FIA zaostrza przepisy o komunikacji radiowej

Działania Federacji są pochodną incydentu związanego z Nico Rosbergiem z GP Wielkiej Brytanii.
21.07.1614:19
Nataniel Piórkowski
1359wyświetlenia


Międzynarodowa Federacja Samochodowa zaostrzyła przepisy dotyczące komunikacji radiowej.

Organ zarządzający zdecydował się na ten ruch po kontrowersjach z Grand Prix Wielkiej Brytanii i karze, jaką sędziowie zdecydowali się nałożyć na Nico Rosberga.

Niemiec otrzymał od swego inżyniera porady dotyczące ustawień bolidu, które pomogły mu uporać się z problemami ze skrzynią biegów i z dużym prawdopodobieństwem - dojechać do mety wyścigu.

W dyrektywie technicznej przekazanej w środę wszystkim zespołom, FIA dokonała znaczącej zmiany w punkcie drugim na liście zakazanych wiadomości. We wcześniejszej wersji brzmiał on: Wskazanie krytycznego problemu z bolidem. Każda wiadomość tego typu może być przekazana tylko wtedy, gdy awaria danego systemu jest nieuchronna i potencjalnie oznacza jego wycofanie się z wyścigu.

W obecnej wersji czytamy: Wskazanie problemu z bolidem. Każda wiadomość tego tylu musi zawierać nieodwracalną instrukcję zjazdu do alei serwisowej w celu wyeliminowania problemu bądź wycofania samochodu z dalszej rywalizacji. Jeśli zmodyfikowany punkt drugi obowiązywałby w trakcie GP Wielkiej Brytanii, Rosberg zostałby zmuszony do zjazdu do alei serwisowej, gdzie Mercedes mógłby mu udzielić wskazówek mogących wyeliminować problem ze skrzynią biegów.

Zmianie uległ również punkt trzeci. Wcześniej mówił on o wiadomościach odnoszących się do informacji o uszkodzeniach samochodu, a w obecnym kształcie o informacjach dotyczących uszkodzeń karoserii.

KOMENTARZE

9
dejacek
22.07.2016 06:15
a już myślałem ze jest casus i teraz każdy kto skorzysta z radia dostanie 10 sek kary. Niestety tak prosto być nie może. Za każdym razem kara będzie ustalana indywidualnie proporcjonalnie do "znajomości" szefa zespołu
lakeman
22.07.2016 05:53
Niech zabronią używania radia, do łask wrócą stare, dobre i efektowne tablice informacyjne :)
bartoszcze
21.07.2016 06:53
[quote="TommyYse"]Zakazanie prowadzenia za rączkę jest w porządku[/quote] Tylko kto to napisze tak, żeby zakazać tylko prowadzenia za rączkę :P
TommyYse
21.07.2016 06:25
@Arya No i jeszcze w tym roku tego team radio jest bardzo mało - ale nie możemy mieć wszystkiego. Zakazanie prowadzenia za rączkę jest w porządku, ale tylko to.
Arya
21.07.2016 06:18
Im bardziej z tym kombinują tym mniej mi się to podoba. Na siłę ten zakaz jak dla mnie. I jedynie wprowadza dodatkowy element losowości i element komediowy, patrząc na Team Radio :P
bartoszcze
21.07.2016 04:07
@aronek No to przecież właśnie zezwalają. "Box, box, masz problem z hamulcami" @hpantak Masz rację, prościej zakazać dostępu do telemetrii. "Mam problem - Zjedź, zobaczymy".
aronek
21.07.2016 02:54
Jakkolwiek głupie są przepisy o komunikacji radiowej, to mogliby chociaż zezwolić na informowanie o awariach hamulców. Przecież padające hamulce to niebezpieczna sprawa, patrz przykład Pereza na A1 Ringu.
rocque
21.07.2016 01:24
[quote]„Wskazanie problemu z bolidem. Każda wiadomość tego tylu musi zawierać nieodwracalną instrukcję zjazdu do alei serwisowej w celu wyeliminowania problemu bądź wycofania samochodu z dalszej rywalizacji”[/quote] Już widzę jak kierowca walczący o jakiś dobry wynik ma problem i woli się wycofać niż stracić kilka miejsc z powodu kary...
hpantak
21.07.2016 01:03
Zakazy komunikacji radiowej to chyba najgorsze co wymyśliła FIA. Sztucznie utrudniają F1.