehrleina, Ricciardo, Palmera i Verstappena.


10:00 Jak można się było spodziewać, bardzo szybko na torze pojawiła się większość ekip. W garażu w pierwszym kwadransie pozostali jedynie kierowcy Haasa, Manora i Renault. Bez ogródek do testowania przystąpił Nico Rosberg i to on wykręcił pierwszy czas. Wprawdzie na razie były to czasy w okolicach 1:30 ale dziś na pewno również możemy spodziewać się gigantycznego przebiegu Mercedesa. Tymczasem McLaren zamontował w bolidzie ogromne urządzenia pomiarowe do badania przepływu powietrza. Poranek dla ekipy z Woking ma oznaczać testowanie aerodynamiki ZDJĘCIE

Drugim zawodnikiem z czasem na koncie był Daniel Ricciardo, ale Australijczyk był o kolejne 5 sekund wolniejszy od Niemca. Póki co akcji na torze nie brakowało, były to jednak krótkie przejazdy. Musimy poczekać aż słońce nieco rozgrzeje tor by ujrzeć lepsze wyniki. Z innych wiadomości warto zaznaczyć, iż Yasuhisa Arai straci z końcem lutego swoje stanowisko, już niedługo obszerniejsza wiadomość na stronie głównej. Z ważnych gości tymczasem na torze pojawił się Gene Haas, by przyglądać się swojej nowej ekipie.

Na kolejnych przejazdach czas poprawił Rosberg, a tuż za nim meldował się Bottas. W kwestii przebiegu niezmiennie liderował Mercedes, jednak na swoje konto pierwsze okrążenia wrzucili zawodnicy Manora i Renault. W garażu póki co pozostawał Haas, który zaś twierdzi, iż naprawił usterkę powodującą odpadnięcie przedniego skrzydła. Jak na razie praktycznie wszyscy podróżowali na pośrednich oponach.


11:00 Kolejna godzina jazdy przyniosła dość znaczne poprawy czasów. Oczywiście na czele meldował się Rosberg z wynikiem 1:25,479 i standardowo dwukrotnie większą liczbą okrążeń od reszty stawki, a za niego wskoczył Perez z czasem gorszym o 0,4 sekundy. Tymczasem uwagę obserwatorów od wczoraj przykuwa nowy element Red Bulla pod nosem (LINK), jak również sekcje pod wlotami chłodnic Mercedesa (LINK), jednak w przypadku drugiego rozwiązania, Craig Scarborough donosi, iż podobne rozwiązanie stosował Lotus kilka lat temu.

Kolejnym zawodnikiem ze znacznie lepszym czasem był Vettel. Niemiec przeskoczył na drugą lokatę, ze stratą zaledwie 0,033 sekundy do Rosberga. Z drugiej strony tabeli Haasa zaliczył okrążenie instalacyjne wraz z Gutierrezem. Ogólnie co nie dziwi, ponownie Mercedes wygląda jak z innej planety. Mniej więcej wszystkie ekipy przejeżdżają kolejną podobną liczbę kółek, a ekipa z Brackley nieustannie podwaja ich wysiłki.

Wspomnianemu wcześniej Craigowi udało się również dostrzec nowy nos Renault (LINK). McLaren zdradził również, że dziś praktycznie przez cały dzień będzie zajmował się testowanie aerodynamiki, więc nie warto spodziewać się konkurencyjnych czasów ze strony Alonso. W tym czasie, tuż przed godziną 11 Daniel Ricciardo wskoczył na czoło tabeli z wynikiem 1:25,223. Ciągle był to jednak czas gorszy od wczorajszego wyniku Vettela.


12:00 Tuż po godzinie 11 Daniela Ricciardo na pierwszej pozycji zmienił Sebastian Vettel wykręcając czas 1:24,940. Poprawił się również Rosberg, ale nie zmieniło to jego pozycji. Dobrą wiadomością dla Haasa były kolejne kółka w wykonaniu Gutierreza. W tym momencie przeważająca większość ekip legitymowała się niecałymi 30 okrążeniami na koncie (oczywiście Mercedes miał już ponad 50).

