Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo
Szef RBR zaznaczył, że gdyby zależało to od niego, sport powróciłby do jednostek V10 lub V12.
17.08.1714:49
4960wyświetlenia
Embed from Getty Images
Christian Horner przyznał, iż jest zwolennikiem powrotu do wykorzystywania w Formule 1 silników V10 lub V12. Zaznaczył jednak, że od sezonu 2021 do użytku wejdą prawdopodobnie jednostki V6 twin-turbo.
Wprowadzone od sezonu 2014 hybrydowe jednostki napędowe V6 nie spotkały się z przychylnym przyjęciem zdecydowanej większości fanów sportu, którzy krytykowali ich dźwięk, w żaden sposób nie porównywalny z rykiem stosowanych wcześniej silników V8. FIA oraz producenci prowadzą obecnie rozmowy na temat nowej formuły silnika, który w założeniu ma zadebiutować na torze w 2021 roku.
Szef Red Bull Racing dodał:
Christian Horner przyznał, iż jest zwolennikiem powrotu do wykorzystywania w Formule 1 silników V10 lub V12. Zaznaczył jednak, że od sezonu 2021 do użytku wejdą prawdopodobnie jednostki V6 twin-turbo.
Wprowadzone od sezonu 2014 hybrydowe jednostki napędowe V6 nie spotkały się z przychylnym przyjęciem zdecydowanej większości fanów sportu, którzy krytykowali ich dźwięk, w żaden sposób nie porównywalny z rykiem stosowanych wcześniej silników V8. FIA oraz producenci prowadzą obecnie rozmowy na temat nowej formuły silnika, który w założeniu ma zadebiutować na torze w 2021 roku.
Osobiście, gdyby zależało to ode mnie, powrócilibyśmy do wolnossących silników o wysokich obrotach, czy to V10, czy nawet V12- stwierdził Horner.
Współpracujemy z Aston Martinem nad produkcją samochodu drogowego i przeprowadziliśmy wiele badań, próbując poznać oczekiwania ludzi. Pytaliśmy ich o to, czy chcieliby dostać nowoczesny hybrydowy silnik F1, czy też wolnossącą jednostkę o wysokich obrotach. Przytłaczająca większość stwierdziła, że wolałaby wolnossącą V12.
Szef Red Bull Racing dodał:
Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone przeprowadziłem swój własny plebiscyt. Reakcje fanów mówią same za siebie. Gdy zapytasz ludzi o to, czego chcą, ich opinia jest bardzo przekonująca. Obawiam się jednak że pomimo mojego zdania w tej sprawie i głosów fanów z Silverstone, nie powrócimy do korzystania z wolnossących silników.
Skończy się na jednostce V6 twin-turbo, jestem tego niemal w stu procentach pewien. Akustyka silnika jest jednak ważnym elementem toczącej się obecnie debaty. Niestety gdy [w 2014 roku] wprowadzaliśmy hybrydowy silnik, ani koszty, ani jego atrakcyjność nie były zasadniczą częścią rozmów na temat tego, czym zasadniczo powinna być jednostka napędowa Formuły 1- podkreślił.
KOMENTARZE