Rosberg stracił drugie miejsce wywalczone na Silverstone

Niemiec został ukarany za złamanie ograniczeń w komunikacji radiowej.
10.07.1619:26
Nataniel Piórkowski
5345wyświetlenia


Nico Rosberg został ukarany doliczeniem 10 sekund do czasu wyścigu za złamanie zasad dotyczących ograniczeń w komunikacji radiowej podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Na czterdziestym szóstym okrążeniu Niemiec gwałtownie stracił tempo na skutek problemów z funkcjonowaniem przekładni. Po zgłoszeniu usterki syn mistrza świata z 1982 roku otrzymał od inżyniera Mercedesa wskazówki dotyczące wprowadzenia zmian w ustawieniach oraz pomijania siódmego biegu.

W wyniku zasądzonej kary czasowej Rosberg spadł z drugiego na trzecie miejsce. 18 punktów wywiezie z Silverstone Max Verstappen, który dojechał do mety ze startą ośmiu sekund do Lewisa Hamiltona.

Począwszy od weekendu na Silverstone Międzynarodowa Federacja Samochodowa wprowadziła ostrzejsze zasady postępowania w przypadku wykrycia naruszenia przepisów dotyczących komunikacji radiowej. Od tego weekendu każdy taki przypadek jest przekazywany bezpośrednio do analizy zespołowi sędziów sportowych. Wcześniej kontrola wyścigu wydawała jedynie słowne ostrzeżenie.

Po zakończeniu analizy incydentu oraz rozmowie z Rosbergiem i przedstawicielem Mercedesa, sędziowie wydali oświadczenie, w którym możemy przeczytać: Po dokładnym zbadaniu sprawy, sędziowie orzekli, że zespół przekazał kierowcy informacje, które zostały dopuszczone na mocy dyrektywy technicznej 014-16. Jednakże sędziowie ustalili, że zespół poszedł dalej i dostarczył kierowcy instrukcje, które nie zostały dozwolone wspomnianą wcześniej dyrektywą techniczną, co stanowi złamanie artykułu 27.1 Regulaminu Sportowego, mówiącego o tym, że kierowca musi prowadzić bolid samodzielnie i bez pomocy.