Po 11:30 na torze ponownie pojawił się Alonso, tym razem na nieoznaczonych oponach (które są pośrednią mieszanką) i udało mu się podskoczyć o jedno oczko. Z doniesień mediów wynika, iż Honda na drugą sesję testów przywiezie nowe części, z których wybierze te, które lepiej się sprawują, a w Melbourne McLaren będzie używał połączenia specyfikacji z pierwszej tury testów, z tą z drugiej. Czy da to zamierzone efekty? Tego dowiemy się dopiero w marcu.

Dokładnie o 11:39 nad torem pojawiła się pierwsza dzisiaj czerwona flaga. Spowodował ją Max Verstappen w Toro Rosso. Jego maszyna zatrzymała się w 13 zakręcie. Porządkowi jednak szybko uporali się z uprzątnięciem bolidu i już po kilkunastu minutach ponownie jazdy zostały wznowione. Na torze szybko pojawili się Vettel, Ricciardo, Bottas i Rosberg, a już po kilku okrążeniach Niemiec wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:24,867. Tym sposobem pobił wczorajsze osiągnięcie Vettela. Przed nami ostatnia godzina dzisiejszego testu przed przerwą na lunch.


13:00 Ostatnia godzina przed przerwą początkowo nie dawała zbyt wiele akcji na torze. Rosberg i Alonso wykonali dłuższy przejazd (w przypadku Hiszpana było to 12 okrążeń), a Ericsson znacznie się poprawił na miękkich oponach. Znaczące zmiany w tabeli przyniósł dopiero przejazd Ricciardo, który ponownie zawitał na pierwszym miejscu, tym razem z wynikiem 1:24,298. Warto jednak odnotować, iż dokonał tego na super-miękkiej mieszance. Przy okazji dodajmy, że w Barcelonie dostępna jest również najnowsza, ultra-miękka mieszanka.

Na 30 minut przed przerwą miękkie, żółte opony Pirelli zdecydował się założyć Pascal Wehrlein. Dało mu to znaczną poprawę i awans o kilka pozycji. Z garażu Toro Rosso dobiegły pozytywne sygnały, awaria nie okazała się poważna i Verstappen mógł ponownie zawitać na trasie. Tymczasem akcja robiła się coraz bardziej gorąca. Vettel podobnie jak Ricciardo założył super-miękkie opony i to on objął prowadzenie z czasem 1:23,658. Czas na odpowiedź Rosberga? Lekką poprawę odnotował również Alonso, jednak nie była to istotna zmiana w tabeli. Ciekawe jest jednak to, że Hiszpan był wtedy drugim zawodnikiem pod względem przejechanego dystansu i pokonywał kolejne przejazdy o długości ponad 10 okrążeń.

O dziwo Ricciardo nie zamierzał spuszczać z tonu i ponownie przeskoczył Vettela, ustanawiając wynik 1:23,525. Tym razem Australijczyk jechał na wspomnianej wyżej ultra-miękkiej mieszance (LINK). Ponownie taktykę Red Bulla skopiowało Ferrari i Vettel odpowiedział poprawą czasu na poziom 1:22,810. Już w drugim dniu testów jesteśmy świadkami naprawdę bardzo dobrych czasów! Wielu pozostałych kierowców również kręciło kolejne kółka w ostatnich minutach przed przerwą. Zdecydowanie mogą cieszyć kilometry pokonywane przez Haasa i Manora, do tego w przypadku Manora, Wehrlein notował całkiem niezłe czasy.

Teraz czas na chwilę oddechu - kolejny wpis o 15:00. Zapraszamy!


15:00 Początek popołudniowej sesji, podobnie jak wczoraj rozpoczął się bardzo leniwie. Po wywieszeniu zielonej flagi jedynie Ericsson zdecydował się na opuszczenie garażu. Dopiero po 15 minutach dołączyli do niego kolejni zawodnicy. Manor w tym czasie podał, iż po południu nie zasiądzie za sterami Rio Haryanto, pozostanie w kokpicie Pascal Wehrlein.

