Alonso ukarany za niebezpieczną jazdę

Do czasu Hiszpana w każdym bloku kwalifikacji doliczone zostaną dwie sekundy kary
04.08.0620:29
Marek Roczniak
1694wyświetlenia

Aktualny mistrz świata Fernando Alonso został ukarany za niebezpieczną jazdę podczas dzisiejszych treningów. Stewardzi orzekli, że Hiszpan dopuścił się aż dwóch przewinień - najpierw niebezpiecznie zahamował przed Robertem Doornbosem chcąc w ten sposób okazać kierowcy testowemu Red Bull swoje niezadowolenie z tego, że nie chciał go przepuścić chwilę wcześniej, a później został przyuważony, jak wyprzedził innego kierowcę przy powiewających żółtych flagach po awarii silnika w bolidzie Christijana Albersa.

Stewardzi okazali się bezwzględni i przysądzili kierowcy Renault karę w postaci doliczenia dwóch sekund do najlepszego czasu uzyskanego podczas każdego z bloków jutrzejszych kwalifikacji. Dla Alonso jest to więc poważny cios, bowiem najprawdopodobniej będzie go czekał start z góra 16 pozycji, jeśli uda mu się uzyskać w pierwszym bloku czas lepszy o dwie sekundy od 16 kierowcy, co zagwarantowałoby mu awans do drugiego bloku. Tymczasem wyprzedzanie na torze Hungaroring jest bardzo utrudnione i w tej sytuacji Hiszpan może mieć duże trudności ze zdobyciem w niedzielę jakichkolwiek punktów.

W chwili obecnej Alonso ma 11 punktów przewagi w klasyfikacji generalnej kierowców nad Michaelem Schumacherem, a do końca sezonu pozostało sześć wyścigów. Jeśli kierowca Ferrari zwycięży w jutrzejszym wyścigu, co jest bardzo prawdopodobne, jego szanse na wywalczenie ósmego tytułu mistrzowskiego jeszcze bardziej wzrosną.

Źródło: Pitpass.com

KOMENTARZE

58
dejacek
05.08.2006 12:05
ale jaja szumacher też o 2 sekundy do tyłu rtl już mówili a nasi tv4 jeszcze nie wiedzą
rafaello85
05.08.2006 10:08
Kamil... Widzisz różnicę między zablokowaniem toru, gdy wszyscy są daleko, a zajechaniem drogi komuś kto jest metr z tyłu przy szybkości 300Km/h??!!! Ty pomyśl 5 razy zanim palniesz głupotę!
buran
05.08.2006 09:49
i dobrze mu tak
Jacenty_F1
05.08.2006 08:46
Nie nawidzę kiedy decyzje o kolejności startowej zapadają przy zielonym stoliku nie podobało mi się Monaco i Hungaroring też mi się nie bedzie podobał. Ale na szczęście jest Robert
Verticus
05.08.2006 08:45
Bablo -> otóż to, tyle tylko, że gdyby na samym machaniu się kończyło to pół biedy, a nie ma mowy o braku kar za stwarzanie takiego zagrożenia! Ciekawe co by Alonso mówił, gdyby Doornbos nie wyhamował i była by co najmniej stłuczka! To było bardzo nieodpowiedzialne, nieprofesjonalne, głupie i niebezpieczne. Do przeciwników ukarania Alonso -> a gdyby to inny kierowca z premedytacją wykonał taki numer poprzedzając Alonso? Dajcie więc spokój teoriom spiskowym pro Ferrari bono. Miejmy nadzieje, że ta kara zmotywuje Alonso i ustrzeże przed podobnymi manewrami w przyszłości.
Kazz
05.08.2006 08:28
Alązo jest pod presją i obawiam się, że będzie popełniał coraz więcej błędów co oczywiście wpłynie na jego niekorzyść. Widać, że nie jest tak odporny psychicznie jak MS i to może go zgubić.
