Pięciu nowych producentów pojawiło się na spotkaniu dot. jednostek w 2021 roku

Według motorsport.com są to Aston Martin, Cosworth, Zytek, Magneti Marelli i Volkswagen
05.07.1713:00
Mateusz Szymkiewicz
3466wyświetlenia


Jak podaje motorsport.com, przedstawiciele pięciu producentów pojawili się na ostatnim spotkaniu dotyczącym formuły silnikowej w sezonie 2021.

W ostatni poniedziałek odbyło się posiedzenie, podczas którego zostały przedstawione szczegóły dotyczące nowych układów napędowych w Formule 1 od 2021 roku. Według informacji uzyskanych przez motorsport.com, prócz Mercedesa, Ferrari, Renault i Hondy, na spotkaniu byli obecni przedstawiciele Aston Martina, Coswortha, Zyteka, Magneti Marelli oraz Grupy Volskwagena.

Wcześniejsze rozmowy miały miejsce w marcu i na nich również byli obecni ludzie z Volkswagena, co może sugerować, że niemiecki koncern jest poważnie zainteresowany dołączeniem do stawki Formuły 1. Celem tych spotkań jest ustalenie zasad, dzięki którym uda się opracować nową generację jednostek napędowych w oparciu o aktualne hybrydowe silniki V6.

Celem FIA oraz właściciela praw handlowych Formuły 1 jest opracowanie przepisów, dzięki którym technologia wykorzystywana w Królowej Sportów Motorowych będzie atrakcyjna dla obecnych oraz przyszłych producentów. Według przecieków z poniedziałkowego spotkania, rozmowy przebiegały pozytywnie, natomiast FIA jest zadowolona z zebranych informacji i przekazała swoje propozycje.

Ponadto wszystkie strony były zgodne, że nie można wykonać kroku w tył i porzucić technologii hybrydowej, ponieważ Formuła 1 musi pozostać na czele hierarchii sportów motorowych. Ponadto źródła sugerują, że przedstawiciele FIA oraz praw handlowych chcą teraz odbyć indywidualne spotkania z każdym z producentów.

Kolejne posiedzenie dotyczące nowej formuły silnikowej spodziewane jest po zakończeniu letniej przerwy, tuż przed spotkaniem Światowej Rady Sportów Motorowych FIA, które odbędzie się 21 września.

KOMENTARZE

8
mcracer1993
06.07.2017 08:49
Ja bym to cofnął do 2013 roku, kiedy jeszcze były silniki V8. A nie uposażał to w hybrydę... po co!? Żeby wydawać non stop na nowe komponenty? Takie wywalanie kasy w błoto o którym wspomniał @dejacek jest bezcelowe. Patrz tegoroczna Honda czy Renault w 2014 roku. Oczywiście Renatka jakoś się pozbierała i teraz nie ma aż takich problemów z mocą w porównaniu do Hondy. Chociaż patrząc na obecne awarie Maxa Verstappena to wracają koszmary Renatki...
marios76
06.07.2017 08:29
@Sasilton @Yurek Czyli dalej myslac w ten sposb czeka nas R4 a potem V2 :D Co jest zlego w 8 cylindrach?? Poprawka... co bylo? ;)
Yurek
05.07.2017 04:52
[quote="essien15"]gdyby zdecydowali się zrobić krok w tył - do V8 nikt by nie płakał :D[/quote] Zróbmy krok w tył do 1950 roku. 4,5-litrowe R6 to byłoby coś! Albo zróbmy krok w tył do 1850 roku. Hamilton i Vettel ścigający się na koniach - fascynujące!
Sasilton
05.07.2017 11:56
@essien15 Przecież będzie krok w tył. Technologicznie F1 cofnie się do 2012 roku. Oczywiście chodzi o same silniki.
dejacek
05.07.2017 11:49
wszyscy widzą co się dzieje z Hondą. Jeżeli nie uproszczą konstrukcji to nie będzie żadnych Coswortów ani Zyteców. Honda wydała na rozwój projektu już pewnie ponad 500 mln i efektów nie ma.
bartoszcze
05.07.2017 11:46
@essien15 Nikt by nie płakał, bo nikt by na to palcem nie kiwnął.
KamBrillant
05.07.2017 11:23
Fajnie by było jak by Toyota wróciła. Tylko nie Cosworth...
essien15
05.07.2017 11:14
gdyby zdecydowali się zrobić krok w tył - do V8 nikt by nie płakał :D