Przejazdy nie były tym razem tak szybkie jak przed przerwą, a po 20 minutach od wznowienia na torze mieliśmy dzisiejszą czołową trójkę: Vettela, Ricciardo i Rosberga. Pozazdrościł im również Alonso, który korzystał póki mógł z działającego silnika Hondy. Po kilku kolejnych okrążeniach sesja po raz drugi dzisiaj została przerwana czerwoną flagą. Tym razem zatrzymał się w sekcji zakrętów 2-3 Jolyon Palmer Link do filmiku.

Po kilkunastu minutach i drobnych problemach z uprzątnięciem bolidu, akcja wróciła na tor. Pojawiło się na nim aż 7 z 11 kierowców i zespoły dalej sprawdzały swoje maszyny, jednak nikt nie kręcił mocnych czasów.

16:00 Kolejna godzina rozpoczęła się od testów Vettela na super-miękkiej mieszance. Niemiec sprawdzał spadek osiągów, które nadeszły szybko, co nie może dziwić. W międzyczasie na długim przejeździe był Rosberg, który dobił do granicy 100 okrążeń. Kolejny przejazd Alonso odbył się na miękkich oponach i Hiszpan podskoczył na 8 miejsce, wykręcając czas 1:26,082. Po dwóch dniach wiemy, ze nowa Honda jest niezawodna, ale czy ujrzymy podczas testów również poprawioną moc jednostki? Na razie się na to nie zanosi.

Kolejnymi oponami, których wytrzymałość chciał sprawdzić Vettel, była ultra-miękka mieszanka. W kwestii przebiegu, drugim zawodnikiem, który przekroczył granicę 100 okrążeń był Alonso. Tymczasem Bottas wyjechał na twardych oponach, które podobnie jak fioletowe Pirelli miały dziś swój debiut podczas tych testów. Przed 16 dokładnie połowa stawki była na torze, a najszybszy był Ericsson, który pokonywał kółka z czasami 1:28. To pokazuje, że ekipy po południu zdecydowanie nie są zwrócone w kierunku bicia rekordów.


17:00 Do setki poza Mercedesem i McLarenem dumnie zmierzali Red Bull i Toro Rosso, a w tym czasie Perez wyjechał na tor na super-miękkiej mieszance, poprawiając się do 1:23,650. Co ciekawe, silnik TAG w bolidzie Red Bulla spisuje się zdecydowanie lepiej niż w Renault ta sama jednostka. Co jeszcze ciekawsze, w obu motorach inaczej rozwiązane są nowe rury poprowadzone z zaworu upustowego.

100 kółek przebił również Bottas. Za to czas poprawił Gutierrez w Haasie, schodząc do wyniku 1:26.685 (później do 1:25,873 na miękkich oponach) na pośredniej mieszance, co jest bardzo ciekawym rezultatem dla nowej ekipy w stawce. Końcówka dnia dla Nico Rosberga nie mogła oznaczać niczego innego jak symulację wyścigu. Niemiec oczywiście notował w niej naprawdę mocne czasy i oddalał się od konkurencji w kwestii przejechanych kilometrów. Swój przejazd zakończył na 152 przejechanym dzisiaj kółku. Na półtorej godziny przed zakończeniem dzisiejszych jazd do klubu 100 dołączył Vettel podczas przejazdu na pośredniej mieszance.

Dla uzupełnienia należy podać, iż temperatura powietrza dziś pod Barceloną wynosi 16 stopni, a tor rozgrzał się do 26 stopni, więc jak na zimowe testy, warunki są naprawdę dobre. Przed nami ostatnia godzina dzisiejszych jazd!

18:00 Ostatnia godzina, jak wczoraj, nie przyniosła wielkich rewolucji. Oczywiście wyjazdów na tor było sporo, jednak bez sensacyjnych czasów. Swój wynik poprawił wprawdzie Bottas, jednak nie spowodowało to awansu w tabeli. Na tor wyjechał również Rosberg, jeszcze podwyższając swój dorobek kilometrowy.

