Przedstawiciele Porsche pojawią się na Grand Prix Austrii?

Według Auto Bild, mieliby oni wziąć udział w spotkaniu na temat nowej formuły silnikowej w F1
21.06.1717:26
Mateusz Szymkiewicz
2201wyświetlenia


Jak podaje Auto Bild, przedstawiciele koncernu Porsche mogą pojawić się w padoku Formuły 1 podczas Grand Prix Austrii.

Producent ze Stuttgartu jest obecnie zaangażowany w Długodystansowe Mistrzostwa Świata i w zeszłym tygodniu po raz trzeci z rzędu zwyciężył w wyścigu Le Mans. Spekuluje się, iż po zakończeniu projektu w WEC koncern Porsche może zdecydować się na nowe wyzwania i jednym z nich będzie Formuła 1.

Według informacji Auto Bild, Andreas Seidl oraz Fritz Enzinger z Porsche zaakceptowali zaproszenie na Grand Prix Austrii, podczas którego odbędzie się spotkanie na temat silników w Formule 1 od 2021 roku.

Znamy przepisy [w WEC] na 2020 rok - powiedział Fritz Enzinger, szef zespołu Porsche. W kolejnych tygodniach Peugeot powinien podjąć decyzję, czy dołączą do mistrzostw lub nie. Nawet jeżeli się zdecydują, to my musimy rozważyć, czy chcemy pozostać na kolejne dwa lub trzy lata w Le Mans. Na ten moment nie mogę tego potwierdzić.

Z raportu Auto Bild dowiadujemy się również, że drugą opcją dla Porsche może być Formuła E, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem koncernów samochodowych. Z kolei na zaangażowanie się Porsche w Formułę 1 miałby naciskać McLaren, który po nieudanej współpracy z Hondą miał rozpocząć poszukiwania nowego partnera silnikowego. Spekulacje te podsyca fakt, że podczas ostatniej edycji wyścigu Le Mans byli obecni Zak Brown oraz Eric Boullier.

KOMENTARZE

9
tcx
23.06.2017 11:30
Wiem, co było w latach `80. Porsche może wturlać się na szczyt tak samo jak Honda z McLarenem... Wyłożenie kasy dla Porsche nie jest tak oczywiste jak w przypadku Mercedesa, a przecież grupa VW sama nie wie, co by chciała. Raz jest wiadomość o Audi, raz o Porsche... Niech się tam zdecydują. Wątpię w ich mariaż z F1 w momencie, kiedy mają kulę u nogi w postaci spłaty kosztów afery dieselgate. Co z tego, jak jest potencjał, może nawet i kasa jest - jak ten biznes musi się opłacać. Co roku od 5 lat w połowie sezonu jest śpiewka o Audi, Porsche, VW, Bentleyu i tak dalej, a co z tego wychodzi - sami widzicie.
Maciek znafca
22.06.2017 02:36
Ten chłopaczek nie wie jakie sukcesy osiągał McLaren z Porsche w latach 80. Pewnie słyszał ledwie o Sennie, a nie wie co było przed. @tcx aleś się popisał.
Gszegosz
22.06.2017 12:16
[quote="tcx"]Porsche jest za słabe na F1.[/quote] Pod jakim względem? Kasa jest, potencjał techniczny również, co możemy zaobserwować w wec. Mercowi doturlanie się na szczyt zajęło mniej więcej 5 lat. Z chęcią zobaczę ile zajmie to dla Porsche.
tcx
21.06.2017 09:30
Jak to zawsze, niby zainteresowane, ale później nic z tego nie wyjdzie. Porsche jest za słabe na F1.
lukaas67
21.06.2017 07:23
@marvin Mercedes fajnie strollowal ludzi mowiacych o braku bezposredniego przelozenia f1 na samochody drogowe - buduje auto z silnikiem z f1... :) Mercedes Project One - poczytaj sobie.
marvin
21.06.2017 06:28
Jedno jest pewne, umieją budować niezawodne silniki i wyścigówki. Pytanie, czy rozciągnięcie budżetu o kilkaset mln euro (a może nawet kilka mld) na Formułę 1 jest w kręgu zainteresowań Porsche. W WEC ścigają się 911, LMP1 to bardziej wizerunkowy "zabieg" ;) Więc i tak wydają sporo na marketing. F1 nie miałoby tak bezpośredniego przełożenia na drogowe pojazdy, więc proporcjonalnie to sensu nie ma.
bartoszcze
21.06.2017 05:55
@Gie Tym że są spalinowe z turbodoładowaniem i MGUK.
Gie
21.06.2017 05:39
Silniki z LMP1 są zbliżoną konstrukcją do tych z F1?
Yurek
21.06.2017 03:52
Zrobią godnego następcę 3512.