Honda zamierza skupić się na poprawie osiągów jednostki

Japoński producent widzi największe pole do poprawy w silniku spalinowym
09.04.1610:54
Mateusz Szymkiewicz
2328wyświetlenia


Szef projektu F1 - Yusuke Hasegawa, ujawnił, że Honda zamierza skupić się teraz na poprawie osiągów jednostki napędowej.

Japoński producent po katastrofalnym sezonie 2015, który stał pod znakiem słabej oraz bardzo zawodnej jednostki, w tym roku dokonał dużych postępów pod względem bezawaryjności. Z tego powodu szef projektu F1 ujawnił, że Honda wreszcie może się skupić na pracach nad poprawą osiągów i największe pole do poprawy widzi po stronie silnika spalinowego.

Bardzo trudno to powiedzieć, ale najpierw koncentrowaliśmy się na niezawodności i myślę, że udało nam się poprawić pod tym względem, pomimo faktu, że były pewne kłopoty w Bahrajnie - powiedział Yusuke Hasegawa. Teraz skupiamy się na osiągach silnika spalinowego, ponieważ wiemy, że obecny nie wystarczy do awansu do Q3. Więc co mogę powiedzieć... Myślę, że obecne osiągi są dosyć rozsądne. Uważam, iż teraz jesteśmy na poziomie jakiego się spodziewaliśmy. Myśleliśmy o obecnej pozycji. Nie jest ona bardzo dobra, ale uważam, że jest rozsądna.

Honda w pozostałej części sezonu ma do wykorzystania jeszcze czternaście tokenów i niewykluczone, że część z nich wykorzysta na Grand Prix Hiszpanii. Moc jednostki oraz silnika spalinowego to coś, co musimy poprawić. Nadal mamy niewystarczającą prędkość na prostych. Możemy wykorzystać tokeny na moc silnika, a także na jego rozwój. Cała ta kwestia pozostaje otwarta. Pod względem niezawodności nie uważam, by była taka konieczność.

KOMENTARZE

8
bartoszcze
10.04.2016 02:17
@AleQ Za ograniczenie umysłowe się nie banuje. Zostaje przycisk "ukryj".
AleQ
10.04.2016 12:52
@up No tak, zapewne winą np. Buttona była awaria w Bahrajnie. Kiedy szanowna redakcja zbanuje tego dzieciaka z Onetu? W Boże Narodzenie?
mikonegatio
10.04.2016 12:39
Będzie o to ciężko mając do dyspozycji tych kierowców...
---
10.04.2016 11:36
@+AS+ Pod koniec sezonu? Pan Arai rok temu przed Monako mówił, że chce podium w następnych trzech wyścigach, gdy nie miał wtedy nawet jeszcze punktów :))) ... w te trzy wyścigi, jak pamiętamy, 5 na 6 z ich bolidów, że tak powiem, nie dojechało do mety, szósty zdobył marne cztery punkty. Ale gościu sam sobie nie zaprzecza tym stwierdzeniem. Wygląda na znacznie większego realistę od Araia, który nawet mimo kolesiostwa z szefem całego koncernu został wywalony. Zapewne ten Hasegawa w przeciwieństwie do poprzednika rzeczywiście od początku miał realne cele.
krecik705
09.04.2016 10:22
@marios76 Tak czy inaczej mieli poprawiać silnik. W zeszłym roku ich problemem było opanowanie do końca MGU-H, ale też problem z 'size zero'. Tak bardzo zrobili 'size zero', że turbosprężarka była 'size -1'. Była za mała do obsługi takiego silnika i stąd (w połowie, bo druga połowa to sam silnik) takie osiągi silnika z turbo. W jednym z wywiadów pan Hasegawa powiedział, że mogli to naprawić, że mogli przejść z rozmiaru '-1' na '0'. Chcieli nawet poprawić cały pakiet turbo z MGU-H na wydajniejszy, bo byli w stanie. Rozwiązania były gotowe do wdrożenia. Tylko tokenów nie było... Dlatego musiały one zostać spożytkowane w inny sposób. Z resztą Ferrari w 2014 roku też poszło w 'size zero'. "W nagrodę" na początku sezonu 2015 od razu zużyli ich aż 22 i efekty było widać od razu.
zitol
09.04.2016 09:13
Nowy Civic Type R udał im się im milion razy lepiej :)
marios76
09.04.2016 07:14
Czyli doszli do wniosku, że najwiecej mozna i trzeba zrobic z samym silnikiem. Mylę się, czy w zeszlym roku widzieli najwieksze możliwości do poprawy w MGUH?
+AS+
09.04.2016 11:33
[quote]Myśleliśmy o obecnej pozycji.[/quote] Szczególnie Fernando, według którego mieli już pod koniec poprzedniego roku walczyć o podium. Aj Honda, Honda...