Nieco poprawił się Verstappen, ale nie zmieniło to jego pozycji. Poprawił się zaś Ericsson w zeszłorocznym Sauberze. Przypomnijmy, stajnia z Szwajcarii zaprezentuje nową konstrukcję dopiero na drugich testach. Ostatecznie okazało się, że 100 okrążeń przejechali wszyscy poza Haasem, Manorem i Renault. W samym końcu doszło jeszcze do przerwania jazd z powodu czerwonej flagi, której sprawcą był Vettel. Jego bolid zatrzymał się w 3 zakręcie, a sesji już nie wznowiono.

Po drugim dniu mamy kilka kolejnych odpowiedzi na pytania dotyczące formy ekipy. Potwierdza się, że Mercedes jest w stanie przejechać gigantyczne dystanse. Co ciekawe, bardzo niezawodny bolid zbudował również McLaren z Hondą. W kwestii tempa, Ferrari jest szybkie, ale w tym miejscu powstaje kolejne pytanie - czy wystarczająco szybkie na Mercedesa? W dalszej części stawki wszystko wygląda na bardziej wyrównane. Manor nie powinien aż tak odstawać, a Haas również dobrze sobie radzi. Kolejne dni powinny przynieść kolejne odpowiedzi, więc już teraz zapraszamy na dalsze wspólne śledzenie testów. Do jutra!
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1251:22,810
2Daniel Ricciardo (3)Red Bull TAG-Heuer RB121121:23,5250,715 0,715
3Sergio Perez (11)Force India Mercedes VJM091001:23,6500,840 0,125
4Nico Rosberg (6)Mercedes W071721:24,8672,057 1,217
5Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C341061:25,2372,427 0,370
6Esteban Gutierrez (21)Haas Ferrari VF-16771:25,5242,714 0,287
7Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW381321:25,6482,838 0,124
8Pascal Wehrlein (94)Manor Mercedes MRT05691:25,9253,115 0,277
9Fernando Alonso (14)McLaren Honda MP4-311191:26,0823,272 0,157
10Jolyon Palmer (30)Renault RS16421:26,1893,379 0,107
11Max Verstappen (33)Toro Rosso Ferrari STR111201:26,5393,729 0,350

