Rowland wygrywa główny wyścig F2 na Węgrzech
Brytyjczyk wykorzystał swój start z pole position
29.07.1719:30
6121wyświetlenia
Oliver Rowland zwyciężył w głównym wyścigu F2 na torze Hungaroring. Wszystko odbyło się pośród kontrowersji w sprawie obrony przed Markiełowem, co doprowadziło do kraksy Rosjanina.
Gdy Rowland zjechał do lewej strony na prostej startowej by bronić się przed rywalem, spowodowało to wyjazd Markiełowa na trawę, utratę panowania nad kierownicą i wjazd w barierę w pierwszym zakręcie.
Wyścig został zneutralizowany po tym incydencie i Rowalnd dojechał do mety przed Nicolasem Latifim. Nyck de Vries uzupełnił podium, podczas gdy Charles Leclerc finiszował czwarty, po tym jak musiał startować z końca stawki.
Na starcie Rowland stracił prowadzenie na rzecz Markiełowa, który utrzymał prowadzenie w pierwszym zakręcie. Rowland starał się odzyskać pozycję, jednak spadł na dalszą pozycję, za Jordana Kinga i Latifiego.
Leclerc, który startował ostatni po wczorajszej dyskwalifikacji, przebijał się przez stawkę i już po pierwszym kółku był jedenasty. Junior Ferrari startował na pośredniej mieszance w przeciwieństwie do Markiełowa i Rowlanda, którzy ruszyli na miękkich oponach.
Latifi i de Vries naciskali na Kinga w walce o piąte miejsce, zanim Rowland zmienił opony na pośrednie. Okrążenie później zjechał Markiełow, jednak nie obronił się przed Rowlandem, który objął wirtualne prowadzenie.
Leclerc w połowie wyścigu jechał na prowadzeniu i zaliczył interesującą walkę z Alexandrem Albonem, który startował również na pośredniej mieszance. Para nawet dotknęła się w drugim zakręcie, jednak nie doszło do większych uszkodzeń. Rowland i Markiełow wykorzystali świeże opony do zmniejszenia straty do liderów, za którymi jechali również Sergio Sette Camara i Gustav Malja.
Rowland był w stanie wyprzedzić ich bez problemu, podczas gdy Markiełow nie, przez co Brytyjczyk wyrobił sobie przewagę 6,2 sekundy. Leclerc zmienił opony na 21 okrążeniu i wyjechał na jedenastym miejscu, jednak miał zdecydowaną przewagę tempa.
Szybko zbliżył się do czołowej dziesiątki i bez trudu wyprzedził dwóch rywali. Jednak chwilę potem Sergio Canamasas zaatakował Roberta Visoiu, odbił się od krawężnika i wjechał w rywala, eliminując obu zawodników z rywalizacji.
Spowodowało to wyjazd samochodu bezpieczeństwa, co zmniejszyło przewagę Rowlanda nad Markiełowem i Larifim i dało okazje do ataku, po którym Rosjanin odpadł z walki. Latifi finiszował drugi, przed de Vriesem. Leclerc dojechał do mety czwarty, przed Nobuharu Matsushitą, Lucą Ghiotto, Normanem Nato i Albonem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Sean Galael i Santino Ferrucci.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oliver Rowland (9) | Dallara F2/11 | 36 | 0h58m37,062 | 25 | |
2 | Nicholas Latifi (10) | Dallara F2/11 | 36 | +0:00,235 | 18 | |
3 | Nyck de Vries (18) | Dallara F2/11 | 36 | +0:00,673 | 15 | |
4 | Charles Leclerc (1) | Dallara F2/11 | 36 | +0:01,405 | 12 | |
5 | Nobuharu Matsushita (7) | Dallara F2/11 | 36 | +0:01,633 | 10 | |
6 | Luca Ghiotto (5) | Dallara F2/11 | 36 | +0:02,534 | 8 | |
7 | Norman Nato (20) | Dallara F2/11 | 36 | +0:03,079 | 6 | |
8 | Alexander Albon (8) | Dallara F2/11 | 36 | +0:03,350 | 4 | |
9 | Santino Ferrucci (17) | Dallara F2/11 | 36 | +0:04,238 | 2 | |
10 | Louis Deletraz (3) | Dallara F2/11 | 36 | +0:06,627 | 1 | |
11 | Ralph Boschung (11) | Dallara F2/11 | 36 | +0:07,550 | ||
12 | Nabil Jeffri (16) | Dallara F2/11 | 36 | +0:08,179 | ||
13 | Gustav Malja (4) | Dallara F2/11 | 36 | +0:09,462 | ||
14 | Sean Gelael (21) | Dallara F2/11 | 36 | +0:13,911 | ||
15 | Jordan King (15) | Dallara F2/11 | 36 | +0:16,126 | ||
16 | Sergio Sette Camara (14) | Dallara F2/11 | 36 | +0:19,069 | ||
17 | Artiom Markiełow (6) | Dallara F2/11 | 33 | +3 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
18 | Robert Visoiu (12) | Dallara F2/11 | 24 | |||
19 | Sergio Canamasas (17) | Dallara F2/11 | 24 | |||
20 | Antonio Fuoco (2) | Dallara F2/11 | 11 |
Pole position: Oliver Rowland - 1:26,731 (+4 pkt.)Najszybsze okrażenie: Nicholas Latifi - 1:30,153 na 18 okrążeniu (+2 pkt.)