GP Wielkiej Brytanii: opony użyte w wyścigu
Najpopularniejsza wśród kierowców okazala się strategia dwóch postojów.
10.07.1617:48
2249wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Postój 1 | Postój 2 | Postój 3 | Suma |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Hamilton | Wn | In (7) | Mn (17) | 2 | |
2. | Rosberg | Wn | In (7) | Mn (17) | 2 | |
3. | Verstappen | Wn | In (7) | Mn (18) | 2 | |
4. | Ricciardo | Wn | In (6) | Mn (17) | 2 | |
5. | Raikkonen | Wn | In (5) | Mn (16) | 2 | |
6. | Perez | Wn | In (7) | Mu (17) | 2 | |
7. | Hulkenberg | Wn | In (5) | Mu (17) | 2 | |
8. | Sainz | Wn | In (5) | Mn (17) | 2 | |
9. | Vettel | Wn | In (5) | Mn (15) | 2 | |
10. | Kwiat | Wn | In (6) | Mn (16) | 2 | |
11. | Massa | Wn | In (6) | Mn (16) | Sn (38) | 3 |
12. | Button | Wn | In (6) | Mn (17) | 2 | |
13. | Alonso | Wn | In (5) | Mn (17) | Mn (39) | 3 |
14. | Bottas | Wn | In (5) | Mn (16) | 2 | |
15. | Nasr | Wn | In (7) | Mn (16) | 2 | |
16. | Gutierrez | Wn | In (5) | Mn (17) | 2 | |
17. | Magnussen | Wn | In (5) | Mn (17) | Sn (40) | 3 |
18. | Palmer | Wn | In (6) | Mn (16) | Mu (19) | 3 |
19. | Haryanto | Wn | In (6) | Mn (17) | 2 | |
20. | Grosjean | Wn | In (5) | Mu (16) | 2 | |
21. | Ericsson | Wu | In (7) | Iu (10) | 2 | |
22. | Wehrlein | Wn | In (5) | 1 |
S = Miękka mieszanka
W = Deszczowe opony
I = Przejściowe opony
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
INFORMACJA PIRELLI
Silverstone, 10 lipca 2016 - Lewis Hamilton z Mercedesa po raz czwarty wygrał swój domowy wyścig, korzystając z trzech różnych rodzajów ogumienia Pirelli. Kwadrans przed startem Grand Prix Wielkiej Brytanii nad torem przeszła ulewa i rywalizację rozpoczęto za samochodem bezpieczeństwa. Wszyscy kierowcy musieli skorzystać zatem z deszczowych opon Cinturato „niebieskich”.
Kiedy po pięciu okrążeniach samochód bezpieczeństwa zjechał z toru, wielu kierowców zjechało od razu do alei serwisowej po przejściowe opony Cinturato „zielone”. Z kolei wkrótce potem liderzy wykorzystali wirtualną neutralizację do wykonania swoich zmian.
Punkt zmiany - kiedy po zmianie na slicki tempo jest lepsze niż przy pozostaniu na oponach przejściowych - przypadł w przypadku większości zespołów na okrążenia od piętnastego (kiedy jako pierwszy zjechał Sebastian Vettel z Ferrari) do osiemnastego z 52 kółek. Czas zjazdu był bardzo ważny, bo założenie właściwych opon w odpowiednim momencie dawało szansę na pokaźne zyski czasowe. Po starcie na mokrej nawierzchni kierowcy nie musieli już wykorzystać w wyścigu dwóch różnych mieszanek slicków.
Co ciekawe, na półmetku wyścigu wszyscy kierowcy pozostający na torze korzystali dokładnie z takich samych opon: po deszczowych założyli przejściowe, następnie pośrednie. Większość stawki do samej mety jechała na pośredniej mieszance, realizując strategię dwóch pit stopów. Tak postąpiła cała pierwsza dziesiątka, a czołową trójkę na mecie przedzieliło około 10 sekund. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który zatrzymywał się trzy razy, był Felipe Massa z Williamsa, który w końcówce zjechał po miękkie opony.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Zapowiadany od dawna deszcz wreszcie pojawił się tuż przed startem wyścigu, co oczywiście całkowicie zmieniło obraz wyścigu oraz strategię związaną z ogumieniem - także za sprawą długiej jazdy za samochodem bezpieczeństwa. W rezultacie walczono na przesychającym torze i kierowcy stopniowo przesiadali się z opon deszczowych na przejściowe, a następnie na slicki. Odpowiedni czas zjazdu był bardzo istotny. Przez cały dystans trwała zacięta walka o czołowe pozycje. Wyścig stał pod znakiem bardzo zmiennych warunków i pogody charakterystycznej dla Wielkiej Brytanii, ale kierowcy mogli przez cały czas utrzymywać wysokie tempo, aż do flagi w biało-czarną szachownicę.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Deszcz sprawił, że prognozy dotyczące strategii spełzły na niczym i kierowcy musieli reagować na zmieniające się warunki, w miarę przesychania nawierzchni. Hamilton prowadził po starcie i na siódmym okrążeniu założył opony przejściowe, a na 17. okrążeniu pośrednie slicki.