KOMENTARZE

48
Masio
23.02.2016 03:59
Wybaczcie, że nie na temat, ale wiadomo już, że Rossi będzie ścigał się w IndyCar w tym roku - http://beta.autosport.com/news/report.php/id/122928/rossi-switches-to-indycar-with-andretti
Michal2_F1
23.02.2016 03:06
Mocny czas Manora, naprawdę mocny!
bartoszcze
23.02.2016 03:04
Honda, Renault i Manor niemal na równi na miękkich oponach (w ćwierć sekundy). Tempo FI może imponować. Ekscytacja przed Melbourne rośnie...
Protonek
23.02.2016 02:39
@Lukas Jeszcze nazwa wątku Marussia na forum też jest trochę irytująca, mógłbyś zmienić na Manor. I to byłoby tyle ode mnie.
Lukas
23.02.2016 02:36
@Protonek gotowe - dzięki za przypomnienie :)
Protonek
23.02.2016 02:29
Kiedy wprowadzicie do zakładki konstruktorów (nie zespoły!) Renault do obecnych oraz usuniecie Marussię i Lotusa z obecnych, bo wychodzi na to, że mamy 12 konstruktorów według waszej zakładki co jest oczywiście bzdurą.
Lukas
23.02.2016 02:28
Z Manorem mnie przekonałeś, Forix też mówi Marussia MR03B, więc zmienię to zaraz. Sprawdź tylko proszę później czy wszędzie się dobrze zmieniło, bo nasze bazy danych często działają wedle swojego własnego świata :D Dopiero od 1994, albo aż od 1994 roku, to ponad 20 lat temu :) Mimo wszystko pozostanę nieugięty i górna belka pozostanie tak jak jest, gdyż ma przedstawiać dane potrzebne teraz. Dla purystów historii mamy dalsze zakładki. Ogólnie lepszym rozwiązaniem było dawne "drop down" menu. Wszystko było bardziej przejrzyście ale... Google się doczepiło, że strona zachodzi na reklamę, co powoduje sztuczne kliknięcia (wg. nich bo tak naprawdę nic takiego nie miało miejsca) więc musieliśmy to zmienić. Od razu zaznaczam, nie liczcie że wywalimy reklamę - za coś chociaż ten serwer trzeba utrzymać...
Yurek
23.02.2016 02:16
[quote="Lukas"]bo sam Manor go tak nazwał[/quote] To nie ma nic do rzeczy. To, że Lotus-Enstone nie traktował siebie jako spadkobiercy Lotusa-Chapmana nie zmienia faktu, że statystycznie to ten sam konstruktor. Z Lotusem było jeszcze więcej zamieszania przy okazji wojny Protona z Fernandesem, a Wy wybrnęliście z tego wzorowo.W 2015 roku konstruktorem była Marussia, stąd bolid to Marussia MR03B - http://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/results/2015-constructor-standings.html [quote="Lukas"]gdy pisaliśmy, że to dalej Marussia to sypały się na nas gromy[/quote] Eee, jak ktoś krytykuje bez sensu to czym się przejmować? [quote="Lukas"]we współczesnej F1 są oni tożsami z zespołami[/quote] Dopiero od 1994 roku, z momentem wycofania się BMS Scuderia Italia. Ponad 40 lat F1 - a w szczególności 30, kiedy bolidy klienckie były tak powszechne jak powietrze - nie można wyrzucić. A może zamienić "Bolidy F1" na "Konstruktorzy F1", dać listę konstruktorów, a po kliknięciu na danego pojawiłaby się lista zespołów i bolidów. Nie wiem. To dużo pracy, sam wiem świetnie, jak to jest, jak coś od Ciebie chcą, a nie masz na to czasu.
Lukas
23.02.2016 02:06
@step07 autor tego cyklu ledwo ma czas na wizytę na forum, więc nie wierzę, że da radę go wskrzesić. Zresztą z tego samego powodu wtedy został zawieszony, a też mi się bardzo podobał :) @Yurek prawdopodobnie dlatego go tak nazwaliśmy, bo sam Manor go tak nazwał. Z nimi było naprawdę dużo zamieszania i z tego co pamiętam każde rozwiązanie było niespójne. Skończyło się na tym, że został Manor MR03B. Swoją drogą, gdy pisaliśmy, że to dalej Marussia to sypały się na nas gromy, że co my gadamy, przecież ruscy się wycofali... Co do kwestii z Indy 500 no tak, jest to trochę bez sensu, ale priorytet tej zmiany jest zdecydowanie niski ze względu na brak dodatkowych rąk do pracy ;) Ale jeśli przypomnisz mi o tym w maju to możemy się umówić, że się tym zajmę, co Ty na to? U góry nie daliśmy konstruktorów bo we współczesnej F1 są oni tożsami z zespołami.
