Sauber przedstawił bolid C37 w barwach Alfy Romeo

Szwajcarski zespół inauguruje nowy rozdział w swojej historii startów w Formule 1.
20.02.1812:22
Nataniel Piórkowski
5774wyświetlenia


Sauber przedstawił we wtorek swój tegoroczny bolid - C37.

Wraz z pozyskaniem sponsoringu tytularnego Alfy Romeo zmianie uległo malowanie konstrukcji - nawiązuje ono teraz do czerwono-białych barw włoskiego koncernu. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami nowy bolid jest wyposażony w system halo i nie ma tak zwanej płetwy rekina.

Na mocy porozumienia z lipca ubiegłego roku szwajcarski team będzie w tym roku korzystał z aktualnej specyfikacji silników Ferrari. Wcześniejsza umowa, wynegocjowana jeszcze w okresie gdy zespołem kierowała Monisha Kaltenborn, zakładała współpracę z Hondą. Kontrakt ten został zerwany krótko po tym, jak nowym szefem ekipy z Hinwil został były dyrektor wyścigowy Renault Sport - Frederic Vasseur.

Dzięki umowie z Alfą Romeo szansę debiutu w Formule 1 otrzymał urzędujący mistrz F2 - Charles Leclerc, który będzie w tym roku partnerował bardziej doswiadczonemu Marcusowi Ericssonowi.

Pojawienie się sponsora tytularnego to nie tylko korzystny rozwój wydarzeń, ale także szansa na dokonanie wielkiego postępu. To ekscytujący, ale bardzo wymagający okres - powiedział Vasseur. Dość późno odjęliśmy decyzję o rezygnacji z silników Hondy i pozostaniu przy jednostkach Ferrari - doszło do tego pod koniec lipca. Musieliśmy nieco opóźnić prace nad nowym bolidem, ale wszystko miało swój cel. Już wtedy mieliśmy bowiem rozpoczęte prace nad konfiguracją odpowiadającą wymaganiom jednostek Hondy. Trzeba było zmienić podejście i wprowadzić szereg modyfikacji, ale takie jest życie.

Mamy teraz przynajmniej długoterminowe porozumienie z Ferrari. Opóźnienie rzędu kilku tygodni nie jest wielkim problemem. Teraz pojawiają się jednak nowe wyzwania - musimy wzmocnić każdy z działów i kontynuować proces pozyskiwania nowych pracowników. Przyszedł czas, by skupiać się na kolejnych latach, a nie myśleć o tym, co wydarzyło się w ostatnich tygodniach - dodał Francuz.

Do grona sponsorów Saubera dołączyły cztery firmy: Richard Mille, Carrera, Kappa i Claro.

^galeria,821

KOMENTARZE

9
maroo
22.02.2018 08:31
Pięknie :). Chyba najładniejsze malowanie w tegorocznej stawce. Szkoda że Alfa na tą chwilę nie wnosi nic swojego ale może kiedyś... choć nie może za mocno konkurować z Ferrari. Powrót legendy można powiedzieć, mnie cieszy niesamowicie.
mariok77
20.02.2018 07:33
@zbig52 A po lewej stronie na tej samej wysokości jest opcja dodania SOCku ;) @Simi Nie tylko halo, dziurki w nosie też IMO ładniejsze
michal132
20.02.2018 05:49
nie ma przewodów chłodzenia hamulców z przodu i z tyłu
zbig52
20.02.2018 04:47
Nie wiem czy zauważyliście ,że na kierownicy przy zielonej lampce czy przycisku jest przycisk do nalewania piwa EB.
Simi
20.02.2018 01:39
Sauberowskie halo wygląda dużo lepiej niż to w bolidzie Red Bulla.
djescape
20.02.2018 12:59
@Falarek racja, aczkolwiek ta od McLarena wydawała się dużo bardziej rozbudowana. Ciekawe czy czołowe zespoły pójdą tym śladem i w ten sposób wykorzystają halo. U RBR system ten wyglądał na strasznie masywny no i pozbawiony był takich elementów. Ciekawe jest też również że póki co każdy z zaprezentowanych bolidów miał bardzo różnorodne sekcje boczne bolidu. No może w końcu bolidy będą się różnić czymś więcej niż tylko kolorem :).
Falarek
20.02.2018 12:43
Taką owiewkę na Halo testował już w tamtym sezonie McLaren
djescape
20.02.2018 12:09
Szkoda że bolidy muszą iść w kierunku tych "nosaczy", te dziury z przodu wyglądają przynajmniej dla mnie brzydko. Widocznie musi to przynosić wymierne korzyści w osiągach. Z ciekawszych rzeczy zainteresowała mnie ta dodatkowa górna owiewka przy halo.
kocpis
20.02.2018 11:45
Szkoda że tak mało czerwonego