Od sezonu 2018 FIA zmniejszy regulaminową pulę podzespołów silnika
Największe ograniczenia wprowadzone zostaną w obszarze MGU-K, elektroniki kontrolnej i baterii.
22.09.1715:40
4509wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA potwierdziła, że od sezonu 2018 ograniczy liczbę komponentów jednostki napędowej, znajdujących się w regulaminowej puli każdego z kierowców Formuły 1.
W trakcie trwania przyszłorocznych mistrzostw świata, każdy z kierowców będzie mógł bezkarnie skorzystać z tylko dwóch generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii kinetycznej (MGU-K), zestawów elektroniki kontrolnej oraz układów magazynowania energii.
Biorąc pod uwagę, że w kalendarzu na sezon 2018 znajduje się aż dwadzieścia jeden wyścigów, każdy ze wspomnianych elementów będzie musiał wytrzymać około jedenastu eliminacji.
W przypadku pozostałych części składowych jednostki napędowej: silnika spalinowego, turbosprężarki oraz generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H), wprowadzony zostanie limit trzech sztuk na sezon. Obecnie, przy kalendarzu liczącym dwadzieścia eliminacji, w regulaminowej puli kierowcy znajdują się cztery podzespoły danego rodzaju.
Istnieje ryzyko, że zaostrzenie przepisów doprowadzi do wysypu kar za korzystanie z dodatkowych komponentów. Po czternastu wyścigach bieżącej kampanii aż ośmiu kierowców przekroczyło dopuszczalne limity, używając co najmniej jednego elementu spoza puli wyznaczonej w regulacjach.
Przed trzema tygodniami na Monzy doszło nawet do sytuacji, w której na blisko połowę kierowców nałożono kary cofnięcia na starcie wyścigu za wymianę skrzyni biegów lub części składowych silnika.
Należy zaznaczyć, że wraz z wejściem w życie nowych przepisów producenci będą mieli ograniczoną możliwość wprowadzania dużych poprawek do swych jednostek napędowych po rozpoczęciu sezonu. Jeśli bowiem debiut udoskonaleń będzie wiązał się z koniecznością użycia nowego komponentu, po wykorzystaniu dozwolonych wymian, na kierowcę zostanie nałożona kara cofnięcia na starcie wyścigu.
FIA potwierdziła, że od sezonu 2018 ograniczy liczbę komponentów jednostki napędowej, znajdujących się w regulaminowej puli każdego z kierowców Formuły 1.
W trakcie trwania przyszłorocznych mistrzostw świata, każdy z kierowców będzie mógł bezkarnie skorzystać z tylko dwóch generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii kinetycznej (MGU-K), zestawów elektroniki kontrolnej oraz układów magazynowania energii.
Biorąc pod uwagę, że w kalendarzu na sezon 2018 znajduje się aż dwadzieścia jeden wyścigów, każdy ze wspomnianych elementów będzie musiał wytrzymać około jedenastu eliminacji.
W przypadku pozostałych części składowych jednostki napędowej: silnika spalinowego, turbosprężarki oraz generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H), wprowadzony zostanie limit trzech sztuk na sezon. Obecnie, przy kalendarzu liczącym dwadzieścia eliminacji, w regulaminowej puli kierowcy znajdują się cztery podzespoły danego rodzaju.
Istnieje ryzyko, że zaostrzenie przepisów doprowadzi do wysypu kar za korzystanie z dodatkowych komponentów. Po czternastu wyścigach bieżącej kampanii aż ośmiu kierowców przekroczyło dopuszczalne limity, używając co najmniej jednego elementu spoza puli wyznaczonej w regulacjach.
Przed trzema tygodniami na Monzy doszło nawet do sytuacji, w której na blisko połowę kierowców nałożono kary cofnięcia na starcie wyścigu za wymianę skrzyni biegów lub części składowych silnika.
Należy zaznaczyć, że wraz z wejściem w życie nowych przepisów producenci będą mieli ograniczoną możliwość wprowadzania dużych poprawek do swych jednostek napędowych po rozpoczęciu sezonu. Jeśli bowiem debiut udoskonaleń będzie wiązał się z koniecznością użycia nowego komponentu, po wykorzystaniu dozwolonych wymian, na kierowcę zostanie nałożona kara cofnięcia na starcie wyścigu.
KOMENTARZE