Ricciardo: Pułapki żwirowe są lepszym rozwiązaniem, niż limity toru
Zdaniem Australijczyka, obecne przepisy i idące za nimi kary nie są zbyt odstraszające
06.11.1613:34
2211wyświetlenia
Daniel Ricciardo jest przekonany, że obecne przepisy dotyczące nieregulaminowych wyjazdów poza tor i zyskiwania w ten sposób przewagi lub pozycji, powinny zostać zaostrzone.
Dyskusja na powyższy temat nabrała rozpędu po Grand Prix Meksyku, gdzie niemałe kontrowersje wzbudziły dwa niezależne manewry w wykonaniu Lewisa Hamiltona i Maksa Verstappena. Obaj kierowcy mimo że popełnili błąd, to dzięki konieczności wyjazdu poza linię toru zyskali przewagę nad swoimi rywalami. Dodatkowo, spośród tej dwójki tylko Holender został ukarany przez sędziów.
Według zawodnika Red Bulla, asfaltowe pobocza, które są obecnie codziennością w Formule 1, powinny zostać zastąpione pułapkami żwirowymi. Uważa on bowiem, że kierowcy byliby znacznie ostrożniejsi wiedząc, że każdy wyjazd poza tor, mógłby oznaczać dla nich koniec wyścigu.
Jestem fanem pułapek żwirowych i innych podobnych rzeczy z racji tego, że są odpowiednio odstraszające- rozpoczął Australijczyk.
Nawet jeżeli wydostaniesz się z pułapki żwirowej, zachowując jednocześnie dobrą prędkość i nie stracisz zbyt dużo czasu, to na twoich oponach nadal pozostanie sporo kamyków, a w chłodnicach będą tkwiły niechciane rzeczy - to większa kara.
Nie podoba mi się to w jaki sposób kierowca może się obronić, zablokować, zrobić błąd w trakcie tej obrony, a następnie ściąć drogę i kontynuować. Myślę, że pierwszy zakręt w wykonaniu Lewisa nie był poprawny. Start wyścigu jest kluczowym momentem, a błąd taki jak ten, kiedy dodatkowo wokół znajduje się wiele bolidów, powinien nieść za sobą dużo wyższą cenę.
Ze zdaniem 27-latka zgadza się szef stajni z Milton Keynes - Christian Horner.
Pułapka żwirowa jest argumentem z racji tego, że albo stracisz ogromną ilość czasu na wydostanie się z niej, albo będziesz musiał zakończyć wyścig.
KOMENTARZE