KOMENTARZE

27
dejacek
11.07.2016 03:45
no i dobrze. Odbyła się oficjalna wycena niedozwolonych podpowiedzi. Przecież teraz każdy zespół może podpowiadać zawodnikowi za cenę doliczenia 10 sek. No chyba że będą równi i równiejsi i np. Haas dostanie czarną flagę
marios76
11.07.2016 09:50
@Player1 Oddawaj puchara! ;) Nie jest źle, tylko sie zamienią, Maks przyjmie z radoscia :) A Mercedes jak ma odrobine honoru jeszcze, to odpusci apelacje, bo kara żadna. Nico nie bylo by w punktach, a jest podium. Za dobrze na tym wyszli. Po apelacji powinno bys DSQ...
+AS+
11.07.2016 09:43
Największym przegranym jest Force India. Gdyby wiedzieli, że mówiąc o usterce hamulców Perezowi wyścig temu dostaliby żałosną karę 10 sekund, to by go nie narażali na wypadek. Poza tym to dość żałosne, że za brak w paliwa w baku po kwalifikacjach jest dyskwalifikacja, a za przepis który się powtarza godzinami przez ostatnie pół roku jest lekkie skarcenie i tylko drobna kara. Panie Ecclestone, idź pan w ch...
bartoszcze
11.07.2016 09:32
[quote="Player1"]myślałem, że nie nakłada się kar zawodnikom z pudła[/quote] Zapytaj Ricciardo o trofeum z GP Australii 2014 ;)
Player1
11.07.2016 09:08
[quote="bartoszcze"]Kara "pozycjami" jest zwykle dla zawodnika, który nie ukończył wyścigu.[/quote] Chodziło mi o to, że myślałem, że nie nakłada się kar zawodnikom z pudła. W końcu w TV jak byk ROS na 2 miejscu :). I teraz co ROS ma oddać puchar.
marios76
10.07.2016 11:19
@--- Popieram- śmieje się nadmiaru przepisów do przestrzeania:) @szajse masz "like" ;)
szajse
10.07.2016 09:16
Kara śmieszna. Szkoda że nie 5 sekund... Przekazując mu te instrukcje inżyniery z merca wiedziały, że g... im zrobią i najwyżej spadną za Verstappena. Jakby Rosberg musiał się głowić przez kwadrans nad rozwiązaniem problemu to spadłby znaaaaaacznie dalej niż na najniższy stopień podium. Kalkulacja była więc prosta i ośmieszająca te przepisy i "kary".
Ambrozya
10.07.2016 08:16
Smutna ta F1, To już nawet nie jest groteska. Przykre...
TommyYse
10.07.2016 08:07
@FM WMR Tak się składa że na wyścigi latają razem prywatnym odrzutowcem wraz z kilkoma innymi kierowcami i kolegami z padoku więc to nie będzie problem.
---
10.07.2016 07:48
@marios76 ... nie rozumiem o co ci chodziło w tej ironii ... popierasz mój pomysł czy krytykujesz?
FM WMR
10.07.2016 07:11
Haha,ale jaja ,Rosberg pojedzie do Maxa czy na odwrót,w celu wymiany trofeum?
marios76
10.07.2016 07:08
@--- Jestem za wprowadzeniem bolidów sterowanych radiowo: z boksów z symulatora. Nie trzeba będzie przekazywać komunikatów, kierowca będzie bezpieczniejszy i Halo nie będzie potrzebne. Syf, a kara coz: jest zakaz, jest złamanie, jest wina , jest karą. @pancio93 szybciej zakazana: za dużo spekulacji wokół. Zezwolić na wszystko, ale na tablicy jak dawniej...
pancio93
10.07.2016 06:48
Wg mnie komunikacja radiowa powinna być albo całkowicie dozwolona, albo całkowicie zakazana. W przeciwnym wypadku prowadzi to do wypaczeń, różnych interpretacji i ogólnego bałaganu.
---
10.07.2016 06:34
Gdy wprowadzili zakazy w komunikacji to się cieszyłem, ale teraz widać że to jest głupie. Najlepszym pomysłem na to wszystko myślę to by było znaczące ograniczenie liczby tych przycisków na kierownicy, tych ustawień które w trakcie wyścigu kierowca może sobie zmieniać.
paymey852
10.07.2016 06:32
[quote="Player1"]w Baku winą zamieszania był "dziwny" tryb pracy jednostki napędowej, w Silverstone awaria skrzyni. [/quote] Nie znam ostatecznej wersji ale problem Rosberga rozwiązał restart więc to też można nazwać "dziwny" tryb pracy s.biegów.
enstone
10.07.2016 06:31
Zmiana barw kasku za drugim razem też będzie skutkowała doliczeniem +10sek do końcowego wyniku ..?? :D
bartoszcze
10.07.2016 06:14
@Player1 Kara "pozycjami" jest zwykle dla zawodnika, który nie ukończył wyścigu.
deeze
10.07.2016 06:10
Hmm, odejdzie Kimi, to chyba już ostatecznie się odleczę od F1... Farsa.
rno2
10.07.2016 06:06
A tymczasem Red Bull jest już tuż tuż za Ferrari w klasyfikacji konstruktorów :-)
bartoszcze
10.07.2016 06:03
@mich909090 W Baku nie było problemu mogącego spowodować przerwanie jazdy.
Player1
10.07.2016 06:00
[quote="mich909090"]Hamilton przez pół wyścigu w Baku nie dostał żadnych wskazówek[/quote] Po pierwsze w Baku oboje mieli z tym problem. Po drugie w Baku winą zamieszania był "dziwny" tryb pracy jednostki napędowej, w Silverstone awaria skrzyni. PS. Dziwne, że zmienili już istniejący wynik wyścigów. Myślałem, że ROS dostanie +5 miejsc w następnym lub coś w ten deseń
mich909090
10.07.2016 05:54
@Michal2_F1 I tak Rosberg jest na plus bo gdyby mu nie pomogli to pewnie nie ukończyłby tego wyścigu.
Michal2_F1
10.07.2016 05:45
@mich909090 Przecież stracił 2 miejsce. Co nie zmienia faktu, że przepisy radiowe fatalne. Wolna amerykanka.
kwmb
10.07.2016 05:42
@stanislaw11 Jeden, bo przed Austrią wymieniali. Kara bez sensu, bo i zasada bez sensu.
stanislaw11
10.07.2016 05:40
A wiadomo ile wyścigów miała skrzynia Rosberga ?? Jeśli problem był ze skrzynią, a nie z elektroniką, to czy w przypadku ewentualnej wymiany skrzyni czeka go kara ??
mich909090
10.07.2016 05:33
No i pięknie. Hamilton przez pół wyścigu w Baku nie dostał żadnych wskazówek, a tutaj Rosberg natychmiast dostał rozwiązanie problemu i przez to utrzymał 2 miejsce.
mcracer1993
10.07.2016 05:33
Ha i praktycznie nic nie zostało z tej wielkiej przewagi Rosberga nad Hamiltonem. Także walka o mistrzowski tytuł zaczyna się od nowa, a dzięki temu Verstappen włączył się do gry o 3 miejsce w generalce.