Blick: Sauber zakończy współpracę z Wehrleinem po sezonie 2017

Szwajcarska gazeta podaje, że przyszłorocznymi kierowcami ekipy będą Ericsson oraz Leclerc
31.10.1709:09
Mateusz Szymkiewicz
2500wyświetlenia
Embed from Getty Images

Gazeta Blick podaje, że ekipa Sauber zdecydowała się zakończyć współpracę z Pascalem Wehrleinem po sezonie 2017.

Po upłynięciu letniej przerwy stajnia z Hinwil zdecydowała się odnowić partnerstwo z Ferrari, które będzie obejmowało jeszcze większe obszary niż dotychczas. Jednym z nich ma być obsada kokpitów i wśród faworytów do posady jest junior włoskiego producenta - Charles Leclerc, który zdobył w tym roku mistrzowski tytuł w Formule 2 i aktualnie startuje z Sauberem w piątkowych treningach.

W kontekście drugiego bolidu walka ma się rozgrywać między aktualnymi kierowcami zespołu, czyli Pascalem Wehrleinem oraz Marcusem Ericssonem. Niemiec mimo faktu, że jest juniorem Mercedesa, ma dysponować dużym poparciem szefa Saubera, Frederica Vasseur'a. Z kolei sponsorzy Ericssona są powiązani z właścicielem szwajcarskiej ekipy - Longbow Finance.

Według Rogera Benoita z gazety Blick, Sauber zdecydował się zatrzymać Ericssona już na czwarty sezon z rzędu, a jego partnerem będzie Charles Leclerc. Z kolei informacja o składzie kierowców na przyszłoroczne mistrzostwa ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w listopadzie.

Jeżeli informacje Blicka okażą się prawdziwe, wówczas jedyną szansą Wehrleina na pozostanie w Formule 1 będzie Williams. Niemiec już teraz jest łączony ze stajnią z Grove dzięki wsparciu Mercedesa, lecz jego szanse mają być iluzoryczne przez zbyt młody wiek, który z kolei jest kryterium tytularnego sponsora zespołu - Martini.

Nie mam żadnych wiadomości. Mimo to w kontekście przyszłego roku toczą się pewne dyskusje i mam nadzieję, że wkrótce uda się coś ustalić - powiedział Pascal Wehrlein podczas Grand Prix Meksyku.

KOMENTARZE

7
Yurek
31.10.2017 11:05
[quote="Nico 27"]Wcale nie bo Wehrlein jest od 3 wyścigów gorszy od Marcusa i tak na marginesie to ty chyba wyścigu nie oglądałeś i nie widziałeś jak Marcus się przed Vandoornem Broni[/quote] O, a myślałem, że jestem jedynym, który dostrzega u Ericssona przebłyski przyzwoitej jazdy.
piotr_del_grey
31.10.2017 09:36
@Daxo Owszem, kilka razy pokazał się z dobrej strony. Odnośnie GP Hiszpanii - tam wygrał z Ericssonem też dlatego, że Szwed miał 1 postój więcej. No i jeszcze jedna ważna sprawa - gdyby Pascal był naprawdę 'kimś więcej' to zostawiałby Marcusa w tyle. A to niestety się nie dzieje. Można powiedzieć, że jeżdżą na bardzo podobnym poziomie. Mimo wszystko jednak chciałbym, by Pascal miał okazję pokazać się chociaż na 1-2 wyścigi w zespole przynajmniej środka stawki (jak Williams czy FI) żeby mógł pokazać na co go stać.
Nico 27
31.10.2017 08:15
@Masio Wcale nie bo Wehrlein jest od 3 wyścigów gorszy od Marcusa i tak na marginesie to ty chyba wyścigu nie oglądałeś i nie widziałeś jak Marcus się przed Vandoornem Broni
Masio
31.10.2017 11:56
To Ericsson powinien wylecieć, ale wiadomo, sponsorzy...
Daxo
31.10.2017 10:15
@piotr_del_grey Wehrlein potrafił zabłysnąć i w tym sezonie. Występy w Bahrajnie i Hiszpanii pokazały że ma umiejętności
piotr_del_grey
31.10.2017 09:09
Nasuwa mi się taka myśl: czy Wehrlein naprawdę jest taki dobry? Wydaje mi się, że dalej "jedzie" na tym punkcie zdobytym w GP Austrii w Manorze. Zdominował wyraźnie Haryanto, ale z Oconem już nie miał tak lekko. W tym roku co prawda też zamyka stawkę, ale nie jest w stanie jakoś wyraźnie wygrać z Ericssonem, który nie jest raczej kierowcą pierwszego sortu. Obawiam się, że dni Wehrleina w F1 są policzone.
iceneon
31.10.2017 09:04
Coś nie na czasie jesteście na tym f1wm, bo Sauber na razie nie będzie kupował części od Ferrari. [quote="Fred Vasseur"] To nie jest łatwa decyzja, gdyż jesteśmy w trakcie zaawansowanych prac nad bolidem w tunelu aerodynamicznym, a branie części od innego bolidu i mocowanie ich do nowego projektu nie jest idealnym rozwiązaniem. [/quote] Zatem partnerstwo na razie kończy się na silnikach, ale oczywiście nie jest wykluczone, że będą mieli jakiś wpływ na obsadzenie przynajmniej jednego kokpitu.