Bablo
05.08.2006 08:15
Adams-> wielu kierowców conajmniej raz machało do kogos ręką Schumacher też, ale zobacz ile razy Alonso w tym sezonie machał do kogoś ręką. Jemu na bolidzie powinni zamiast lusterek zamonwoac takie rączki zeby mógł sobie pomachać tylko nie wiem jakby mógł innych blokować gdyby niewiedział co sie dzieje z tyłu?
MadKaras...psycho fan MS
05.08.2006 07:56
Kamil obejrzyj powtorki z Monaco. Zobaczysz ze Schumi parkujac bolid w Racasse zostawil miejsce na przejechanie innym bolidom. Zreszta Alonso wpadl wtedy na mete ze strata ok 0.130sek (pewnie zolte flagi go troche spowolnily w Monaco nie widzisz gdzie kto stoi za zakretem)i bylo po krzyku... zadnych niebezpiecznych manewrow ani hamowania i straszenia innych...
Kamil
05.08.2006 07:30
rafaello 85 więc twoim zdaniem jak Schumacher zatrzymał bolid w Monaco to nikomu nie blokował drogi??? następnym razem pomyśl dwa razy zanim coś napiszesz.
adams
05.08.2006 07:19
własnie - jak Niemiec się zdenerwuje to dopiero wymachuje
Crow
05.08.2006 07:03
Powiem wam w czym tkwi caly problem Alonso. Skoro jest mistrzem i w chwili obecnej prowadzi w klasyfikacji to uwaza sie za jakies guru ktore wszytko i wszedzie moze. Jak ostatnio widze ciagle tylko wygraza rekoma na kierowcow a to ze niby nie chcial go przepuscic a to ze go blokowal. Jak nie zacznie traktowac scigania powaznie to moze sie liczyc z tym ze straci do siebie moj i kibicow szacunek ze nie wspomne o tytule mistrza...
andy
05.08.2006 05:20
hinus> oczywiście nigdy nie widziałeś jak twój niemiecki idol machał swoją łpą do innych. Ten to dopiero wymachuje swym kikutem
pjcarp
05.08.2006 02:20
Kretyn,a lapka mu uschnie jak tak dalej bedzie machal.Kara powinna byc bardziej surowa.
rafaello85
05.08.2006 12:58
No proszę i wyszło szydło z worka! Widziałem tę sytuację. Alonso już całkiem puściły nerwy, pomijam fakt, że jak coś nie idzie po jego myśli to macha tą łąpą jak głupek... ale tak się nie postępuje. Przecież ten manewr był dość niebezpieczny. Kara jak najbardziej zasłużona, ale moim zdaniem powinna być bardziej surowa - zakaz przystąpienia do kwalifikacji co jest równoznaczne z ostatnim polem startowym. Jak karać to wszystkich równo. Schumachera przesunięto w Monako, ale jego wybryk był bez porównania mniejszy bo on zatrzymał samochód, a nie zajechał nikomu drogi!
Pussik
05.08.2006 12:44
Alonso może się znaleźć za Robertem. Możemy się doczekać bezpośredniej rywalizacji.
Pavesi337
04.08.2006 10:17
Widać- Alonzo to może nie Mistrz( ? ! ) a Mist(ż)unio ?!
Hindus
04.08.2006 10:16
hahaha bedzie cały wyscig machał reka zeby go puscili pajac, nie wiem to zachowanie jest niedopuszczalne, aa tytuł powoli mu ucieka!!
wotek_bb
04.08.2006 10:13
Takiego ekscytującego sezonu nie pamiętam... dawno to było;). Mimo wszytko podoba mi sie. A w niedzielę będę "tam" i mam już 2 faworytów..... sympatyczznie:).
