GP Japonii: Rosberg z najlepszym czasem w 2. treningu
Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na Suzuce.
07.10.1608:37
4869wyświetlenia
Nico Rosberg popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas drugiego treningu przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Japonii, utrzymując za sobą w tabeli Hamiltona i Raikkonena.
Pierwszym bolidem, który wyjechał z alei serwisowej po rozpoczęciu zajęć był Haas VF-16 Romaina Grosjeana, który w trakcie porannej sesji zaliczył drobną kraksę w zakręcie Degner. Wkrótce do Francuza dołączyli pozostali kierowcy, a Sebastian Vettel szybko pokonał pomiarowe kółko na twardych oponach, ustanawiając czas 1:34,150s. Kilka minut po starcie treningu Kevin Magnussen spowodował wywieszenie żółtych flag w nawrocie, wskutek wyjazdu na żwirowe pobocze.
Po piętnastu minutach na czele klasyfikacji znajdował się już Nico Rosberg z wynikiem 1:33,758s, wykręconym na na pośrednich oponach. Kilka chwil po tym, jak Niemiec przejechał linię mety, jego czas poprawił o prawie 0,3s na twardej mieszance Lewis Hamilton. Krótko po tym Daniił Kwiat o mały włos nie rozbił swego bolidu wyjeżdżając na prostą startową. Kierowca Toro Rosso zahaczył o trawę, co doprowadziło do obrócenia się jego samochodu wokół własnej osi. Po przygodzie do jakiej doszło za szykaną Casio Rosjanin wrócił do garażu Toro Rosso, gdzie szybko został otoczony przez swoich mechaników. W międzyczasie Verstappen i Ricciardo awansowali ma odpowiednio trzecią i piątą lokatę.
Około pół godziny po rozpoczęciu popołudniowych jazd, Vettel powrócił na czoło tabeli z rezultatem 1:33,103s - w bolidzie czterokrotnego mistrza świata znajdowały się już jednak miękkie opony. Na trzecie miejsce awansował z kolei Perez, rozdzielając tym samym dwójkę reprezentantów Mercedesa. Wkrótce jednak w W07 Hybrid Rosberga pojawiły się oznaczone żółtym kolorem Pirelli PZero, a lider mistrzostw świata ustanowił wynik 1:32,250s, zapewniając sobie pozycję lidera. Na drugie miejsce wskoczył po chwili Raikkonen - Fin tracił jednak do zawodnika stajni z Brackley około 0,3s.
Na krótko przed półmetkiem sesji Esteban Gutierrez zatrzymał swój bolid pomiędzy zakrętami Dunlopa i Degner 1. Na wyjeździe z popularnych "esek" posłuszeństwa odmówił silnik w bolidzie Meksykanina. Po krótkiej akcji porządkowych dyrekcja wyścigu odwołała okres wirtualnej neutralizacji, a kierowcy powrócili do jazdy w wyścigowym tempie. Kilka minut obowiązywania VSC pokrzyżowało jednak szybki Danielowi Ricciardo, który stracił możliwość wykonania przejazdu na miękkiej mieszance. Podczas gdy Australijczyk przebywał w garażu, gdzie mechanicy Red Bulla przygotowywali już jego bolid do dłuższych przejazdów, Max Verstappen zaliczył awans na czwarte miejsce, pomiędzy Raikkonena i Vettela.
Początek symulacji tempa wyścigowego nie przebiegał po myśli Fina, który narzekał na problemy z prowadzeniem się bolidu:
Czuję się tak, jakbym nie miał przedniego skrzydła- mówił Fin za pośrednictwem team radio. Rozpoczynając przejazdy z dużym zapasem paliwa wielu kierowców popełniało błędy zbyt mocno opóźniając hamowanie do niektórych zakrętów i mocno blokując opony - w gronie tym znajdowali się zarówno doświadczony Massa, jak i wschodząca gwiazda F1 - Verstappen. Mercedes tradycyjnie podzielił obowiązki związane z oceną pracy ogumienia: Hamilton korzystał z twardej, a Rosberg pośredniej mieszanki. Ciąg dalszy problemów z hamulcami przeżywał z kolei Romain Grosjean.
W końcówce sesji nad torem zaczęły zbierać się coraz ciemniejsze chmury - nic nie wskazywało jednak na to, by przed końcem zajęć miał spaść z nich deszcz. Po zjeździe do boksu i wymianie opon na twarde Verstappen powrócił na tor w niefortunnym momencie, mając przed sobą wielu kierowców w wolniejszych bolidach. Na marudera (dokładnie Marcusa Ericssona), natrafił również Hamilton, który po chwili dekoncentracji zdecydował się na zaatakowanie Szweda w nawrocie, mocno blokując przy tym lewą przednią oponę. Chociaż na pojedynczym okrążeniu Rosberg i Hamilton dysponują znaczącą przewagą nad rywalami,to sugerując się czasami okrążeń z dłuższych przejazdów można jednak sugerować, że pod względem tempa wyścigowego Mercedes może czuć na swoich plecach oddech Red Bulla.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:32,250 | 35 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:32,322 | 0,072 | 0,072 | 35 | |
3 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF16-H | 1:32,573 | 0,323 | 0,251 | 26 | |
4 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB12 | 1:33,061 | 0,811 | 0,488 | 29 | |
5 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF16-H | 1:33,103 | 0,853 | 0,042 | 34 | |
6 | Sergio Perez (11) | Force India VJM09 | 1:33,570 | 1,320 | 0,467 | 37 | |
7 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM09 | 1:33,873 | 1,623 | 0,303 | 35 | |
8 | Fernando Alonso (14) | McLaren MP4-31 | 1:33,985 | 1,735 | 0,112 | 37 | |
9 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW38 | 1:34,028 | 1,778 | 0,043 | 33 | |
10 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR11 | 1:34,086 | 1,836 | 0,058 | 33 | |
11 | Felipe Massa (19) | Williams FW38 | 1:34,127 | 1,877 | 0,041 | 33 | |
12 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB12 | 1:34,150 | 1,900 | 0,023 | 29 | |
13 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-16 | 1:34,241 | 1,991 | 0,091 | 33 | |
14 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR11 | 1:34,305 | 2,055 | 0,064 | 27 | |
15 | Kevin Magnussen (20) | Renault R.S.16 | 1:34,339 | 2,089 | 0,034 | 36 | |
16 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-31 | 1:34,398 | 2,148 | 0,059 | 29 | |
17 | Esteban Gutierrez (21) | Haas VF-16 | 1:34,643 | 2,393 | 0,245 | 11 | |
18 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.16 | 1:34,760 | 2,510 | 0,117 | 40 | |
19 | Felipe Nasr (12) | Sauber C35 | 1:34,824 | 2,574 | 0,064 | 26 | |
20 | Pascal Wehrlein (94) | Manor MRT05 | 1:35,292 | 3,042 | 0,468 | 30 | |
21 | Esteban Ocon (31) | Manor MRT05 | 1:35,400 | 3,150 | 0,108 | 37 | |
22 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C35 | 1:36,318 | 4,068 | 0,918 | 26 |
107% najlepszego czasu: 1:38,707