Informacja Pirelli przed GP Monako

Przy najmniejszym zużyciu opon w sezonie optymalne okno do zmiany będzie bardzo szerokie.
22.05.1722:59
Informacja prasowa
996wyświetlenia


i]Mediolan, 22 maja 2017[/i] - Po trzech najtwardszych mieszankach w akcji podczas poprzedniej Grand Prix, rozegranej w Hiszpanii, Pirelli przywozi trzy najmiększe mieszanki - miękką, supermiękką i ultramiękką - do Monako, na tor o zupełnie innej charakterystyce. Słynna uliczna pętla jest znana z najniższych średnich prędkości oraz znikomej degradacji, zatem najbardziej prawdopodobnym scenariuszem będzie jeden pit stop. O wiele większą niewiadomą jest za to strategiczne podejście poszczególnych zespołów do tego wymagającego i bezwzględnego wyścigu...

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Wyprzedzanie w Monako jest trudne, więc mocne kwalifikacje - dzięki odblokowaniu potencjału ultramiękkich opon już w treningach - są istotne.
• Degradacja będzie bardzo niska, możliwe będą długie przejazdy nawet na ultramiękkich oponach.
• Przy najmniejszym zużyciu opon w sezonie optymalne okno do zmiany będzie bardzo szerokie.
• Najniższe średnie prędkości i najwolniejszy zakręt: nawrót przy Hotelu Fairmont.
• Zespoły stosują najwyższy możliwy docisk, by wspomóc przyczepność mechaniczną opon.
• Przy braku poboczy błędy są zawsze karane, najważniejsza jest precyzja.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Trzy najmiększe mieszanki to oczywisty wybór na Monako, ale od strony strategicznej wciąż pozostaje duże pole do popisu, bo zużycie i degradacja są na tak niskich poziomach, że zespoły mogą niemal swobodnie wybrać moment wykonania jedynego pit stopu i zmiany mieszanki z ultramiękką na supermiękką: taki powinien być standardowy dobór na wyścig. To pierwsza Grand Prix, na którą kierowcy mogą indywidualnie wybrać pulę opon i zgodnie z przewidywaniami największą popularnością cieszy się zdecydowanie mieszanka ultramiękka. Właśnie ona będzie powszechnie stosowana podczas kwalifikacji i wyścigu.

CO NOWEGO?
• Niektóre zespoły przygotowują kolejne pakiety poprawek, a także specjalne elementy na Monako, ale ogólne osiągi nie zawsze są decydującym czynnikiem w Księstwie.
• Były zwycięzca Grand Prix Monako Jenson Button wraca do Formuły 1 z McLarenem i zaliczy pierwszy start od zeszłego sezonu, zastępując startującego w Indy 500 Fernando Alonso.
• Zgodnie z tradycją w Monako, w piątek samochody Formuły 1 w ogóle nie pojawiają się na torze. Treningi odbywają się za to w czwartek.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA MONAKO (SLICKI)
19,0 psi (przód) | 18,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-4,25° (przód) | -3,00° (tył)

KOMENTARZE

10
viertolcia
23.05.2017 11:19
@Lejnus Względem próżni będziesz mieć w oponie 1,9 atmosfery, ale o ile nie chcesz dopompowywać opon łazika księżycowego to posługiwanie się bezwzględnymi wartościami ciśnienia nie ma za wiele sensu. Ciśnieniem bezwględnym posługujemy się, kiedy chcemy uniezalęznić się od faktu, że ciśnienie atmosferyczne jest zmienne (choć w przykładzie z oponą te zmiany sa pomijalne - tym bardziej, ze opony F1 sa pompowane na torze). Jeśli chcesz więcej na ten temat poczytać, to w wikipedii jest to prosto wytłumaczone: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C5%9Bnienie
Lejnus
23.05.2017 10:58
@viertolcia Czyli ciśnienie manometrze 0,9 atm oznacza włąsciwie 1,9 w oponie? Wydaje się logiczne w ten sposób. 1atm to takie 0 w takim razie, odnośnik.
bartoszcze
23.05.2017 08:19
@iceneon Jak już to: http://sjp.pwn.pl/szukaj/najmi%C4%99kszy.html a nie jakieś internetowe imitacje.
viertolcia
23.05.2017 08:14
@iceneon ale czemu od razu tak agresywnie? Tym bardziej, ze również nie masz racji - obie formy sa poprawne, aczkolwiek stylistycznie lepsza jest forma opisowa, czyli ta która zaproponował sneer @Lejnus ciśnienie w oponie jest ciśnieniem względnym (atmosferyczne + to co na manometrze), więc bez problemu możesz mieć poniżej 1 bara, bo żeby uzyskać wartość bezwzgledną ciśnienia będziesz musiał dodać jeszcze atmosferyczne.
iceneon
23.05.2017 07:25
@sneer Nie ośmieszaj się. https://sjp.pl/Najmi%C4%99ksze
sneer
23.05.2017 05:43
Nie najmiększe, tylko najbardziej miękkie. Piszemy po polsku.
Sir Wolf
23.05.2017 04:55
Jeśli się nie mylę, ciśnienie opon to nadciśnienie względem ciśnienia otoczenia, więc wartość poniżej 1 bara jest całkiem możliwa.
Lejnus
23.05.2017 04:46
@kibic sribic 1 psi = 0,068947* Da się zejść poniżej 1 atm? Pytam z ciekawości, kiedyś w Rf'ie się z tym spotkałem. Z logicznego punktu patrzenia jest to nierealne, ale? :D Słyszałem, że kiedyś Jag stosował w swoich bolidach takie ciśnienie (wiadomo, że używają oni głownie azotu, nie samego powietrza do pompowania kół)
kibic sribic
22.05.2017 11:44
@dziadekm 1 psi = ~0,689 bara, czyli: 19 psi = 1,31 bara 18 psi = 1,24 bara
dziadekm
22.05.2017 09:09
A nie można by podawać w barach? Dla zwykłego kowalskiego to by wiele ułatwiło