GTC
04.08.2006 10:13
Alonso trochę przesadził, ale moim zdanie nie oznacza to wcale że jest złym kierowcą tylko trochę impulsywnym (lubię takich kierowców, bo mają charakter ;) ). Dla przypomnienia na przykład, wielki Ayrton Senna miał na koncie jeszcze więcej różnych przygód...
jaguar666
04.08.2006 10:03
Poczekajmy do wyścigu, wtedy dopiero będzie się działo. Alonso już jest podrażniony, a w niedzielę będzie startował z środka (lub nawet końca stawki), a od tego się odzwyczaił i drażni go to. Jeszcze należy dodać fakt, że na torze ciężko się wyprzeda, więc ja poparoszę o osobny kanał, gdzie cały czas będzie pokazywany Alonso. Emocje gwarantowane.
mc-re
04.08.2006 09:55
Co do kary to przyznaje, ze powinna byc. Kwestia pozostaje jej wymiar. Uwazam, ze jest ona za lagodna!!!!!! A do tej pory uwazalem Alonso za myslacego kierowce a jest glupi i bezmozgi. Gdyby nie czujnosc Doornbosa mogloby sie to skonczyc tragedia!!!! Dla mnie powinna byc to dyskwalifikacja do konca sezonu!!! Nie powinno byc litosci dla szalencow!!! Nie chce go w McLarenie!!!!!!!!!!!!!
wotek_bb
04.08.2006 09:52
Potwierdzam w 100% to co napisał Bart2005. Pamiętacie ile razy MSCH przegrywał przez zniszczoną oponę??? Jeden dostwaca w 2007 r. nie jest złym pomysłem, choć.... pewnych rzeczy nie zrozumiem ( np. zamrożenie rozwoju silników) . Widziałem na powtórkach co zrobił Alonso...szczyt głupoty, albo zadufania. Nie widzę w nim następcy Michaela, choć kiedys tak myślałem....
FANF1
04.08.2006 09:48
ja gdybym miał przyznawać kary byłbym bezlitosny Schumachera w Monako wywalić z wyścigu i GPDA, Alonso 2.5sek. plus 15000dol. grzywny. Ale była by sieczka :X
jaguar666
04.08.2006 09:41
Ktoś pisał gdzies wcześniej, że to jest niesprawiedliwe, że to wszystko aby Shumi miał lepiej, że to jest faworyzowanie Niemca. A ja jestem odmiennego zdania: to Shumi był srodzej ukarany za udrudnianie jazdy rywalą w Monako.
gregoff
04.08.2006 09:38
DUREŃ< DUREŃ< I JESZCZE RAZ DUREŃ. No cóż nauczy go to czegoś na przyszłość:) Ps: Jestem fanem Alonso gdyby ktoś jeszcze nie wiedział:P
rmn
04.08.2006 09:32
jesli chodzi o alonso to tez nie pierwszy raz: http://video.google.com/videoplay?docid=-8309469147649375802 swoja drogaą moim zdaniem ta kara jest idealna jeśli chodzi o zrobienie jeszcze lepszego widowiska w tym sezionie, więc nie wiem czy jest taka zupełnie obiektywna.
deZZember
04.08.2006 09:17
Dla tych co nie widzieli zdarzenia, albo chcą zobaczyć jeszcze raz tutaj link
Bart2005
04.08.2006 09:12
FANF1---> chciałem pokazać robiemu, że Schumacher również był karany w przeszłości a jeśli chodzi o karę to jest jak najbardziej zasłużona. Właśnie skończyłem oglądać powtórkę treningów na TV4 i to co zrobił Alonso to szczyt głupoty. On myśli, że jest najważniejszy na torze bo jest mistrzem. Jakim prawem Dornbos miał go puszczać?? Obaj byli na pomiarowym okrążeniu i nie było niebieskich flag. W powtórce z kokpitu Alonso ewidentnie widać ruchy kierownicą wykonywane przez Alonso w celu zablokowania Dornbosa, a swoją drogą bambaryła ma rację. Nie ważne co to jest trening wolny, kwalifikacje czy wyścig zasady zawsze są takie same i równe dla wszystkich. Robi---> jeśli chodzi o porównanie obu sytuacji to nie miałem takich intencji aby czynić porównania po prostu przytoczyłem przykład kary dla Schumachera. Alonso jak widać nie dorósł jeszcze do tego aby być mistrzem (jego tytuł z zeszłego roku uwarzam w głównej mierze za przypadek bo gdyby nie usterki Mclarena i słaba dyspozycja Ferrari a głównie opon Bridgestone to nie miałby korony mistrza). Myślę, że duża część kibiców Mclarena przyzna tutaj rację.
