Liberty Media zainteresowane organizacją nocnego wyścigu F1 w Las Vegas
Nowy właściciel serii GP skłania się do rozszerzenia kalendarza wyścigów w kolejnych latach.
17.11.1613:38
1475wyświetlenia
Liberty Media Group jest zainteresowane organizacją nocnego wyścigu na ulicach Las Vegas - ma być to jeden z kluczowych celów nowego właściciela F1 na kolejne lata.
Amerykańska firma z branży medialnej, która na chwilę obecną posiada 19,1% udziałów w strukturze właścicielskiej Formuły 1, przeprowadza ocenę możliwości uczynienia sportu bardziej atrakcyjnym z perspektywy kibiców, a co za tym idzie powiększenia zysków.
Przedstawiciele Liberty Media otwarcie wypowiadali się w ostatnich tygodniach na temat planów związanych z rozszerzeniem kalendarza serii Grand Prix o nowe wyścigi.
Teraz Greg Maffei, pełniący funkcję dyrektora generalnego, określił konkretne cele na kolejne lata.
Szczególnie podoba mi się idea nocnego wyścigu w Las Vegas- powiedział Amerykanin podczas telekonferencji Morgan Stanley Technology, Media and Telecoms w Barcelonie.
W tym roku szef Formula One Management - Bernie Ecclestone prowadził rozmowy z podmiotami zainteresowanymi sprowadzeniem sportu do światowej stolicy hazardu - na chwilę obecną nie wydaje się jednak, by w negocjacjach poczyniono jakiekolwiek znaczące postępy.
Obecnie zespoły uważają, że kalendarz składający się z 21 eliminacji stanowi najbardziej odpowiedni balans pomiędzy celami komercyjnymi FOM a ich możliwościami operacyjnymi. Maffei przekonuje jednak, że poważnie powinna zostać rozważona idea dodania do grafika kolejnych eliminacji.
Oczywiście istnieje granica tego, jak wiele można zrobić. Myślę jednak, że możemy spodziewać się zwiększenia liczby wyścigów w łagodnym stopniu. Panuje zainteresowanie taką drogą, jeśli zwiększy się liczbę wyścigów do pewnego punktu. FIA zarobi więcej, zespoły zarobią więcej, my zarobimy więcej, ale nowe zainteresowane podmioty wydają się skłonne zapłacić większe stawki- wyjaśniał.
KOMENTARZE