Perez: Konkurencyjni producenci silników odrobili straty do Mercedesa
Z opinią Meksykanina nie zgadza się Max Verstappen z Red Bulla.
27.04.1717:01
1967wyświetlenia
Zdaniem Sergio Perez z Force India, Mercedes nie dysponuje już przewagą nad jednostkami napędowymi dwóch konkurencyjnych producentów: Ferrari i Renault.
W 2014 roku Mercedes osiągnął znaczną przewagę nad rywalami przygotowując najbardziej konkurencyjną i niezawodną jednostkę napędową. Od tego czasu rywale niemieckiego koncernu stopniowo odrabiali straty, by - zdaniem Pereza - zamknąć różnicę w trakcie przygotowań do sezonu 2017.
Zdecydowanie uważam, że Ferrari znajduje się na tym samym poziomie co Mercedes. Bardzo blisko jest również Renault. W praktyce jedynym producentem, nad którym mamy obecnie przewagę, jest Honda.
W poprzednich sezonach Force India znajdowało się w komfortowej sytuacji ze względu na przewagę mocy, jaką zapewniały silniki Mercedesa. W tym sezonie, ze względu na większe prędkości pokonywania zakrętów oraz wyższe opory, osiągi jednostki napędowej odgrywają jeszcze istotniejsze znaczenie.
W tym roku, z tymi bolidami, silniki są dużo ważniejsze niż w poprzednich latach. Wtedy czas spędzany z w pełni otwartą przepustnicą był dużo mniejszy, ilość odzyskiwanej energii także była dużo mniejsza. Bez cienia wątpliwości zarówno w Ferrari jak i w Renault dokonano olbrzymich postępów dążąc do doścignięcia Mercedesa- tłumaczył kierowca z Guadalajary.
Verstappen: Wciąż odczuwamy deficyt na prostych
Zapytany o opinię Pereza, Max Verstappen z Red Bulla stwierdził, iż nie jest pewny, czy Renault znajduje się na poziomie liderów.
Wciąż odczuwamy deficyt mocy na prostych. Dodatkowo nie mamy takiego samego poziomu docisku, więc nie możemy nadrobić straconego czasu pokonując zakręty.
Mercedes dysponuje trybem, w którym może podkręcić osiągi silnika. W wyścigu nie mogą z niego korzystać, bo nie da się sprawić, by silnik pracował tak przez całą rywalizację. To dlatego w niedzielę różnice nie są już tak duże. Z naszej perspektywy sytuacja nie ulega jednak zbyt wielkim zmianom. Nie mamy podobnego trybu pracy jednostki napędowej [na kwalifikacje]- wyjaśniał.
KOMENTARZE