Bablo
04.08.2006 08:36
oczywiście kara jak najbardziej zasłużona. robi no pewnie ale jakby Schumacher sie tak zachował to oczywiście według ciebie by było ok. Tak samo jak Schumacher dostał kare za zachamowanie na ostatnim zakręcie w kwalifikacjach tak samo Alonso dostał kare za niebezpieczną jazde. Widać, że "WIELKIEMU" mistrzowi nerwy puszczaja. Ferrarki odrabiają bardzo szybko straty. Niech pokaże co potrafi.
MadKaras...psycho fan MS
04.08.2006 08:17
oczywiscie ze kara jest sluszna. o ile Schumi Monaco zatrzymal bolid w wolnym nawrocie (bardzo mala predkosc) o tyle Alonso mogl naprawde uszkodzic innych kierowcow. Szarzowanie bolidem po torze przy 300km/h to nie zaparkowanie bolidu przy Racasse...widze ze mistrzuniu ma slabiutkie nerwy. A na takiego pewnego wygladal. Te min jego itd
dejacek
04.08.2006 08:11
na treningu Doornbos nie musiał go przepuszczać a złośliwe hamowanie przed kimś przy prędkościach dochodzących do 300 i odstępach mierzonych w cm to skrajna głupota -może się skończyć śmiercią zawodnika lub w najlepszym razie rozwaleniem aut -patrz Montoia w Monaco. Kara surowa ale głupków trzeba zmuszać do myślenia wszelkimi sposobami.
ifar
04.08.2006 08:03
A pamieta ktos jak m Schumacher dostal czarna flage podczas GP Wielkiej Brytani? Wiec kazdy moze zaslozyc na kare Mistrz Swiata tez, a ze tym razem padlo na Alonso - sam jest sobie winien....
FANF1
04.08.2006 07:53
właściwie dla mnie w żadnym :D i tak mu nie kibicuję
d'Angelo
04.08.2006 07:51
panowie panowie i panie nie chodzi o karę tylko chodzi o dyscyplinę i bezpieczeństwo na torze obojetnie czy na treningu czy na kwalifikacji czy na GrandPrix chodzi o dyscyplinę jakby to stewardzi pobłażali to towarzystwo by jeżdziło jak chciało a przecież to jest szybkość! Kara musi być niech Alfonso pokaże na co go stać i niech wygłówkuje jak się wspiąć na przynajmniej 5-tą lokatę! W Monako MS pokazał że potrafi 17 miejsc przeskoczyć do góry! więc w czym problem!
bambaryła
04.08.2006 07:49
kwalifikacje czy treningi żółte flagi to żółte flagi i nie ma wyjątku
FANF1
04.08.2006 07:47
Bart2005- tylko Schumacher zablokował tor w kwalifikacjach, a nie w czasie treningów i przypomnij mi kiedy Schumacher nie licząc Monako został ostatnio ukarany w 1997r. w Jerez i to śmiesznie małą karą odebraniem drugiego miejsca, ale nie punktów. Żenująca to jest FIA, a nie Alonso (ale zgadzam się, że kara musi być, ale lepsza by była 10000dol. albo coś takiego)
Leon
04.08.2006 07:46
Bardzo nie podobają mi się tego rodzaju decyzje , kary , gruba przesada , przecież to nie były kwalifikacje tylko wolne treningi .
robi
04.08.2006 07:44
No chyba niebardzo można porównać tą sytuacje do tej z Monaco, bo tam był ostatni najważniejszy moment kwalifikacji.
bambaryła
04.08.2006 07:43
Pewnei juz na starcie bedize wymachiwał zeby go przepuszczali do przodu :D mam nadizeje ze Robert go przetrzyma za soba!
ifar
04.08.2006 07:36
Nie ogladalem treningow, nie moge stwierdzic czy faktycznie Alonso tak zrobil -ale skoro Go ukarano, to napewno nie przypadkowo. Schumacher zostal wyslany na ostatnia pozycje w GP Monako - Alonso, to wykorzytstal i wygral wyscig... teraz Schumacher bedzie mogl wykorzystac kare jaka dostal Alonso i postarac sie o wygrana w ten weekend. Tor bardzo podobny do tego z Monako, jesli chodzi o warunki do wyprzedzania, wiec zobaczymy do ktorego miejsca dobije sie Alonso.
