Plany organizacji wyścigu F1 w Las Vegas nabierają kształtów

Herman Tilke stworzył już projekt toru, wykarzystującego słynną ulicę The Strip.
11.06.1617:14
Nataniel Piórkowski
1115wyświetlenia


Plany organizacji w niedalekiej przyszłości GP Las Vegas nabierają konkretnych kształtów, po tym, jak organizatorom imprezy udało się pozyskać wsparcie chińskich inwestorów.

Według doniesień telewizji BBC, konglomerat z Pekinu pokryje koszty związane z planowaniem imprezy, za którą odpowiada amerykański przedsiębiorca - Farid Shidfar i firma P2M Motorsports.

Shadrif przyznał: Są bardzo blisko Las Vegas i robią interesy w branży medialnej, sportowej, technologicznej i rozrywkowej. Są naprawdę olbrzymim konglomeratem. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku ogóle nie spodziewaliśmy się, że się z nami skontaktują, bo byli zaangażowani w wiele innych inicjatyw w stanie Nevada. Są bardzo podekscytowani perspektywami korzyści.

Wiadomo, że powstał już projekt toru ulicznego, w skład którego wchodzi legendarna ulica Las Vegas Strip. Udało nam się zaprojektować tor, który częściowo przebiega przez Las Vegas Strip, nie naruszając interesów ośrodków wypoczynkowych - powiedział Peter Wahl, dyrektor zarządzający Tilke GmbH.

Ten tor z całą pewnością ma swój charakter i może zapewnić kierowcom spore wyzwania ze względu na wysokie prędkości i różne kąty zakrętów. Najlepsze jest to, że obiekt został zaprojektowany z myślą o przyjęciu wielkiej liczby kibiców. Nie mogę się już doczekać, by usłyszeć pierwsze odgłosy odpalanych silników. Las Vegas może stać się jedną z perełek kalendarza F1 - dodał.

Według najbardziej prawdopodobnego scenariusza, pierwszy wyścig na nowym torze w Las Vegas zostanie rozegrany w sezonie 2018. Shadrif nie wyklucza jednak, że Grand Prix zawita do jego miasta już w 2017 roku, jeśli szybko uda się domknąć wszystkie szczegóły całego projektu. Prowadzimy rozmowy na temat sezonu 2018, ale wyścig może odbyć się nawet już w 2017 roku. Potrzebujemy czternastu miesięcy, aby przygotować się do organizacji tej imprezy.

