GP Monako: Vettel z najlepszym czasem przed kwalifikacjami

Niemiec podczas finałowej sesji treningowej uzyskał wynik 1:14,650
28.05.1612:08
Mateusz Szymkiewicz
5091wyświetlenia


Po dniu przerwy Formuła 1 powróciła do akcji w sobotę, podczas której rozegrano trzecią sesję treningową na ulicznym oraz słonecznym torze w Monte Carlo. Jak zwykle blisko usytuowane bariery nie pozostawiały kierowcom marginesu błędu i kilkakrotnie mogliśmy oglądać ich próby zachowania bolidów w jednym kawałku.

Jako pierwsi pojawili się na torze reprezentanci Haasa, a zaraz za nimi wyjechał sznur pozostałych bolidów, które rozpoczęły przygotowania do kwalifikacji. Pierwszy w tabeli wyników pojawił się Kimi Raikkonen z czasem 1:22,270 na ultramiękkich oponach, a zaraz po nim wskoczyli Palmer, Massa, Wehrlein, Magnussen, Nasr i Haryanto.

Kolejne minuty przyniosły coraz większą liczbę kierowców na torze, w tym obu zawodników Mercedesa, którzy po kilku okrążeniach na najmiększych oponach od razu wskoczyli na czoło tabeli. Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia sesji w zakrętach numer 13 i 14, Jolyon Palmer złapał uślizg tylnej osi i obrócił się o 90 stopni, uderzając tylnym skrzydłem o barierę. Brytyjczyk zdołał jednak wrócić do garażu, natomiast w trzecim sektorze widniały żółte flagi.

Po uprzątnięciu toru pierwszy czas wykręcił Sebastian Vettel, który pokonał pętlę toru w 1:15,433, a chwilę później musiał uznać wyższość szukającego limitów Nico Rosberga. Dwadzieścia minut po starcie sesji ostro do pracy zabrał się Daniel Ricciardo, który potwierdził świetną formę z czwartku i wskoczył na drugie miejsce z czasem gorszym od liderującego Rosberga tyko o 0,011 sekundy, by zaraz po tym być na czele tabeli z wynikiem 1:14,807.

Na pół godziny przed końcem sesji wszyscy zawodnicy mieli przejechane mierzone okrążenie, a najpóźniej rozpoczęli pracę zawodnicy McLarena. Jako ostatni wyjechał Jenson Button, który koncentrował się na pracy na supermiękkich oponach. Niewiele później doszło do niebezpiecznej sytuacji, gdy Esteban Gutierrez nagle zwolnił przed Lewisem Hamiltonem, który musiał ratować się ucieczką na pobocze wokół zakrętu numer 10. Z kolei Pascal Wehrlein jadący za Rio Haryanto zgłosił swoim szefom, że Indonezyjczyk porusza się w zbyt wolnym tempie.

Około trzynastu minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę na pierwszym miejscu pojawił się Sebastian Vettel jadący na świeżym, ultramiękkim ogumieniu. Na wynik 1:14:650 Niemca od razu chcieli odpowiedzieć zawodnicy Red Bulla i Max Verstappen na wejściu w trzeci zakręt zblokował lewe przednie koło, co doprowadziło do uderzenia przez niego w barierę. Uszkodzenia nie okazały się jednak na tyle duże, by 18-latek nie był w stanie wrócić do mechaników.

Niedługo po Verstappenie z toru wypadł Gutierrez, który zatrzymał się na poboczu za St. Devote i chcąc szybko wrócić do akcji po prostu utknął, psując przy okazji Daniiłowi Kwiatowi szybkie okrążenie. Końcówka sesji była właśnie tym momentem, kiedy kierowcy popisywali się swoim realnym tempem, co czynili reprezentanci Mercedesa, którzy na nowych ultramiękkich oponach wskoczyli przed Red Bulle i odpowiednio na drugim oraz trzecim miejscu mieliśmy Hamiltona z Rosbergiem.

Ostatnie pięć minut stało pod znakiem licznych błędów w pierwszym zakręcie i tak Kevin Magnussen na poboczu za St. Devote zakończył jazdę w trzecim treningu, zatrzymując swoje Renault, niewykluczone że przez problemy techniczne. Z kolei ostatnie sekundy sesji do poprawy swoich rezultatów chcieli wykorzystać Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo i Verstappen, lecz ostatecznie cała piątka pozostała na swoich pozycjach.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,4m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:14,65025
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:14,6680,0180,01824
3Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:14,7720,1220,10429
4Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:14,8070,1570,03522
5Max Verstappen (33)Red Bull RB121:15,0810,4310,27417
6Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:15,2590,6090,17823
7Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:15,3240,6740,06526
8Sergio Perez (11)Force India VJM091:15,3680,7180,04421
9Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:15,5550,9050,18722
10Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:15,6661,0160,11120
11Felipe Massa (19)Williams FW381:16,0681,4180,40229
12Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:16,2571,6070,18924
13Jenson Button (22)McLaren MP4-311:16,2981,6480,04123
14Valtteri Bottas (77)Williams FW381:16,3471,6970,04921
15Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:16,4061,7560,05923
16Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:16,4121,7620,00613
17Romain Grosjean (8)Haas VF-161:16,5271,8770,11527
18Felipe Nasr (12)Sauber C351:16,8672,2170,34023
19Marcus Ericsson (9)Sauber C351:17,0382,3880,17132
20Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:17,4822,8320,44417
21Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:17,5952,9450,11332
22Rio Haryanto (88)Manor MRT051:18,1803,5300,58534
107% najlepszego czasu: 1:19,875

KOMENTARZE

7
mcracer1993
28.05.2016 01:16
@Adakar Tak wiem o tym, bo oglądałem. Zresztą widzieliśmy też reklamę pasty do zębów z udziałem Riccardo. :P
Adakar
28.05.2016 01:07
@mcracer1993 Riccardo wlasnie 0.1 gorszy czas o rekordu Kimiego z 2006 roku zrobil ...
mcracer1993
28.05.2016 01:00
@marios76 Mówisz Hamilton? To teraz Ci powiem, że znowu miał pecha. Bo miał kolejną awarię jednostki napędowej...
marios76
28.05.2016 11:41
@mcracer1993 Brakuje 3 dziesiąty. Sorry za riposty, ale Lewis był nieźle wyhamować w 3 sektorze na ostatnim pomiarowym okrążeniu. <1:14 jest realne, choć trudne ze względu na warunki. Lewis jest w stanie to zrobić, jeżeli będzie musiał i ... pojedzie bezbłędnie.
mcracer1993
28.05.2016 10:24
Mnie się wydaje, że nie - trasa na pewno się poprawi ale czy aż tak? Jeszcze dużo brakuje do złamania bariery 1.14 - dokładniej 6 dziesiątych. Nie wspominajmy tu o rekordzie toru w qualach. Zresztą do tego brakuje ponad sekundę (1:13,532 z 2006 roku i należy do Kimiego Raikkonena, który jeździł w McLarenie).
TommyYse
28.05.2016 10:18
Zapewne tak, nie dość że trasa się poprawi, to i w Q3 tylko 10 samochodów będzie na torze, więc ryzyko utknięcia za kimś relatywnie niskie.
bartoszcze
28.05.2016 10:10
W zeszłym roku FP3 też dla Vettela, ale w Q już tylko nieznacznie poprawił swój czas, a mercedesy dużo bardziej. Pęknie 1.14?