Marchionne: F1 musi dużo lepiej wykorzystywać media cyfrowe

Włoch uważa, że sport nie może pozwolić sobie na psucie swego wizerunku publicznymi sporami.
25.04.1612:02
Nataniel Piórkowski
1059wyświetlenia


Dyrektor wykonawczy koncernu Fiat Chrysler Automobiles - Sergio Marchionne, uważa, że Formuła 1 powinna lepiej wykorzystywać możliwości jakie dają media cyfrowe.

W tym miesiącu Twitter podpisał wartą wiele milinów dolarów umowę dającą mu możliwość przeprowadzania transmisji na żywo z dziesięciu meczów NFL w sezonie 2016/2017.

Tymczasem szef FOM - Bernie Ecclestone w dalszym ciągu wykazuje olbrzymią niechęć do portali społecznościowych. Półtora roku temu temu Brytyjczyk otwarcie przyznał nawet, że nie jest zainteresowany tweetowaniem, Facebookiem i innymi tego typu nonsensami.

Marchionne podkreśla jednak, że Formuła 1 musi w końcu zacząć wykorzystywać potencjał Internetu. Formuła 1 to sport, który wymaga poświęcania olbrzymiego zaangażowania: zarówno pod względem liczby osób, jakie poświęcają mu swoje życie, jak również nakładów finansowych.

Widząc jak sport nie wykorzystuje w pełni możliwości zaprezentowania się przed widzami, może zrobić się przykro. Musimy zmienić sposób nawiązywania kontaktu z fanami. Sprawić, aby wyścigi były dostępne dla każdego. Jeśli mam być szczery, to nie powiedziałbym, że media cyfrowe są najbardziej rozwiniętą przez nas częścią biznesu. Trzeba w końcu coś z tym zrobić. Wszyscy mają tego świadomość i wszyscy naciskamy na zmiany. Wszystkim producentom silników - nam, Mercedesowi, nawet Hondzie i Renault - zależy na ochronie interesów Formuły 1 - powiedział dyrektor FCA.

Sport jest bardziej zjednoczony, niż mogłoby się wydawać - dodał Włoch nawiązując do stanu serii Grand Prix. Koniec końców trzeba być bardzo ostrożnym, gdy ludzie robią spory szum wokół tego, co dzieje się w F1. Mierzyliśmy się z takimi problemami w przypadku formatu kwalifikacji, który w ciągu dwóch pierwszych wyścigowych weekendów sezonu wywoływał sporo kontrowersji. Tego typu próby i błędy są niepotrzebne. Moglibyśmy rozwiązywać takie sprawy dużo spokojniej i z dala od publiczności. To dla nas lekcja i wszyscy muszą wyciągnąć z niej wnioski - wyjaśniał Marchionne.

KOMENTARZE

3
General
25.04.2016 12:52
Transmisje internetowe rosną w siłę, ponieważ polepszyła się jakość transmisji i przesyłu danych (pamiętacie np. raczkujące Sopcasty czy problemy z buforowaniem?) - zarówno tych płatnych, jak i darmowych transmitujących "na lewo". Dodatkowo opcja VOD, czyli możesz oglądnąć sobie jakiś film, serial czy transmisję sportową, wtedy kiedy Ci to pasuje. Jeżeli to nie jest jakieś ważne wydarzenie, to część ludzi rezygnuje z oglądania tego na żywo, tylko odpala nagrywarkę lub właśnie korzysta z opcji VOD. Jedyny minus w Polsce, że np. ITI czy C+ trzyma wyścig/mecz NBA do 3 dni jako retransmisje. Nie wiem czy to jest podyktowane mimo wszystko zmuszeniem ludzi do oglądania wydarzenia na żywo, czy też nie zapychaniu sobie miejsca na serwerze, ale myślę, że powinni rozszerzyć tę opcję do 7 lub 14 dni.
slipstream
25.04.2016 10:59
Ciekawe co powie pan Ecclestone jak media społecznościowe zechcą wykupywać prawa podobnie jak telewizje. Bo właściwie na tej zasadzie to działa - Facebook Twitter czy YouTube stają do przetargów zupełnie jak Sky, RTL czy ktokolwiek inny jako kolejny potencjalny nadawca. Zapewne jakby sypnęli konkretną kwotą przed oczyma Berniego to by mu się odmieniło spojrzenie na te portale. Swoją drogą, w sytuacji kiedy te portale stają na równi do walki o prawa telewizyjne zwiastuje to ostateczny zmierzch telewizji, bo transmisje sportowe są właściwie ostatnią rzeczą jaka utrzymuje telewizję przy życiu.
joker5dusiek
25.04.2016 10:39
[quote]Wszystkim producentom silników – nam, Mercedesowi, nawet Hondzie i Renault – zależy na ochronie interesów Formuły 1[/quote] I wszystko jasne:)