kuba_new
04.08.2006 07:34
no to w budzie wygra znowy misiel chyba ze robert go pokona :)
Bart2005
04.08.2006 07:33
robi---> Schumacher również był wielokrotnie karany choćby w Monaco. On musiał startować z ostatniego pola a tam jest jeszcze trudniej wyprzedzać. Alonso wystartuje w najlepszym wypadku z 16 miejsca a na tym torze jest mimo wszystko łatwiej wyprzedzać. Widzę, że masz krótką pamięć.
Arczyn
04.08.2006 07:30
robi zapomniałeś już, jak FIA zabroniła stosowania elastycznych skrzydeł wymyslonych przez Ferrari? A może zapomniałeś jak w Monako przesunięto go na ostatnie pole startowe?
Radaz
04.08.2006 07:30
bardzo dobrze!! od samego poczatku wiedzialem,ze to cwaniak i frajer
mkpol
04.08.2006 07:19
brawo stewardzi za odwagę i zdecydowanie
wotek_bb
04.08.2006 07:17
To kolejny weekend w którym Alonso "macha raczką" do innych kierowców.... Stało się to już żenujące. Bardzo dobrze że tak się stało, kara jest słuszna i może nauczy "miszcza" świta trochę pokory dla innych kierowców. Jeszcze sporo przed nim, aby dorównać MSCH.
robi
04.08.2006 07:05
Zapomnieliście już jak zachowywał się M.S. Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek go ukarano w ten sposób. I bardzo niedobrze, że takie decyzje mogą zadecydoac o tytule mistrzowskim. Rywalizacja na torze, a nie decyzje Stewardów powinny zadecydować kto jest lepszy. Najpierw amortyzatory, teraz to. Nie lubię stronniczości w sporcie, ale w F1 dzieje się coraz gorzej.
Arczyn
04.08.2006 06:54
Hehe, czyli Robert powinien mieć na torze bezpośrednie starcie z Alonso, bo nie sądzę żeby był jutro od niego wolniejszy o 2 sekundy :)
Witekb
04.08.2006 06:50
Hehehe. Bardzo dobrze ,Michael bliżej mistrzostwa:) Robercik pokaż klasę
woyteck
04.08.2006 06:50
I dobrze.. niech chłopak trochę ochłonie bo pewnie myśli że jest pępkiem świata...
Metalpablo
04.08.2006 06:49
Nerwowo sie zrobiło w Reno.Ale słusznie dostał kare.Teraz łądnie musza poglówkowac stratedzy bo 2 s.wiecj w kq to bardzo duzo.Robi coraz ciekawiej bo Kimi moze zacząć mieszac no i mam nadzieje ze RObert tez pokaze i moze zdobędzie jakies punkty 9trzymam kciuki).
sadektom
04.08.2006 06:46
Czy taki słaby jest psychicznie? Czy tak sie zachowuje Mistrz Swiata? Rozczarowujące..... zasłuzenie dostał kare!
Arczyn
04.08.2006 06:42
Karę popieram, ale wymiar chyba trochę za surowy :/
Jakuzo
04.08.2006 06:39
I TAK POWINNO BYĆ!!! Żegnaj tytule mistrzowski, zegnaj mistrzostwo konstruktorow!!! :D Witaj DNO :D:D:D
Hitokiri
04.08.2006 06:39
No to dopiero TERAZ się chłopak zbulwersuje :) Widać wyraźnie, że nerwy mu puszczają, a Shumi coraz bliżej...
godzil2
04.08.2006 06:39
I BAAAARDZO DOBRZE!!! chociaż mieszane uczucia mam...
RENO
04.08.2006 06:37
To może Fisico powalczy przynajmniej
Szakall
04.08.2006 06:31
i bardzo DOBRZE :D GRATULACJE :]