michal132
23.02.2016 02:04
No i koniec jazdy dla Renault silnik padł
Yurek
23.02.2016 01:58
No dobra. Kiedy klikniemy na http://www.f1wm.pl/kierowcy/ to przy niektórych pojawia się notka "Startował tylko w Indianapolis 500 lub GP USA", co moim zdaniem jest bez sensu. Poprawiłbym na "Startował tylko w Indianapolis 500" - bo Indy było wg odrębnych przepisów i nie prowadzono klasyfikacji konstruktorów - a przy Rodgerze Wardzie i Kurtis Krafcie wywalił tę adnotację, bo pewnie przez wzgląd na nich jest wzmianka o GP USA (które, w przeciwieństwie do Indy, nie rozgrywano wg odrębnych przepisów i to dzięki startowi w GP USA '59 KK był liczony do klasyfikacji konstruktorów). Druga rzecz, czemu ubiegłoroczny czerwono-biały samochód jest określony jako Manor MR03B, skoro wtedy konstruktorem była Marussia (http://www.f1wm.pl/zespoly/bolid.php?id=1064 ). Przecież nie ma czegoś takiego jak Lotus R31. Poza tym wprowadziłbym jeszcze na górnej belce zakładkę "Konstruktorzy F1", łatwo wtedy byłoby odnaleźć, komu bolidy dostarczał np. Lotus. To chyba tyle.
step07
23.02.2016 01:57
No było by super jakby dał radę znowu takie coś zrobić. Ja choć uważam, że bardzo dobrze sobie radzę w dziedzinie komputerów etc. to akurat programy graficzne itp. to nie moja działka więc stworzenie takich miniaturek dla mnie raczej jest niewykonalne :( A co do innych pomysłów to dla mnie to najlepsza strona o tematyce F1 od lat. Chętnie bym ponownie zobaczył na jej łamach cykl artykułów "305 km..." który pojawił się w sezonie 2012 ale niestety po paru wyścigach zniknął :(
Lukas
23.02.2016 01:41
Grafiki dostarczał nam Pieczar i tak, były świetne :) Niestety obowiązki życiowe dopadają kiedyś każdego i nie dał rady przygotować kolejnych. Może damy radę go przekonać w tym roku? ;) A może ktoś inny byłby w stanie takie coś przygotować? W sumie skoro nam się zrobiło małe AMA, to walcie pytaniami/prośbami/propozycjami, a ja wam ładnie wyjaśnię dlaczego jest tak a nie inaczej :D Macie czas do 18!
step07
23.02.2016 01:35
@Lukas a ja mam pytanie odnośnie graficznego przedstawienia kolejności startowej - czemu po sezonie 2013 zaprzestaliście umieszczania miniaturek bolidów obok nazwiska danego kierowcy? Wyglądało to bardzo fajnie i czytelnie. Czy jest szansa na powrót tej opcji? :)
Lukas
23.02.2016 01:22
Jedyne co mogę zaproponować to drukowanie kolejności startowej (na stronie FIA zawsze dostępna po kwalifikacjach w PDF). I nie mówię tego z ironią, sam tak robię, bo najszybciej wtedy nanosi się notatki potrzebne do opisu wyścigu - dodam, że zachowują również stronę PP :) @bolekse - pełna zgoda, dlatego pozostaniemy przy prezentacji tych danych - będą dostępne na głównej w panelu po lewej. Tytuł linku to użycie opon, silników (pojawi się jak sezon ruszy).
bolekse
23.02.2016 01:20
no i tylko o to mi chodziło. F1 się od kilku sezonów sama nie broni, dobre serwisy o tej tematyce w Polsce powoli zamierają z braku ruchu co mnie martwi. Żyjemy w świecie coraz to bardziej obrazkowym,więc im więcej w tabelce tym potencjalny nowy oglądacz chętniej wróci. Taka moja opinia :)
ROOK
23.02.2016 01:17