KOMENTARZE

13
mcracer1993
12.06.2016 01:04
@bartoszcze F1 nie korzysta z T12 od 2004, a z T13 (odpowiednik T12 dla motocykli) od 2007 roku, a motocykle od przyszłego roku (prawdopodobnie już na stałe) będą korzystać z nitki F1 - chyba, że strefa bezpieczeństwa zostanie na tym feralnym zakręcie powiększona (o co prosił Valentino Rossi od 6 lat) ale się na to nie zanosi.
enstone
12.06.2016 10:33
@bartoszcze Odnoszę się do przepisów motocyklowych ....
bartoszcze
12.06.2016 09:07
@kwmb Bo to zupełnie inne bolidy i tory, nawet w Monaco mieli inną nitkę (bez wyjazdu na górę). @enstone F1 nie korzysta z T12 w Barcelonie, więc co ma do tego Tilke? Salom miał pecha, tak jak Bianchi czy Senna - minimalna różnica w timingu i by się otrzepał.
enstone
11.06.2016 07:07
Wytyczne wytycznym, ale dzięki m.in. wyasfaltowaniu całego pobocza zakrętu Parabolica na Monzy, WSBK czy MotoGP nie będą się tam właśnie ścigać bo jest zbyt niebezpiecznie - dlatego, że nie ma pułapek żwirowych tylko kilometry asfaltu i taka jest decyzja FIM. Wiem, że nie ma co porównywać motocykli do bolidów, ale gdyby pod Barceloną była żwirowa pułapka przy zakręcie numer 12, to być może Salom mógłby przeżyć ten wypadek, a tak to sunął się bezwładnie ciałem z ogromną prędkością jak po lodzie, wbijając się razem z motocyklem w bandę ....
Yurek
11.06.2016 05:52
[quote="mcracer1993"]Gdybym ja był projektantem torów to tak bym projektował tory, żeby nie było tych kilometrowych poboczy[/quote] Mylisz się. Gdybyś Ty był projektantem, to projektowałbyś tory według wytycznych. Jeżeli FIA żąda asfaltowych poboczy, to kim jest Tilke, żeby na nim wylewać wiadro pomyj? Do tego odnosiło się moje pytanie.
mcracer1993
11.06.2016 05:02
@Yurek To jest pytanie retoryczne. Gdybym ja był projektantem torów to tak bym projektował tory, żeby nie było tych kilometrowych poboczy (jeszcze do tego asfaltowanych) bo to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto - wystarczyłoby trochę mniejsze strefy (podobne do tych jakie są na torach Monza czy Suzuka) ale TYLKO ze żwirowymi pułapkami. Dobra wiadomość jest taka, że - nie wiem czy to jest prawda - na Parabolice (Monza) usuwają asfaltowe pobocze i będzie żwirowa pułapka.
kwmb
11.06.2016 04:45
@Pavlos Le Paul Formuła E ma kogoś swojego.
Yurek
11.06.2016 04:34
Odpadła Turcja - szkoooda, taaaki ciekawy tor. Były plotki o wywaleniu Chin - jaka szkoooda, taaaaki ciekawy tor. To w końcu projektuje dobre tory czy nie? [quote="mcracer1993"]Mało tego te asfaltowanie poboczy oraz wyznaczanie kilometrowych stref bezpieczeństwa jest po prostu skandalem[/quote] Próbowałeś kiedyś działać wbrew poleceniu pracodawcy?
Pavlos Le Paul
11.06.2016 04:20
Co do pana T. To jest gdzieś wykaz kto jeszcze projektuje tory i jakie? (w sensie czy jakies ciekawe obiekty)
mcracer1993
11.06.2016 04:15
Ten Pan Herman T. musi odejść na emeryturę - projekty "Tilkodromów" są coraz gorsze - nie ważne czy to tor klasyczny, czy też uliczny z zakrętami 90 stopni (w przypadku torów w USiA tylko takie są zakręty jak wspomniał wcześniej kolega). Mało tego te asfaltowanie poboczy oraz wyznaczanie kilometrowych stref bezpieczeństwa jest po prostu skandalem - jak jest tor wyścigowy to mają być wokół toru TYLKO żwirowe pułapki - jeśli chodzi o tory klasyczne, bo inaczej będziemy niedługo czekać na kolejną tragedię z udziałem motocyklisty w MŚ czy też WSBK. Jeśli chodzi o tory uliczne lub półuliczne to tutaj jest inna sytuacja (no akurat półuliczny tor Albert Park ma żwirowe pułapki co jest na plus).
---
11.06.2016 03:38
Las Vegas to jest najgorsze miasto jakie widzialem. To co pokazywac beda bedzie oczywiscie piekne, super, bajkowe, ale bylem tam, i w realu to jest tak ze tam co dziesiata osoba jaka zauwazasz to albo ***a bez majtek albo czlowiek wygladajacy jak menel co zapewne jakis czas wczesniej z kasyna wyszedl, juz bez niczego. A co do toru, to trzeba sie przygotowac ze to bedzie kolejny tor z zakretami 90 stopniowymi bo w Amerykanskich miastach to innego ukladu drog nie znajdziesz, dopoki nie ma duzej roznicy poziomow, jak np. w Weehawken.
enstone
11.06.2016 03:37
Tilke i jego wizje torów dla F1 - idiotyczne zakręty 90 stopni, bezsensowne krótkie proste na których nie ma jak wyprzedzić ....
pancio93
11.06.2016 03:27
Ciekawe ile Bernie dostaje łapówki od Tilkego za to, że ma monopol na projektowanie nowych torów. Tak jakby nie istniały inne firmy lub nie miały na tyle wyobraźni i umiejętności do stworzenia czegoś innego.