[quote="Lukas"]@ROOK - strona PP od zawsze jest zachowana[/quote] [color=white].[/color] Sam widzisz, jak kiepsko idzie odwracanie „do góry nogami” wszystkiego w głowie… :) [color=white].[/color] Ale jak zaznaczyłem — to jest tylko moje podejście: „Kolejność startowa” służy mi do przygotowania się do „czytania startu” — kto z jakiej pozycji wyskoczył w którą stronę, kto został, kto miał awarię, komu się zadymiło, kto z kim miał kontakt, itd., stąd moja wizja, by schemat WWW oddawał to jak najlepiej.
Lukas
23.02.2016 01:15
@bolekse takie dane udostępniamy chyba od 5 czy 6 sezonów i nie zamierzamy z tego rezygnować, tak jak mówiłem zmieni się jedynie tabelka, bo trzeba wybór opon dopisać do każdej ekipy, ze względu na pewną dowolność :)
bolekse
23.02.2016 01:12
@ Lukas Przecież piszę, że pewnie jest to trochę roboty, nie są moje przemyślenia żadną krytyką niedajboże. Z tą listą startową to chodziło mi o wybór opon na dane GP przez kierowcę - jeśli dobrze rozumiem nowy regulamin każdy będzie mógł mieć do wyboru trzy mieszanki z czego jakąś tam część wedle własnego wyboru - nie chodzi o to kto na czym wystartuje, tylko co w ogóle ma do wyboru - a to będzie wiadomo na długo przed weekendem GP. Znów aż takich kosmicznych rzeczy jak to kto na czym startuje nie przyszło by mi do głowy wymagać ;)
Lukas
23.02.2016 01:09
@ROOK - strona PP od zawsze jest zachowana (mam wrażenie, że muszę zrobić jakiś tutorial o serwisie, bo nie znacie połowy jego zawartości :D )... Reszta to już jak kto lubi, moim zdaniem kompletnie nielogiczne propozycje, lub oparte o własne preferencje :)
ROOK
23.02.2016 01:06
[quote="bolekse"]No a przy kolejności startowej ikonko-informacja kto z jakich opon będzie korzystał to już pewnie więcej roboty ale informacja świetna i szybko dostępna dla przeglądaczy :)[/quote] [color=white].[/color] Skoro już rozmowa skręciła na miłe tematy techniczne, to ja jeszcze się przypomnę z taką luźną myślą, że kolejność startowa (szczególnie oglądana przed startem :) [color=white].[/color] wyglądałaby najlepiej, gdyby schemat jej przedstawiania imitował pokazanie realnego startu. Oznacza to: [color=white].[/color] [color=white].[/color] ● kolejność od dołu (PP) do góry (koniec stawki), tak jak w kadrze TV; [color=white].[/color] [color=white].[/color] ● schematyczne sylwetki bolidów widziane od przodu / przodu góry; [color=white].[/color] [color=white].[/color] ● zachowanie strony PP dla danego toru. [color=white].[/color] Obecnie za każdym razem sam muszę to sobie „w głowie” odwracać do góry nogami i jeszcze przypominać z której strony startuje PP na danym torze…
Lukas
23.02.2016 12:44
Dobra to teraz mi powiedz skąd mamy wziąć dane zaraz po wyścigu, skoro Pirelli je podaje wieczorem (pomijam teraz kwestię zmian w bazie danych po naszej stronie i tworzenie systemu dodawania takich informacji) ? :) Co do informacji kto na starcie z jakich opon będzie korzystał to już w ogóle są pomysły delikatnie mówiąc kosmiczne. Top 10 ok - na tym co jeździła w Q2. Ale pozostali kierowcy? Przecież oni mogą sobie wybrać do 3 minut przed wyścigiem... Ja rozumiem, że czasami coś wydaje się łatwe, ale trzeba zawsze sobie zadać pytanie, czy łatwe znaczy wykonalne. Rzeczy, o których piszesz były nieosiągalne dla FOMu jeszcze do sezonu 2013 czy 2014. To powinno dać do myślenia :)
bolekse
23.02.2016 12:39
Wydaje mi się, że właśnie to użycie opon w wyścigu, które się pojawia jest pewnie czasochłonnym zajęciem a nie wiem jak inni, ale ja rzadko do tego zaglądam. Natomiast przy wynikach wyścigu byłoby to przyjemnie widzieć, i wystarczyłaby kolejność w jakiej wykorzystane były poszczególne mieszanki, niekoniecznie ile okrążeń, bez szczegółów. To może nawet byłoby mniej czasochłonne :) No a przy kolejności startowej ikonko-informacja kto z jakich opon będzie korzystał to już pewnie więcej roboty ale informacja świetna i szybko dostępna dla przeglądaczy :)
Lukas
23.02.2016 12:32
Dokładnie tak jak teraz :) I dokładnie tak samo będziemy o tym informowali (kwestia przemodelowania tabelki)
bartoszcze
23.02.2016 12:29
@Lukas No informacje o wyborze mieszanek będą jawne przed wyścigami ;)
Lukas
23.02.2016 12:21
Takie informacje przecież zamieszczamy od bardzo dawna po wyścigach :) W kwestii tego co kto ma zamiar użyć to gdybyśmy mieli te informacje, zespoły F1 zapłaciłyby nam za nie krocie... :)
bolekse
23.02.2016 12:07
@Lukas, no nie pamiętałem jak to się tam skończyło ;) ale myślę, że przy kwalifikacjach byłoby to również przydatne, a przy obecnych przepisach oponowych wręcz rewelacyjna informacja nawet na GP: kto jakich dwóch kompletów używał, lub ma zamiar użyć w GP.
Lukas
23.02.2016 12:02
@bolekse przypomnę jak sprawa się skończyła - nie ma opcji :) Poza tym jest to przydatne tylko przy testach, więc gadżet raczej zbędny.
bolekse
23.02.2016 12:01
@Lukas, kiedyś ktoś już chyba poruszał ten wątek - przydałoby się zamiast pirelli w tabelce podać typ opony na jakiej dany czas był wykonany. W sumie to wystarczy kółeczko z kolorem, to P i tak nic nie wnosi bo każdy wie, że tylko Pirelli jest ;) (chyba że do historii to rozumiem, to może mieć znaczenie za 5 lat jakby już nie było pirelli)
SkC
23.02.2016 11:58
Na temat czasów okrążeń wypowiadać się nie będę bo to testy ale do przerwy na lunch Alonso zrobił prawie 70 kółek, czyżby koniec problemów z niezawodnością?
Gszegosz
23.02.2016 11:46
Perez wskoczył i od razu widać osiągi FI.
bartoszcze
23.02.2016 11:44
VET na US zszedł poniżej 1:23.
michal132
23.02.2016 11:32
chyba w końcu Manor doczekał się bolidu F1 Vettel na ss 1:23 6 @bartoszcze Ricciardo na ultra miękkich :D
bartoszcze
23.02.2016 11:31
Ciekawe czy ktoś zaryzykuje ultramiękkie.
michal132
23.02.2016 11:28
RBR na SS ciekawie do ilu zejdzie :D
bartoszcze
23.02.2016 11:02
W zeszłym roku w drugi dzień najlepszy czas to 1:24,5 na miękkich. Dziś już trzy bolidy poniżej 1:25 na pośrednich.
michal132
23.02.2016 10:49
Toro Rosso zdechło czerwona flaga
rvs
23.02.2016 10:44
@bartoszcze Widocznie wszystko chodzi jak w szwajcarskim zegarku:) A póki co to trzeba czekać. Ricciardo mówił, że jest tak samo jak w zeszłym roku... Poza tym mówi się, że Alonso w trakcie testów ma podjąć decyzję, czy będzie jeździł w 2016 dla McLarena. Ciekawie...
michal132
23.02.2016 10:13
@bartoszcze Palmer powiedział po wczorajszym dniu że brakuje trochę mocy w porównaniu do Mercedesa ale za to silnik ma lepsze właściwości jezdne ;)
bartoszcze
23.02.2016 10:11
Beznadziejny ten silnik Renault, że Ricciardo ma czas w Top3. O, przepraszam: silnik Tag Heuer ;) Palmer też dziś z sensownym czasem.
Lukas
23.02.2016 09:09
@dxx91 - tak
Pavlos Le Paul
23.02.2016 09:07
Czyli dzisiaj marne szanse znów, że ktoś przejedzie więcej od Merca?
michal132
23.02.2016 08:57
Mercedes szaleje ;/
dxx91
23.02.2016 08:56
Na testach mają dostępne wszystkie 7 typów opon?
Ambrozya
23.02.2016 08:55
[quote="Pavlos Le Paul"]Ciekawe czy dzisiaj coś mnie zaskoczy.[/quote] Bezawaryjny dzień McLarena ;>
jabkogizmo
23.02.2016 08:52
Testy można śledzić na: http://www.gpupdate.net/en/testresults/1757/formula-1-test-at-circuit-de-catalunya-23-february-2016/ oraz http://beta.autosport.com/live/commentary/id/1866595/formula-1-testing-2016-barcelona-f1-test-day-2
dxx91
23.02.2016 08:51
50 minut sesji, a Merc zbliża się do 100 km przejechanych :)
Pavlos Le Paul
23.02.2016 08:26
No dobra, pora na drugą rundę. Ciekawe czy dzisiaj coś mnie zaskoczy.